TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Utstillingsplasser Gatebil Rudskogen 16-18/9-05

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #132390  av Rollaole

Var og kjøpe lønsj på lørdag, fikk ikke komme inn, på grunn av fullt kaos! :(

Møkka gatebil he he :P
 #132391  av grimfer

Rollaole skrev:Var og kjøpe lønsj på lørdag, fikk ikke komme inn, på grunn av fullt kaos! :(

Det var ikke kaos, det var fullt! Vet ikke hva vaktene nede ved veien sa, men portene måtte stenge på grunn av at utrykningskjøretøyene måtte ha klar bane.

Hvor viktig det er, så vi jo på søndag.
 #132472  av Neemi

grimfer skrev:
Rollaole skrev:Var og kjøpe lønsj på lørdag, fikk ikke komme inn, på grunn av fullt kaos! :(

Det var ikke kaos, det var fullt! Vet ikke hva vaktene nede ved veien sa, men portene måtte stenge på grunn av at utrykningskjøretøyene måtte ha klar bane.

Hvor viktig det er, så vi jo på søndag.
Fullt my ass!
RollaOle og flere andre hadde merker for at de sto på utstillingen og plassene våre var som vanlig ikke helt fullt opp.
De som hadde betalt burde få slippe inn, og gatebil har tlfnr til en kontaktperson hos hver klubb, og da er det ikke verre enn at de faktisk gidder å sjekke. Hvertfall for de som har betalt.

Gatebil burde gjøre rutinen på utstillingen annerledes om dette skal unngås.
Og de gjør en dårlig jobb ved å sette gamle damer i inngangen som får kommentaren: Kun de kule bilene får komme opp! Og de svarer: Jammen vi vet jo ikke hva som er kult og ikke?!
 #132484  av grimfer

Neemi skrev: Fullt my ass!
RollaOle og flere andre hadde merker for at de sto på utstillingen og plassene våre var som vanlig ikke helt fullt opp.
De som hadde betalt burde få slippe inn, og gatebil har tlfnr til en kontaktperson hos hver klubb, og da er det ikke verre enn at de faktisk gidder å sjekke. Hvertfall for de som har betalt.

Gatebil burde gjøre rutinen på utstillingen annerledes om dette skal unngås.
Og de gjør en dårlig jobb ved å sette gamle damer i inngangen som får kommentaren: Kun de kule bilene får komme opp! Og de svarer: Jammen vi vet jo ikke hva som er kult og ikke?!
Selvfølgelig burde de som hadde betalt få slippe inn, det er jo helt sant. Hva vaktene rota med, aner jeg ikke, men det skulle være en "siler" der nede som skulle plukke ut utstillingsbiler. Det har fint lite med gocart-banen å gjøre.

På gocart-banen skal de som har reservert plass få ha plassene sine i fred, så vidt jeg vet. Men det er noen unntak. På lørdag ettermiddag blir alltid ledige plasser fylt opp av utstillingsbiler som ikke får plass på depot-området. Dette er fordi at hele baneområdet er utstilling og racingdepot, og står det mange ubrukte plasser der, så blir det for teit, selv om noen har reservert dem. Men det skal jo gjelde plasser ingen har bruk for!

Men her må det jo ha skjedd noe rart. Spesielt når bilen er betalt inn og har utstillingsplass.

Neste gang får du kontakte meg, Neemi. Jeg er som regel i nærheten. Portvaktene er ofte dugnadsarbeidere som kanskje ikke alltid er like motiverte... Jeg, derimot, jobber nesten døgnet rundt der... 8)
 #132487  av Neemi

