TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ts-ogn "landstreff"?

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter

#147019  av Morten

Kjelliken skrev::? var ikke st205rr med og ordna litt tidligere i år da.. mener vi på en måte var med.. hvis gjengen der oppe kan være så snill og være med i år også så skal eg love at det kjem i allefall en søring oppover.. heheh

:D
Blir nok mer enn en søring som kommer oppover ja... :wink:

..gleder meg allerede jeg... når starter påmeldingen? :mrgreen:

#147046  av Kjelliken

:D bra det morten da slipper jeg og kjøer helt aleine langs veien oppover da hehe.. :D

#147067  av Tore

Jeg skal høre med de andre arrangørene om vi kan kjøre en rabattordning som i fjor for ts-ogn. Skal også få dem til å åpne påmeldingen snart! Så får vi håpe enkelte mr2'er får kjørt litt mer, og skrudd litt mindre denne gang :wink:

#147072  av VeilSide

Menne ... alt er jo seff vel og godt og bra med banekjøring ...

Men skal ts-ogn ha ett landstreff i sammenheng med ACR-kjøringa? Dvs litt mere sosialt med litt bli kjent karakter?

Tore: Sjekker du ang prøveskilt også? Jeg kommer uansett opp vist ts-ogn skal ha landstreff der oppe men det er jo artig å få kjørt litt på banen også da :)

#147073  av Tore

VeilSide skrev:Menne ... alt er jo seff vel og godt og bra med banekjøring ...

Men skal ts-ogn ha ett landstreff i sammenheng med ACR-kjøringa? Dvs litt mere sosialt med litt bli kjent karakter?

Tore: Sjekker du ang prøveskilt også? Jeg kommer uansett opp vist ts-ogn skal ha landstreff der oppe men det er jo artig å få kjørt litt på banen også da :)
Jupp skal sjekke opp med skilt. Politiet skulle inkalle til møte om det, noe som ikke har skjedd. Men skal få en avklaring på det så vi slipper å tenke mer på det. Er egentlig samme saken som har vært på alle sommertreff og gatebil, så vi satser på at det blir som før!

Men skal vi ha et landstreff under sommertreff i juni? Noen andre må bestemme det, men dere er veldig hjertlig velkommen!

#147075  av Morten

Tore skrev:Så får vi håpe enkelte mr2'er får kjørt litt mer, og skrudd litt mindre denne gang :wink:
Du er ikke alene om å håpe det... :mrgreen:
Har stor tro på at den varme problematikken er fikset i god tid før ACR :wink: (så får vi heller se hva det neste som dukker opp er... hehe)

#147080  av erling

Morten skrev:Har stor tro på at den varme problematikken er fikset i god tid før ACR :wink:
:lol: :lol: :lol: :lol: Morsom du. :mrgreen:

Skal piske jeg, så kanskje. :wink:

#147186  av jan-erik

jumbo skrev:
Johansen skrev:Trenger vell ikke skilt i det hele tatt om jeg ikke tar feil nå :)
Skilter trenger du, men de kan neppe nekte deg å kjøre med prøveskilter, de er jo akkurat like godkjent som ordinære skilter er, og man må jo ha spesialforsikring uansett...
Jo hvis de vil det så. Er fult og helt opp til de som arrangerer å bestemme dette. Vet at når jeg er med å arrangerer med Norsk Sportsvogn Klubb så tillater vi ikke prøveskilt. Grunnen til dette er at det ofte kommer mye "rask" som vi ikke vil ha blant alle de andre. Er tross alt mange dyre biler der ute som folk er veldig redde for. Men igjen så pleier alle slike ting å bli annonsert på forhånd for å slippe å stå i porten og ikke få kjørt.

#147259  av Tore

jan-erik skrev:
jumbo skrev:
Johansen skrev:Trenger vell ikke skilt i det hele tatt om jeg ikke tar feil nå :)
Skilter trenger du, men de kan neppe nekte deg å kjøre med prøveskilter, de er jo akkurat like godkjent som ordinære skilter er, og man må jo ha spesialforsikring uansett...
Jo hvis de vil det så. Er fult og helt opp til de som arrangerer å bestemme dette. Vet at når jeg er med å arrangerer med Norsk Sportsvogn Klubb så tillater vi ikke prøveskilt. Grunnen til dette er at det ofte kommer mye "rask" som vi ikke vil ha blant alle de andre. Er tross alt mange dyre biler der ute som folk er veldig redde for. Men igjen så pleier alle slike ting å bli annonsert på forhånd for å slippe å stå i porten og ikke få kjørt.
Sånn fra Sommertreff sin side er vi kun interessert i at bilene vi slipper ut på banen har en ansvarsforsikring, slik at man ikke får uheldige etterspill etter en eventuell kollisjon. Og forøvrig at bilen er i teknisk god nok stand til at banemannskapet vil slippe den utpå, men har gjelder kun elementære ting som bremser og løse deler.

