grimfer skrev:
Selvfølgelig burde de som hadde betalt få slippe inn, det er jo helt sant. Hva vaktene rota med, aner jeg ikke, men det skulle være en "siler" der nede som skulle plukke ut utstillingsbiler. Det har fint lite med gocart-banen å gjøre.
Den ene gangen jeg gikk forbi helt der nede så kom det en bergenser på firhjuling som tydeligvis hadde styring på dette, og ga de gamle damene uten peiling på bil beskjed om hvem de skulle slippe inn.....altså de kule bilene. Hva bergenseren, som tydeligvis hadde ansvaret for dette, selv gjorde vites ikke. Men uansett ble det her ikke skilt mellom utstilling på depotdelen eller på gocartbanen.
Greia var kule biler eller ikke kule biler.
grimfer skrev:
På gocart-banen skal de som har reservert plass få ha plassene sine i fred, så vidt jeg vet. Men det er noen unntak. På lørdag ettermiddag blir alltid ledige plasser fylt opp av utstillingsbiler som ikke får plass på depot-området. Dette er fordi at hele baneområdet er utstilling og racingdepot, og står det mange ubrukte plasser der, så blir det for teit, selv om noen har reservert dem. Men det skal jo gjelde plasser ingen har bruk for!
Jeg fikk beskjed på forhånd ja om at ubrukte plasser ville bli tatt til andre, og det er ok. Jeg skjønner at de ikke har vakter til å passe på alt, det er mye å passe på der oppe. Men jeg skal love at det var langt ifra bare biler som skulle på utstilling her og der som plasserte seg der det måtte passe i både vårt og 200sx-klubbens område.
Vi løste en del av problemet med å lage egne lapper som vi la på ruta til de feilparkerte, hvor de fikk beskjed om å fjerne bilen fordi de sto på reserverte plasser.
Dette er kanskje en ide for gatebil at de kunne trykt opp slik til klubbene?
Vi har prøvd ut nå på gatebil og på ACR i sommer med stort hell.
På søndagen var 3/4 av våre plasser fyllt opp med alt mulig annet enn Toyota, og nok en gang var dette biler som jeg aldri i livet kan tenke meg var ment å stå på noen som helst utstilling overhodet.
De fikk stå, for jeg orket rett å slett ikke å styre så masse. Og ingen ringte meg pga mangel av plass heller.
grimfer skrev:
Men her må det jo ha skjedd noe rart. Spesielt når bilen er betalt inn og har utstillingsplass.
Neste gang får du kontakte meg, Neemi. Jeg er som regel i nærheten. Portvaktene er ofte dugnadsarbeidere som kanskje ikke alltid er like motiverte... Jeg, derimot, jobber nesten døgnet rundt der...
Som tidligere nevnt.....gatebil har fått tlfnr til de som er kontaktperson i de forskjellige klubbene, og burde benyttet seg av det.
De fra klubben som hadde fått med seg tlfnr mitt, fikk ringt meg og jeg pratet med vaktene og det ordnet seg.
Tilfellet med RollaOle og et par andre fikk jeg først vite om mye senere.
Hadde jeg visst om det der så hadde jeg ordnet det selv om jeg hadde kunnet, evt kommet til deg Grimfer for å få ryddet i det.
Men du er på jobb der da, og ser som oftest ut til å ha nok å gjøre så jeg vil ikke mase heller