QicSilver skrev:CelicaTurbo skrev:...og dette er da grunnen til at når biltilsynet mislikte mine 8x18 felger så byttet jeg til 7x17 felger istedenfor 7.5x17 som virket mest normalt i handel.
Fikk du ikke lov å ha 18"ere?Satan så kjipe den er! 
ja det kan du si, er ikke noe greie å ha med å gjøre her i Bergen. Det var ikke sjangs i havet for å få dem til å godkjenne det uten TÜV-papirer på akkurat dem felgene, og det var ikke mulig å få tak i. Alternativet var at Toyota kunne skrive en godkjenning men det nektet dem siden det ikke var Toyota-felger, uvilkårlig for om verkstedsmesteren mente at det var masser av plass til hjulene og ingen tekniske problemer med å ha dem på bilen..

Jeg kunne så klart ha rullet bilen inn med de piggfrie vinterdekkene når den måtte vises til biltilsynet, men da hadde dem husket meg som "fyren som lurte seg unna" og hadde gått esktra nøye til verks neste gang, samt at dette skjedde i en periode hvor dem hadde mange rånekontroller langs med veiene hvor dem sjekket biler.. jeg ble stoppet totalt 4 ganger i løpet av ett års tid.. nå har dem tatt pause tydelighvis..
forøvrig: jeg har også eibach senkefjærer på bilen som ikke er skrevet i vognkortet, og jeg har papirer på dem men pga at min bil ikke kommer fra Tyskland og dermed ikke har et lite klistremerke under panseret hvor det står "F410" så nekter biltilsynet å godkjenne papirene som korrekte for min bil (jeg har fra klubbens medlemmer fått stadfestet at biler som er produsert både før og etter min, og er importert fra Tyskland, har dette nummeret under panseret). Men, siden Eibach fjærene er svarte på farge så oppdager dem ingenting i kontrollene for dem ser bare etter fargede fjærer

Faktis, første gang jeg ble stoppet hadde jeg orginalfjærer på og da fikk jeg beskjed om at jeg hadde ulovlige senkefjærer montert pga at det var en liten rød sirkel malt på fjæren (aner ikke hvorfor Toyota har merket dem med farge?). Jeg måtte diskutere litt og be fyren sjekke en gang til før han godtok at det nok var orginale fjærer og at han hadde sett feil når han mente hele fjæren var rød