TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• EGR pÃ¥ 92 CS?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#104565  av jostein_loenning

GT4 CS skrev:Skal sjekke ut via en kompiss som jobber med metall i jobben om og lage slike jeg, lage alt i stål da tenker jeg, ligger jo pakning mellom toppen og blokkeplata. Om folk er interesert kan jeg sende disse i posten mot porto og en symbolsk sum for materiale. Regner med man ikke får noen feilkoder med og kjøre uten egr bare man blokerer vacumslangene.

Keep us posted :)

#130816  av GT4 CS

Satt her og tenkte, kom på at det var noe jeg har glemt. Jo nemlig og fjerne EGR systemet hehe.
Men det jeg sitter og tenker på, er det bare og blokere med de to platene, fjerne elektronikken til egr og tute og kjøre uten noe mer hokus pokus??
Og er det noe og vinne på dette foruten ryddigere motor rom, er det f,eks noen ulemper?

#130824  av 2fastgt4

du får lov til å ta en titt til ned i motorommet på min,men vet ikke akkurat hva som er blitt gjort der.
tror dem har fjerna det meste.

#130826  av GT4 CS

Har nå sikkla masse i motor rommet ditt :)
X antal bilder på mobilen og hehe. Men det jeg ikke husker er om du har kontaktene som tilhører EGR enda. Men så har jo du datasprut og da ;)

#130932  av sleeper

du kan få lov til og se i motor rommet mitt også hvis du vil! :wink:
har fjernet ALT som har med EGR på`n (strenkt tatt så har jeg fjerne alle andre duppeditter i motorommet også :wink: )

#131046  av 2fastgt4

mener alt var ribbet bort ja,mulig at selve kontakten henger og slenger ett sted nedi der,men uansett så har jeg den dataspruten og ingen nytte av den.
hvis du tenker på om du må kortslutte signalet for å fjerne den greia så spør sleeper,han har skrudd det meste selv så han vet.

og slutt med å forvirre folk med disse ekstreme fag utrykkene dine,alle vet at de hyperventilerte....... aldri går i stykker på en toyota alikevel.

#131072  av sleeper

2fastgt4 skrev:og slutt med å forvirre folk med disse ekstreme fag utrykkene dine,alle vet at de hyperventilerte....... aldri går i stykker på en toyota alikevel.
???? :?:

#131073  av TheStig

sleeper skrev:
2fastgt4 skrev:og slutt med å forvirre folk med disse ekstreme fag utrykkene dine,alle vet at de hyperventilerte....... aldri går i stykker på en toyota alikevel.
???? :?:
haha :D

#131080  av GT4 CS

Det 2fastgt4 sikter til her ang de hyperventilerte er de 5 dobble overdrive syncroniserings akumulator drevene for den sekundære bensinpumpa som driver pulsgiveren for egr motoren slik at den får en 30hk ekstra ut på egr aksel.
Iallefall det han sa igår da, om jeg forsto han rett.

#131083  av sleeper

GT4 CS skrev:Det 2fastgt4 sikter til her ang de hyperventilerte er de 5 dobble overdrive syncroniserings akumulator drevene for den sekundære bensinpumpa som driver pulsgiveren for egr motoren slik at den får en 30hk ekstra ut på egr aksel.
Iallefall det han sa igår da, om jeg forsto han rett.
den gir ikke 30hk! den gir 30.1432hk på den høyre spylerdysa til clutchen!