TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Downpipe

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #128905  av Blueman

Ok nå er det sikkert noen som kommer til og le :lol:
Men jeg fyrer nu løs, hva er egetlig en downpipe ?! :roll:

#128911  av jumbo

Første delen av eksosanlegget ditt, fra turbo og ned langs motoren, derav kalt downpipe.

Vet ikke om man bruker det spesielt mye på sugemotorer, der manifoilen gjerne går ned langs motoren isteden

#128929  av Blueman

Oki, får man ut flere hester av en turbomotor vis man har downpipe da?

#128931  av Master

Alle turbomotorer har vel downpipe. Spørsmålet er vel hvor bra dem er ;) Når det gjelder 2.gen 3s-gte så er den originale downpipen det mest restriktive elementet i eksosanlegget, derfor er det best å oppgradere denne først med noe med mer "flow".

Siden downpipen sitter rett etter turbo vil mer flyt gjøre at eksosen går raskere ut, dermed vil turboen bygge opp turbotrykk raskere (mer nm) samt holde trykket lengre mot rødlinja (mer hk).

Kjøp 3" DP når du først er i gang... og da selvfølgelig 3" eksos uten katter.

Har du turbo på gang da ? :)

#128953  av Blueman

takk for godt svar :D
Ja jeg har tat opp 50k i lån så nå er det bare og begynne og bestille ting og tang egetlig :D
Men tingen er den at jeg har lite peilig på hva jeg burde ha klart liggende når turbomotorn kommer :roll:
Sån at jeg slipper og skru på bil 100 ganger vill ha ting gjort i et smell!! :D

#128965  av Master

Oiii! Dette er jo en våt drøm ;) tror vi må ta oss en prat ja... hehe

#128981  av CelicaTurbo

blueman; til info så skriv et skikkelig emnetekst neste gang, ikke bare ett ord som emnetekst men noe som faktisk beskriver innholdet i posten. Da med ref til forumets regler ( http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?p=98709#98709 ) og for ikke å snakke om med ref til mine uttallige rettelser de siste ukene hvor jeg har rettet folk mot de reglene :roll:

#128991  av Blueman

CelicaTurbo skrev:blueman; til info så skriv et skikkelig emnetekst neste gang, ikke bare ett ord som emnetekst men noe som faktisk beskriver innholdet i posten. Da med ref til forumets regler ( http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?p=98709#98709 ) og for ikke å snakke om med ref til mine uttallige rettelser de siste ukene hvor jeg har rettet folk mot de reglene :roll:
Den er grei du :)
Jeg skal bli flinkere 8)

#128994  av Biggen

Er det slik å forstå at du skal bytte motor til S3-GTE? I fra hva da? S3-GE?

#128998  av Blueman

Biggen skrev:Er det slik å forstå at du skal bytte motor til S3-GTE? I fra hva da? S3-GE?
ja det var de dære navnan dær klarer ikke huske di :? hehe
I dag har jeg en mr2 mkII 92 2.0 gti så skal jeg ha i en 3s-gte 3.gen motor i min mr2 :)

#129001  av Blueman

hufff ble litt rott i den siste setninga så det ikke før det var for seint :(
Men det jeg mente er at jeg skal ha en 3s-gte 3.gen i min nåværnde mr2 mkII :D
Tror det skal blir rett :P

#129008  av Biggen

Akruratt...... Drit kult!!! Blir fart og spennign av det.... :D
Jeg holder på å bytte i fra S3-GE (GTI) til en S3-GTE (turbo). Men det er desverre bare en 2.gen..... :twisted:
Men, men bedre enn ingen ting..... :D :D
Regner med at du har bestil et "rearcut" (klip), og ikke bare motoren?

#129010  av Blueman

Biggen skrev:Akruratt...... Drit kult!!! Blir fart og spennign av det.... :D
Jeg holder på å bytte i fra S3-GE (GTI) til en S3-GTE (turbo). Men det er desverre bare en 2.gen..... :twisted:
Men, men bedre enn ingen ting..... :D :D
Regner med at du har bestil et "rearcut" (klip), og ikke bare motoren?
Har ikke bestilt enda holder enda på og krangler om prsi :P
Men ja det er en sån rearcut jeg skal ha :D

Hvor du bestilte din fra ?

#129016  av Biggen

Jeg bestilt i fra http://www.motorimport.dk/menu/special/front.htm
Egon Bush heter han.
Du bør forlange en komptest, og be dem sjekke om det er slark i turboen.
Ellsers brukte jeg DFDS til å transpotere klipet hjem. Betalte under 5000 kr ferdig levert på døra mi, men da er du nøtt å betale moms også da.....! Og det fikser de for deg. Du får bare en regning pr E-mail/faks på transport + moms. Meget enkel.
Hadde du tenkt å "glemme" momsen, må du selvsagt hent den selv.
Da vil du heller ikke få levert vraket til huggung, da de krever kvitering for betalt moms. Så da får du grave den ned i hagen eller noe..... :D

#129046  av Blueman

Biggen skrev:Da vil du heller ikke få levert vraket til huggung, da de krever kvitering for betalt moms. Så da får du grave den ned i hagen eller noe..... :D
Hehe Neida jeg tenkte nu jeg skulle betale momos... Huff jeg gleder meg til og komme i gang :D