grimfer skrev: Selvfølgelig burde de som hadde betalt få slippe inn, det er jo helt sant. Hva vaktene rota med, aner jeg ikke, men det skulle være en "siler" der nede som skulle plukke ut utstillingsbiler. Det har fint lite med gocart-banen å gjøre.
Den ene gangen jeg gikk forbi helt der nede så kom det en bergenser på firhjuling som tydeligvis hadde styring på dette, og ga de gamle damene uten peiling på bil beskjed om hvem de skulle slippe inn.....altså de kule bilene. Hva bergenseren, som tydeligvis hadde ansvaret for dette, selv gjorde vites ikke. Men uansett ble det her ikke skilt mellom utstilling på depotdelen eller på gocartbanen.
Greia var kule biler eller ikke kule biler.
grimfer skrev: På gocart-banen skal de som har reservert plass få ha plassene sine i fred, så vidt jeg vet. Men det er noen unntak. På lørdag ettermiddag blir alltid ledige plasser fylt opp av utstillingsbiler som ikke får plass på depot-området. Dette er fordi at hele baneområdet er utstilling og racingdepot, og står det mange ubrukte plasser der, så blir det for teit, selv om noen har reservert dem. Men det skal jo gjelde plasser ingen har bruk for!
Jeg fikk beskjed på forhånd ja om at ubrukte plasser ville bli tatt til andre, og det er ok. Jeg skjønner at de ikke har vakter til å passe på alt, det er mye å passe på der oppe. Men jeg skal love at det var langt ifra bare biler som skulle på utstilling her og der som plasserte seg der det måtte passe i både vårt og 200sx-klubbens område.
Vi løste en del av problemet med å lage egne lapper som vi la på ruta til de feilparkerte, hvor de fikk beskjed om å fjerne bilen fordi de sto på reserverte plasser.
Dette er kanskje en ide for gatebil at de kunne trykt opp slik til klubbene?
Vi har prøvd ut nå på gatebil og på ACR i sommer med stort hell.
På søndagen var 3/4 av våre plasser fyllt opp med alt mulig annet enn Toyota, og nok en gang var dette biler som jeg aldri i livet kan tenke meg var ment å stå på noen som helst utstilling overhodet.
De fikk stå, for jeg orket rett å slett ikke å styre så masse. Og ingen ringte meg pga mangel av plass heller.
grimfer skrev: Men her må det jo ha skjedd noe rart. Spesielt når bilen er betalt inn og har utstillingsplass.

Neste gang får du kontakte meg, Neemi. Jeg er som regel i nærheten. Portvaktene er ofte dugnadsarbeidere som kanskje ikke alltid er like motiverte... Jeg, derimot, jobber nesten døgnet rundt der...
Som tidligere nevnt.....gatebil har fått tlfnr til de som er kontaktperson i de forskjellige klubbene, og burde benyttet seg av det.
De fra klubben som hadde fått med seg tlfnr mitt, fikk ringt meg og jeg pratet med vaktene og det ordnet seg.
Tilfellet med RollaOle og et par andre fikk jeg først vite om mye senere.
Hadde jeg visst om det der så hadde jeg ordnet det selv om jeg hadde kunnet, evt kommet til deg Grimfer for å få ryddet i det.
Men du er på jobb der da, og ser som oftest ut til å ha nok å gjøre så jeg vil ikke mase heller :)
 #132491  av Rollaole

Ble litt skuffa da jeg ikke fikk tilbake plassen min ja, hadde planer om og være der til rundt klokka 18.00, men det ble bare til klokka 13.30, siden jeg ikke kom inn...
Også han vakta kunne værtfall ha tatt opp WalkiTalkie`n sin og hørt om det var plass?
Får vel kjøpe fullt bodykit og Gt-four motor i Rolla`n, så slipper jeg inn neste gang.. :P

Bare de kule bilene? :? "Veldig" bra innstilling..
Må si at jeg ble MEGET skuffa over gatebil`s siste treff iår.
Men Men,

Det ble en dyr lønsj værtfall da.. he he
:)

#132495  av grimfer

Når det gjelder de greiene der, så skal du bare ta kontakt. Kan jeg gjøre noe, så gjør jeg det! :D

Forresten: Det var noen biler som ikke skulle stilles ut som skulle ned på gocartbanen. Det var de vrakene som deltok på dB-drag, handikap-biler, noen få biler som tilhørte dommere og jurymedlemmer til racingserien, og ellers biler som bare skulle kjøre på bane. Så du mye av slike biler, Neemi? Eller var det bare biler som tilhørte vanlige publikummere? I så fall skulle de ha vært et helt annet sted.

Forstår jo frustrasjonen rundt det med plasser inne på gocartbanen.
Mitt største problem med trafikken på gatebil, er faktisk ikke slike problemer. De synes jeg egentlig alltid jeg greier å ordne, selv om det kan ta en liten stund. Det som skaper så store problemer, er alle kjøttnissene som juger på seg rettigheter og som bare tenker på seg selv. Hadde alle gjort som de fikk beskjed om, hadde vi kunne brukt mye mer tid på slike som oppfører seg som de skal... Vi må jo behandle voksne mennesker som barnehageunger!
I helga måtte jeg hive ut en fyr i en sliten golf 3 som påstod at han hadde fått lov til å stå sammen med en klubb, og at han hadde reservert plass der. Det stemte jo ikke, og det var et under at jeg fant ham og kunne gi beskjed om at jeg hadde snakket med kontaktpersonen for klubben (som heller ikke var lett å få tak i). Han ville jo krangle, men ble utvist fra området. Selv om han hadde betalt seg inn. Men, Neemi, du har rett. Det burde kanskje gå an at vaktene får telefonnr til kontaktperson. Det som er litt usikkert, er om kontaktpersonene vil ta ansvaret for plassene! Det er det ikke alle som gjør. Ikke alle er så pliktoppfyllende som deg! :D

