Jeg blir sjokkert om ikke 70% av alle MKIV som blir importert til norge nå for tiden er RHD. Kjøper du RHD har du mye mere å velge i, og du sparer mye penger. For de fleste vil ikke det å kjøre RHD by på problemer,og veldig mange synes faktisk dette er bedre enn LHD. Ulempen er såklart bomstasjoner og forbikjøringer, men når man sparer mellom 100-200.000 blir dette bagateller.
Jeg kan forstå at enkelte vil betale ekstra for å få rattet på "rett" side, men jeg mistenker at kundegruppen for LHD-Supra vil bli stadig mindre, da de vil være "for dyre" for de fleste som har lyst på Supra. Dette gjelder forsåvidt mange andre japanske biler. Se bare på Mazda RX7, de er relativt tungsolgte med rattet på rett side, fordi prisforskjellen er så stor, og de fleste kjøpere ser ikke noen grunn til å hoste opp 100.000 ekstra bare for å få sitte på "rett" side.
Jeg har selv en Impreza STI med rattet på feil side, og jeg har overhodet ingen problemer med å sitte på høyresiden å kjøre. Veldig mange av de som uttaler seg negativt om høyrestyring har jo aldri prøvd det selv, og da blir det litt feil å komme med uttalelser in the first place. Spør heller noen som har prøvd det (da gjerne lengre enn en 5 minutters testtur). Jeg har aldri hørt om noen som har solgt en høyrestyrt bil fordi de ikke greide å kjøre den, eller syntes det var ukomfortabelt/upraktisk å kjøre.
Jeg kan trygt anbefale deg å kjøpe en høyrestyrt Supra. Markedet for slike biler vokser enormt, og det skal ikke være vanskelig å selge noe sånt. Det har aldri vært en venstrestyrt Supra i området hvor jeg bor,men de siste 6 mnd har det kommet 2-3 høyrestyrte Supra, og jeg vet om flere som har planer om å kjøpe en til sommeren.
Edit: Litt mixup av LHD og RHD, dette er nå rettet på