Innkjøpet av vinterdekkene (piggfri) ble gjort for ca 2 uker siden, og siden da er bilen blitt vinglete straks jeg passerer 90-100(tørt føre). Hva skjer? Ræva vandrer både hit og dit og i svingene kjennes det ut som den slipper. I tro om det kunne være spissing ble det gjort en 4-hjulskontroll, men problemet er fortsatt der.
Dette er min første vinter med MR2 og og jeg er litt usikker på hva som skjer her nå..
For ordens skyld dekkdim. foran:(Fulda) 205/50/16 og Bak:(Goodyear) 225/50/16.
(Hvis man skulle undre seg over fabrikatforskjellen kan det forklares med at Goodyears lager i Norge var tomt for fremre dimensjon, egenskapene på disse er relativt små)
Kan det være for høy profil på dekkene som gjør bilen ustabil, skulle jeg gått ned til 45 i profil?
Dette er min første vinter med MR2 og og jeg er litt usikker på hva som skjer her nå..
For ordens skyld dekkdim. foran:(Fulda) 205/50/16 og Bak:(Goodyear) 225/50/16.
(Hvis man skulle undre seg over fabrikatforskjellen kan det forklares med at Goodyears lager i Norge var tomt for fremre dimensjon, egenskapene på disse er relativt små)
Kan det være for høy profil på dekkene som gjør bilen ustabil, skulle jeg gått ned til 45 i profil?
JDM Turbo