TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trimming carlos sainz

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #145781  av simpusk

heisan. hmmm har 50000 kr til overs jeg. noen som vet om noe motor deler jg kan bruke dem på??? skal ha aem data sprut . bensin pumpe og 800 ml dyser... men blir jo fortsat igen litt $$$$$$;)

#145794  av sleeper

større turbo, ny eksos, dump, ny fuel rail, bytte bensinfilter, kammer, just bare kam drev! og aså var du blakk igjen! :D

#146205  av simpusk

turbo`n holder mål enda den:) lader 1.5 bar holder det tror jg:)

#146234  av sleeper

har du org turbo???
hvis du har det så ville jeg sjekket den måleren du har! for det greier IKKE en org ct26!!! (de greier ikke holde 1 kg over 5500rpm engang!!)

så hvis du har oppgradert noen deler på bilen din så er det veldig mye enklere og få en bra svar på spørsmålet ditt hvis du skriver hva du allerede har gjort!!!

#146440  av simpusk

det er en orginal ct 26. har prøvd 3 målere. alle viser riktig.. så vet ikke jeg. de som har peiling sier da at de kan lade max 1.5 når tenning er helt opptimal!!!!! å det er tydlig vis min!!

#146469  av sleeper

simpusk skrev:det er en orginal ct 26. har prøvd 3 målere. alle viser riktig.. så vet ikke jeg. de som har peiling sier da at de kan lade max 1.5 når tenning er helt opptimal!!!!! å det er tydlig vis min!!
ALDRI I VERDEN!!! en org ct26 greier ikke og lade 1.5 kg helt ut UANSETT!!

det er flere grunner til at det ikke er tilfelle!!
1: turboen tåler ikker/greir ikke og lade så mye!!
2: ecu`n din er ikke mappet for så høyt trykk! så du vil enten få fuel cut eller noe helt for J.... med tenningsbank!!

eneste ved dette som kan være tilfelle er at du greier og få 1.5kg ved ca 4000rpm og så vil den uansett dale ned til 0.8-0.9!
(og hvis du faktisk lader 1.5kg på 4000rpm så begynner du og komme farlig nær et motorhavari!)

(men hvis det nå er sånn at du greier det så må turboen din ha blitt oppgradert av tidligere eier! (den eneste jeg vet om av oppgraderte ct26 som greier dette er vel stage 3 til fensport!
det må også ha blitt gjort noe med ecu! (byttet map sensor og chippa den om))

#146477  av Tor

Med orginal ECU får du fuel cut på 1.3 bar med Carlos uansett. Min klarte lade 1.1 nesten stabilt, men trykket detter mye på turtall ja :) CT26en klarer nok ikke holde følge til ca mere enn 0.95 på max turtall.

#146500  av simpusk

her alderi sagt at den lader 1.5 helt ut... hvor kom det fra mon tro??? hmmm... :roll:

#146565  av Tor

Tviler på om du klarer lade 1,5 selv på mellom registeret ditt.

#146572  av cs2451

kan virke som om den turboen er oppgradert da. Og viss du hadde klart å lade 1,5 med den, hadde den havarert ganske så fort

#146601  av CelicaTurbo

tviler ikke på at en ct26 klarer å nå 1.4-1.5 maks på mellomregister og høyt gir og belastning, særlig med grov eksos på bilen, men spesiellt sunnt er det ikke og ytterst meningsløst siden trykket faller som en sten mens turtallet øker..

#146620  av TheStig

ct26 KLARER 1.5-1.6 på mellomregisteret med 3" fra turbo. Dette er utprøvd av en kjenning som kjøpte en CS i 1992 ... Resulterte riktignok i rådehavari til slutt da men ....

#146674  av Elzin

men uansett, eksos er en ting jegville satt de første pengene på om du fortsatt har orginalt anlegg

#146864  av simpusk

eksos er selv bygd:)