POLITIET derimot har en oppfatning at man ikke har lov å kjøre med prøveskilt på bane, selv om den regnes som offentlig vei med gjedende veitrafikklov. De mener det er misbruk av skilter som kun skal brukes til transport og visning av bil. De reagerer derfor på biler som ikke er i nærheten av å bli godkjent (les vrak/hjemmeprosjekt/osv/osv) får skilter hos biltilsynet. Så vi mener problemet er noe politiet bør ta opp med biltilsynet, ikke oss, siden biltilsynet utsteder lovlige skilter til "ulovlige" biler.

Slik har kranglingen mellom biltreffarrangører og politi vært i flere år, og slik blir det sikkert i mange år til! Vi i Sommertreffgjengen skal samles uti januar for å starte planleggingen for fullt, og da skal vi finne mer ut av dette også. Inntil da ser jeg helst at det ikke diskuteres for mye her inne, da en fjær blir til ti sinte høns på null komma svisj på slike forum. DON'T PANIC, som en lur kar sa en gang. Skal se alt blir som før!

Når det gjelder hvilke biler vi slipper utpå, er vi forløpig åpen for alle, da det ikke har vært noe problem tidligere, og at vi ønsker et treff for alle biliteresserte, ikke bare de med "fine" biler.

#149507  av lexusmann

Jeg er i alle fall med på en sånn "sosialgreie" på Sørlandet...syns det er vel langt å kjøre til ACR...i alle fall med den trøtte greia mi...det så jo enkelte her da vi skulle til dagali i sommer... :oops: tenker det var en og annen glose som jeg ikke hørte...

#149526  av daniel

treff sørpå/vestpå hadde ikkkje vert så dumt.. e jo et stykke å kjøre til moirana..

#149530  av Larsen

Hvis det blir bra oppmøte så kan jeg prøve å ordne et treff for Sør, vest og øst landet! Noen som vet om noen bra flystriper vi kan bruke.

#149533  av sindrejl

Tore skrev:Så får vi håpe enkelte mr2'er får kjørt litt mer, og skrudd litt mindre denne gang :wink:
:roll: Bra jeg har skiftet bil nåda :P

#152604  av Kjelliken

Larsen skrev:Hvis det blir bra oppmøte så kan jeg prøve å ordne et treff for Sør, vest og øst landet! Noen som vet om noen bra flystriper vi kan bruke.
8) Dagali er jo en helt grei plass for treff i sør.

Er i allefall muligheten ganske bra for alle her inne ville jeg tro.
Kjønner at de nor for trondheim syntes det er langt.
Men for oss som bor her på vestlandet og dere på østlandet og sørlandtet og midtnorge burde dagali være helt kurant plass og ha ett STORT treff.. :twisted:

#152625  av Christian

Kjelliken skrev: 8) Dagali er jo en helt grei plass for treff i sør.
Kommer vel ikke mer "midt i" nei :)

Jeg har, som jeg har sagt før, planer om å få igang ett treff til sommeren igjen. Satser på at det blir større oppmøte en i fjor, (som var bra!) og en mye bedre flyt i treffet.

For å gjennomføre dette på en god måte er jeg avhengig av endel hjelp av frivillige denne dagen. F.eks jobbe 1 time, kjøre 2 timer....?

En annen løsning er å leie inn mannskap som kan holde nogenlunde orden, men det betyr at det blir mer pr pers å betale. Føler kanskje at det er verdt det, så man kan kjøre mer selv

Planen er å kjøre ei løype slik som i fjor samtidig med 402m drag i andre enden av stripa, slik at folk kan veksle på som de ønsker og kanskje utfordre hverandre litt :wink:

Høyhastighetskjøring var det mange som ville prøve i fjor, men det skar seg jo elegant :? Satser på å løse opp god tid til det neste gang.

Uansett, er klar jeg :D