Jeg lakka en del i gamle bilen til kompisen min, det du må passe på er å slipe ned det du skal lakke til overflaten blir heeelt glatt, (vi brukte våtslipepapir med 1000 korning, mye plast i biler er "kornete", slip godt!) deretter må du grunne, det finnes flere forskjellige grunninger ettersom hvilke matrialer du skal lakke, grunning skal vel bare tørke et kvarter ellerno, deretter er det bare å lakke, husk klarlakk tilslutt (ca et kvarter etter vanlig lakk).
Husk å lakke flere tynne lag, og bruk god tid, fører du boksen for fort, blir lakken ujevn, om du fører for sakte, blir laget for tykt og det begynner å renne...
Kanskje en ide å prøve seg frem på noe som ikke spiller noen rolle først...
Om du bor i oslo området vil jeg anbefale deg en tur på billakkspesialisten på st hanshaugen de har sinnsykt peiling og er veldig hjelpsomme...
-91 MR2 helt original, jeg lover...
-Div annet...