Heisann. Tenkte å lage en liten tråd her til folk som vurderer å kjøpe seg gt4/CS .
jeg kjøpte en særdeles bra CS i vår med 85.000 garanterte KM på telleren og var dermed forberedt på å ha en god bil i lang tid fremover, slik ble det da ikke. Jeg hadde aldri prøvd st185 (gt4) før men hadde lest endel på div forum o.l. så fikk et inntrykk av at denne bilen var en grom sak med mye potensiale sett i forhold til pris. Min bil kom ca på 155.000 km med nymontert oppgradert racing clutch og dette anså jeg som en bra pris km stand osv tatt i betraktning.
SÃ¥ til saken
Hvis du er en person med litt over gjennomsnittet peiling på kjøredynamikk, teknikker osv så bør du revurdere å kjøpe en st185. Dette er en bil med for svak lsd bak, treg girkasse med synkringer som ikke holder altfor lenge og sist men ikke minst, den er altfor tung til å leke med. Kan nevne en hel del småsaker som en motor med litt vel mye vakum og ventiler som er potensielle feilkilder osv men dette går vel igjen på de litt eldre høyeffekt motorene fra japan.
Vekten merkes ekstremt godt på såvel sommerføre som vinterføre. For all del, det er mulig å ratte sladd osv men du trenger endel oppgradering om den skal bli direkte leken. Sammenligner man med feks Sunny gti-r med original utrustning blir st185 som sirup å regne. Bare å glemme å sette opp kontra på asfalt gjennom trange svinger osv slik som gti-r gjør med et smil .. Når det i tillegg ikke er mulig å montere dumpventil på rett side av IC uten fmic blir det endel turbolagg som forverrer saken..
Mye vekt, understyrt oppsett kombinert med turbolagg er vel ikke akkurat for optimalt å regne ...
MEN, for alle som er ute etter en høvelig solid bil som er enkel og idiotsikker å handtere er st185 den perfekte bil..
Det bunner og grunner i hvor kresen man er og hvor mye man forventer... I denne prisklassen kan man jo ikke forvente all verden men utifra det ivirige eiere forteller er det fort å tro at dette bortimot er en rallybil på vei.. Det er det laaangt ifra..
Lykke til med bilkjøpet
jeg kjøpte en særdeles bra CS i vår med 85.000 garanterte KM på telleren og var dermed forberedt på å ha en god bil i lang tid fremover, slik ble det da ikke. Jeg hadde aldri prøvd st185 (gt4) før men hadde lest endel på div forum o.l. så fikk et inntrykk av at denne bilen var en grom sak med mye potensiale sett i forhold til pris. Min bil kom ca på 155.000 km med nymontert oppgradert racing clutch og dette anså jeg som en bra pris km stand osv tatt i betraktning.
SÃ¥ til saken
Hvis du er en person med litt over gjennomsnittet peiling på kjøredynamikk, teknikker osv så bør du revurdere å kjøpe en st185. Dette er en bil med for svak lsd bak, treg girkasse med synkringer som ikke holder altfor lenge og sist men ikke minst, den er altfor tung til å leke med. Kan nevne en hel del småsaker som en motor med litt vel mye vakum og ventiler som er potensielle feilkilder osv men dette går vel igjen på de litt eldre høyeffekt motorene fra japan.
Vekten merkes ekstremt godt på såvel sommerføre som vinterføre. For all del, det er mulig å ratte sladd osv men du trenger endel oppgradering om den skal bli direkte leken. Sammenligner man med feks Sunny gti-r med original utrustning blir st185 som sirup å regne. Bare å glemme å sette opp kontra på asfalt gjennom trange svinger osv slik som gti-r gjør med et smil .. Når det i tillegg ikke er mulig å montere dumpventil på rett side av IC uten fmic blir det endel turbolagg som forverrer saken..
Mye vekt, understyrt oppsett kombinert med turbolagg er vel ikke akkurat for optimalt å regne ...
MEN, for alle som er ute etter en høvelig solid bil som er enkel og idiotsikker å handtere er st185 den perfekte bil..
Det bunner og grunner i hvor kresen man er og hvor mye man forventer... I denne prisklassen kan man jo ikke forvente all verden men utifra det ivirige eiere forteller er det fort å tro at dette bortimot er en rallybil på vei.. Det er det laaangt ifra..
Lykke til med bilkjøpet
Nissan RPS13 TimeAttack 1:40.7 2009. Sterkere tilbake våren 2010