Hei!
Gikk en stund og ventet på hjelp til å finne ut av småplukket med motoren, men måtte til slutt trå til selv (med hjelp fra en kamerat). Har omsider da fått bilen til å gå jevnt på tomgang, fått tilbake ladetrykket (ca 0.8 bar maks) og den feteste lyden i BOV. Prøvde den originale intercooleren og greier, for å eliminere evt. feil med den frontmonterte, men kom i prosessen borti en stygg vakuumslange. En fin, myk en, som var sprekt ved en T-fordeler... Bra det var en bagatell, selv om det er litt flaut!
MEN så er det en snodig ting. Det virker som om bilen gikk bedre med vakuumlekkasjen og 0.5 bar ladetrykk enn nå som den er fikset (og lader 0.7-0.8 bar før den daler v/ 5500 rpm). Tomgangen var ræva, siden den fikk for mye bensin pga målefeil (antar jeg?), men aksen var en god del sterkere. Kanskje er det jeg som innbiller meg ting, men jeg mener det er slik det ligger an.
Derfor trenger jeg et tips fra dere helter over helter, for å forklare meg om det kan være en av følgende ting som skjer (jeg lager hypoteser som kanskje ikke henger på greip, men så påstår jeg ikke at jeg har særlig peiling, da
):
1. Med vakuumlekkasjen fikk motoren rikere blanding enn vanlig (lukta surt som faen), og dette er årsaken til at den gikk bedre (kanskje bensinpumpa synger på siste verset, og ikke klarer å levere nok i forhold til luft nå e.l.)? Bilen lugger noen ganger bittelittelitt ved myk akselerasjon.
2. Med vakuumlekkasjen klarte ikke BOV å åpne helt/lenge nok til å slippe ut alt ladetrykket, og dette gjorde at jeg fikk mindre turbolag = bedre aks?
3. Jeg må slutte å klage (og røyke sokkene mine etter trening)!
Ellers vil jeg benytte anledningen til å takke dere for et flott forum. Selv om jeg ikke maser hver dag, er jeg innom og suger til meg kunnskap så ofte jeg kan!
Gikk en stund og ventet på hjelp til å finne ut av småplukket med motoren, men måtte til slutt trå til selv (med hjelp fra en kamerat). Har omsider da fått bilen til å gå jevnt på tomgang, fått tilbake ladetrykket (ca 0.8 bar maks) og den feteste lyden i BOV. Prøvde den originale intercooleren og greier, for å eliminere evt. feil med den frontmonterte, men kom i prosessen borti en stygg vakuumslange. En fin, myk en, som var sprekt ved en T-fordeler... Bra det var en bagatell, selv om det er litt flaut!

MEN så er det en snodig ting. Det virker som om bilen gikk bedre med vakuumlekkasjen og 0.5 bar ladetrykk enn nå som den er fikset (og lader 0.7-0.8 bar før den daler v/ 5500 rpm). Tomgangen var ræva, siden den fikk for mye bensin pga målefeil (antar jeg?), men aksen var en god del sterkere. Kanskje er det jeg som innbiller meg ting, men jeg mener det er slik det ligger an.
Derfor trenger jeg et tips fra dere helter over helter, for å forklare meg om det kan være en av følgende ting som skjer (jeg lager hypoteser som kanskje ikke henger på greip, men så påstår jeg ikke at jeg har særlig peiling, da

1. Med vakuumlekkasjen fikk motoren rikere blanding enn vanlig (lukta surt som faen), og dette er årsaken til at den gikk bedre (kanskje bensinpumpa synger på siste verset, og ikke klarer å levere nok i forhold til luft nå e.l.)? Bilen lugger noen ganger bittelittelitt ved myk akselerasjon.
2. Med vakuumlekkasjen klarte ikke BOV å åpne helt/lenge nok til å slippe ut alt ladetrykket, og dette gjorde at jeg fikk mindre turbolag = bedre aks?
3. Jeg må slutte å klage (og røyke sokkene mine etter trening)!

Ellers vil jeg benytte anledningen til å takke dere for et flott forum. Selv om jeg ikke maser hver dag, er jeg innom og suger til meg kunnskap så ofte jeg kan!

Forhenværende 3S-GTE-bruker 