#132528  av kodalracing

vaktene skulle bare sleppe in kule biler!!! de slapp jo in tercelen min heheh. syns det gikk gret med og komme inn jeg sa bare at jeg hadde ordna plass hos ts-ogn jeg og var litt tidlig ute, så jeg slapp og stå så jævelig lenge i kø for og sleppe inn

#132538  av elino

Jeg og Are var i Rakkestad for å fylle bensin på Supraen på lørdag i 13 tiden. Når vi kom tilbake ble vi stoppet helt nede ved innkjøringen og fikk beskjed om at det var fullt oppe så vi måtte parkere Supraen utpå jordet.... De så jo at vi hadde utstiller pass, men de hadde fått beskjed at dette gjaldt alle bilene. Are bare lo og kunne ikke tro det han hørte. Inntil vi viste til at vi hadde plass i lyd og bil teltet da slapp han oss inn under tvil :roll: Levrandørene betaler i dyre dommer for å få en liten plass på gatebil og da synes jeg det er dårlig at de ikke har bedre kontroll enn det vi ble møtt med i helga.
Noen trivelige karer som lå i telt ved siden av oss på utstillercampen hadde også problemer. Bilen deres stod kun på campen, men etter en tur i Rakkestad lørdag fikk de ikke komme inn med bilen. Det endte med at de måtte bære alt fra bilen opp til campen. Ikke det at det var så ille i seg selv, men de hadde med dyrt fotoutstyr og pc som de ikke kunne legge igjen i teltet. Fotoutstyr og pc ble låst inn i bobilen vår, men parkeringsplassen deres sto ledig..... så det hele blir litt for dumt
Sist redigert av elino den 20 sep 2005 19:07, redigert 1 gang totalt.

#132543  av grimfer

elino skrev:Jeg og Are var i Rakkestad for å fylle bensin på Supraen på lørdag i 13 tiden. Når vi kom tilbake ble vi stoppet helt nede ved innkjøringen og fikk beskjed om at det var fullt oppe så vi måtte parkere Supraen utpå jordet.... De så jo at vi hadde utstiller pass, men de hadde fått beskjed at dette gjaldt alle bilene. Are bare lo og kunne ikke tro det han hørte. Inntil vi viste til at vi hadde plass i lyd og bil teltet og da slapp han oss inn under tvil :roll: Levrandørene betaler i dyre dommer for å få en liten plass på gatebil og da synes jeg det er dårlig at de ikke har bedre kontroll enn det vi ble møtt med i helga.
Noen trivelige karer som lå i telt ved siden av oss på utstillercampen hadde også problemer. Bilen deres stod kun på campen, men etter en tur i Rakkestad lørdag fikk de ikke komme inn med bilen. Det endte med at de måtte bære alt fra bilen opp til campen, ikke det at det var så ille i seg selv men de hadde med dyrt fotoutstyr og pc som de ikke kunne legge igjen i teltet. Fotoutstyr og pc ble låst inn i bobilen vår, men parkeringsplassen deres sto ledig så det hele blir litt for dumt
Jeez.
Dette er jo helt merkelig! Jeg har ikke akkurat så mye jeg skulle ha sagt i Gatebil, jeg da. Men jeg skal gi beskjed til dem jeg forholder meg til, om slikt som dette...

Litt rot er uunngåelig, men dette virker som sagt litt merkelig. Det er uansett viktig at dette blir brakt videre til de som sitter med avgjørelsene!

