TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt St205 prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #140281  av sindrejl

Har som nevnt i en annen tråd fått fingra på en st205, så da synes jeg det er rett og rimelig jeg lager en prosjekttråd om den også!

Her kommer første oppdatering:

Har idag nettopp bestillt apexi filter fra takakaira og må derfor også såklart ha en oil breether, ellers så har ikke bilen noen form for original oljetrykk og oljetemp måler så det må nesten fikses så da klinte jeg også inn ENDA en turbo trykk måler. (Med denne blir det tre i bilen)

Siden bilen står i sju stein pga kamhjul som må byttes har jeg ikke fått montert dette ennå, men har noen bilder her, MORE WILL COME.

* Oljepuster fra ebay.com
* Custom A-Stople Podholder fra gaugepods.com
* Oljetrykk, oljetemp og boostmåler i merket Autogauges fra Maskinagentur
Vedlegg
IMG_3917s.jpg
IMG_3917s.jpg (45.77 kiB) Vist 1776 ganger
IMG_3918s.jpg
IMG_3918s.jpg (67.71 kiB) Vist 1772 ganger

#140284  av RedCelica

Blir bra dette!

#140346  av TheStig

tre boostmlere.. damn

Og hva skjedde med kamhjulet ?

#140348  av larsst185

pass på ang de målerne.jeg hadde en sånn turbotrykksmåler og den var unøyaktig så det holdt.er det samme målerne som bilutstyr selger så er dette en kopi av det som egentlig heter autogage mener jeg å huske.

#140417  av CelicaTurbo

og hva skal du med oil breather? Det er jo orginal oil catch tank på din bil jo ;) Men det ser kanskje litt tøfft ut da :D

#140422  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:og hva skal du med oil breather? Det er jo orginal oil catch tank på din bil jo ;) Men det ser kanskje litt tøfft ut da :D
ser litt tøft ut pluss at catch tanken sender olje dampen rett inn i turboen igjen.. griseri :P

#140423  av sindrejl

larsst185 skrev:pass på ang de målerne.jeg hadde en sånn turbotrykksmåler og den var unøyaktig så det holdt.er det samme målerne som bilutstyr selger så er dette en kopi av det som egentlig heter autogage mener jeg å huske.
er ekte merket, men skjønner hva du mener.. den jeg bruker i hovedsak til å måle og justere trykk etter er boostcontrolleren.. men under vanlig kjøring vil den bli litt dekket av spilleren/skjermen til spilleren ;)

#140425  av sindrejl

TheStig skrev:tre boostmlere.. damn

Og hva skjedde med kamhjulet ?
under bestilling :)

#140614  av cameleon

Blir bra dette sindre :wink:
Gleder meg til å se det endelige resultatet :wink:

#140679  av Hyperion

Du får ta mange bilder under montering så drar jeg noen fordeler av dine erfaringer.. Apexi-filter og en del annet hadde jeg tenkt å sette i om ikke alt for lenge også :)

#140759  av sindrejl

UPDATE:
montert podsa.. ble da rått dette :) men fytti for et ledningskaos..
Vedlegg
finn en feil på målerne ;)
finn en feil på målerne ;)
IMG_3926_1.jpg (36.89 kiB) Vist 3068 ganger
IMG_3925_1.jpg
IMG_3925_1.jpg (33.78 kiB) Vist 3067 ganger
IMG_3923_1.jpg
IMG_3923_1.jpg (28.28 kiB) Vist 3067 ganger
gjett om det skiltet skal fikses da!
gjett om det skiltet skal fikses da!
IMG_3922_1.jpg (49.22 kiB) Vist 1766 ganger
IMG_3920_1.jpg
IMG_3920_1.jpg (32.45 kiB) Vist 3067 ganger

#140782  av cameleon

Ja det der ble bra det sindre :wink:
Vi er noen skikkelig pågående jævler tross i at det er pisskaldt ute :lol:

#140791  av sindrejl

cameleon skrev:Ja det der ble bra det sindre :wink:
Vi er noen skikkelig pågående jævler tross i at det er pisskaldt ute :lol:
hehe ja.. merk at det er lyst ute på enkelte bilder og så er det natt på andre ;) drev på en stund :D

#141061  av CelicaGT

Skrudde du holdern utpå det orginale a stolpe dekselet eller kappa du det?

#142860  av sindrejl

CelicaGT skrev:Skrudde du holdern utpå det orginale a stolpe dekselet eller kappa du det?
skrudde uttapå :)