Ekorn med trang
Det var ett ekorn som fikk så lyst på å få seg litt. Men det fantes ikke noen hunn ekorn i nærheten, han fløy fra tre til tre og ble mer og mer rastløs. Han satte seg i toppen på treet for å skue om han kunne se noe, men nei.
Plutselig får han se att det kom ruslende en hunn rev i mot ham, ja ja tenker han, hvorfor ikke. Så han raste nedover trestammen og ned til reven, og spurte:
"Smatt smatt" - Lyst på litt? "smatt smatt" - Lyst på litt?
- Hå nei, jeg er nok litt for stor for deg jeg sa reven, så ruslet den videre.
- Nei, nei sa ekornet og fløy til toppen av treet igjen.
Da fikk han se en elgku komme, han raste ned stammen igjen og ned til elgkua og spurte:
"smatt smatt" - Lyst på litt? "smatt smatt" - Lyst på litt?
Samme svaret som sist og elgkua ruslet videre.
Nå ble ekornet mer og mer fortvilet, han fløy frem og tilbake, opp og ned. Men så fikk han se at det kom ei binne (hunn bjørn).
Helt skjelven av lyst, fløy han ned til binna og spurte:
Binna syntes synd på ekornet, så hunn lot ekornet få lov.
Da ble ekornet så gald så han spratt rett opp på ryggen på binna.
I det ekornet satte i gang, falt det en kongle ned fra treet og traff binna i hodet. AUUUUU! sa binna.
"smatt smatt" - Første gangen? sa ekornet stolt.
Det var ett ekorn som fikk så lyst på å få seg litt. Men det fantes ikke noen hunn ekorn i nærheten, han fløy fra tre til tre og ble mer og mer rastløs. Han satte seg i toppen på treet for å skue om han kunne se noe, men nei.
Plutselig får han se att det kom ruslende en hunn rev i mot ham, ja ja tenker han, hvorfor ikke. Så han raste nedover trestammen og ned til reven, og spurte:
"Smatt smatt" - Lyst på litt? "smatt smatt" - Lyst på litt?
- Hå nei, jeg er nok litt for stor for deg jeg sa reven, så ruslet den videre.
- Nei, nei sa ekornet og fløy til toppen av treet igjen.
Da fikk han se en elgku komme, han raste ned stammen igjen og ned til elgkua og spurte:
Samme svaret som sist og elgkua ruslet videre.
Nå ble ekornet mer og mer fortvilet, han fløy frem og tilbake, opp og ned. Men så fikk han se at det kom ei binne (hunn bjørn).
Helt skjelven av lyst, fløy han ned til binna og spurte:
Binna syntes synd på ekornet, så hunn lot ekornet få lov.
Da ble ekornet så gald så han spratt rett opp på ryggen på binna.
I det ekornet satte i gang, falt det en kongle ned fra treet og traff binna i hodet. AUUUUU! sa binna.
"smatt smatt" - Første gangen? sa ekornet stolt.