#132567  av Neemi

grimfer skrev: Forresten: Det var noen biler som ikke skulle stilles ut som skulle ned på gocartbanen. Det var de vrakene som deltok på dB-drag, handikap-biler, noen få biler som tilhørte dommere og jurymedlemmer til racingserien, og ellers biler som bare skulle kjøre på bane. Så du mye av slike biler, Neemi? Eller var det bare biler som tilhørte vanlige publikummere? I så fall skulle de ha vært et helt annet sted.
Vet at flere av de som sto borte hos oss, sto der hele helgen uten å flytte seg. Hadde de kjørt eller vært med på db-drag ville de flyttet seg, handicap-biler har vel merke og dommere/jurymedlemmer er vel oppegående nok til å ikke parkere på fastsatte plasser på utstillingen?
Skal aldri si aldri, men for meg virket dette temmelig mye som folk som bare skulel parkere uansett bil, eller folk som hadde sneket seg opp og egentlig ikke hadde egne plasser.
grimfer skrev: Forstår jo frustrasjonen rundt det med plasser inne på gocartbanen.
Mitt største problem med trafikken på gatebil, er faktisk ikke slike problemer. De synes jeg egentlig alltid jeg greier å ordne, selv om det kan ta en liten stund. Det som skaper så store problemer, er alle kjøttnissene som juger på seg rettigheter og som bare tenker på seg selv. Hadde alle gjort som de fikk beskjed om, hadde vi kunne brukt mye mer tid på slike som oppfører seg som de skal... Vi må jo behandle voksne mennesker som barnehageunger!
I helga måtte jeg hive ut en fyr i en sliten golf 3 som påstod at han hadde fått lov til å stå sammen med en klubb, og at han hadde reservert plass der. Det stemte jo ikke, og det var et under at jeg fant ham og kunne gi beskjed om at jeg hadde snakket med kontaktpersonen for klubben (som heller ikke var lett å få tak i). Han ville jo krangle, men ble utvist fra området. Selv om han hadde betalt seg inn. Men, Neemi, du har rett. Det burde kanskje gå an at vaktene får telefonnr til kontaktperson. Det som er litt usikkert, er om kontaktpersonene vil ta ansvaret for plassene! Det er det ikke alle som gjør. Ikke alle er så pliktoppfyllende som deg! :D
Hehe....takk takk :)
Men de kontaktpersonene som ikke vil ta ansvar og som egentlig gir en klar f... i sin egen utstilling får jo bare ha det så godt, og så kan vi som faktisk vil ha plassene våre som vi har meldt i fra om, få lov å ha de.
Jeg bestilte 30 plasser utifra listen i første posten her, og utover helgen var vi 33 stk som skulle ha plasser.
Heldigvis fordelte dette seg over flere dager så da gikk det noenlunde greit unna......så fort vi fikk jaget en del biler hvertfall.

Neste år stiller jeg med sperrebånd, reservert plass lapper og mere bannere for klubben.

JA....jeg er litt engasjert ;)

#132572  av Neemi

kodalracing skrev:vaktene skulle bare sleppe in kule biler!!! de slapp jo in tercelen min heheh. syns det gikk gret med og komme inn jeg sa bare at jeg hadde ordna plass hos ts-ogn jeg og var litt tidlig ute, så jeg slapp og stå så jævelig lenge i kø for og sleppe inn
Men det var på fredagen eller tidlig lørdag var det ikke?
For jeg så den da...

Før det ble "fullt" slipper de jo inn alt pga parkeringsplasser oppe.
Problemet er jo at mange sniker seg andre steder enn dit de skal.

#132723  av FireFox

kodalracing skrev:vaktene skulle bare sleppe in kule biler!!! de slapp jo in tercelen min heheh. syns det gikk gret med og komme inn jeg sa bare at jeg hadde ordna plass hos ts-ogn jeg og var litt tidlig ute, så jeg slapp og stå så jævelig lenge i kø for og sleppe inn
Haha, erre du som har den grønn/gule tercelen med japsepotte? :D 8)

#132930  av kodalracing

Men det var på fredagen eller tidlig lørdag var det ikke?
For jeg så den da...

Før det ble "fullt" slipper de jo inn alt pga parkeringsplasser oppe.
Problemet er jo at mange sniker seg andre steder enn dit de skal.[/quote]

dro opp i 9 tiden på lørdag og litt senere på søndag. kom greit inn da men på lørdagen så jeg at den ene vakta ville ha meg til og parkere rett innen for porten men jeg hadde jo ordna plass så jeg bare kjørte videre :lol:

#132931  av kodalracing

Haha, erre du som har den grønn/gule tercelen med japsepotte? :D 8)[/quote]

hehe er nok det ja. god vongn det hehe. greit med 4wd til vintern veitu
men her en celica supra stående som jeg ville kjørt i steden men ble ikke ferdig med den serru :(
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8