Anders gullstein skrev:Biler med midtplassert motor kan være veldig ustabile hvis de blir kjørt feil. Det jeg har merka med min ihvertfall, er at man må være bestemt. En kan ikke bremse forsiktig inn mot en sving, en må nesten trå pedalen litt ned, og deretter ligge å korrigere med gass i svingen, kjører man igjennom svingen med null gass, kan rompa komme hvis farten er høy nok, og da er man fort passasjer. Litt vanskelig å forklare, men dere har sikkert opplevd egne erfaringer på området. På den måten har man ganske god kontroll over bilen.Stemmer godt dette.. å komme inn i svingen med gassen av er som å be om bråk.. slakker av før svingen og gir på inn/gjennom. Man må være knallbestemt, si at DU er sjåfør.. slipper bilen litt med rumpa er det bare å gi litt mere, be bilen om å kutte ut og sette rumpa på plass igjen. Synes mk1 iallefall (har ikke så mye erfaring med mk2) er veldig enkel å kontrollere drift/skrens i høy hastighet.
Så man må være litt mer mann (eller kvinne som det er tilfelle med enkelte på forumet) bak rattet på en MR2.
86' Celica(X), 86' Mr2(X), 96' GT4(X), 94' Supra(X), 97' Mr2(X), 92' Rx7 (ReX), 01' Mx5 (X), 00' S2000 (X), 97' GSR (X), 96' R33 (X), 04' EVO 8 (X), 01' IS200 & 96' Chaser
Tempe Dekkservice AS, www.tempedekk.no
Et hav av felger og dekk til gode priser
Tempe Dekkservice AS, www.tempedekk.no
Et hav av felger og dekk til gode priser