TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvorfor jeg solgte min CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#149153  av memo

GT4 CS skrev:
TheStig skrev:hehe.. jaja du har ditt syn på dette og jeg har mitt.. jeg kan gå med på at bilen er grei nok å kjøre normalt aktiv med men på snø og is er den IKKE morro.. hvis du synes det må det rett og slett grunnes i mangel på erfaring og kunnskaper ............ En så tung bil kan bare ikke bli morro uansett hvor stor toyota elsker man er.. På så glatt underlag merkes det utrolig godt at bilen er treig i turn in, har altfor følsom abs og har for mye turbolag.. Og det med vekt kan ikke all verdens tuning ordne :wink:

ps: har glemt å nevne at st205 ligger i planene mine.. Bare synd at man bor i gokk der prøvekjøring nesten er umulig
Ikke for og være stygg, men trur du hadde litt for store forventninger til bilen. Om det er bilen som var dårlig, eller deg som sjåfør skal jeg ikke spekulere på ;) (ikke vondt ment)
Er null problem og ratte den i sinnsyke hastigheter på snødekte veier både på gata og i skogen. Er du her nede i sør iløpet av vinteren så ring meg, du har jo nummeret mitt. Så tar vi en tur, er faktisk nesten så jeg trur du hadde utslitte differ med gammel og lite olje, samt en motor som ikke gikk i det hele tatt. Kjører du den aggresivt nokk og uten og være redd for grøfta er det utrolig hva man kan gjøre med bilen selv om den veier 300kg for mye, og det sier nå sitt spørr du meg, ikke er jeg så ihugga toyota fan som det høres ut som heller :)
uten å glorifisere noen, kan jeg skrive under på at det ikke er kjøreegenskapene til TheStig det står på :)

#149166  av sindrejl

TheStig skrev:hehe.. jaja du har ditt syn på dette og jeg har mitt.. jeg kan gå med på at bilen er grei nok å kjøre normalt aktiv med men på snø og is er den IKKE morro.. hvis du synes det må det rett og slett grunnes i mangel på erfaring og kunnskaper ............ En så tung bil kan bare ikke bli morro uansett hvor stor toyota elsker man er.. På så glatt underlag merkes det utrolig godt at bilen er treig i turn in, har altfor følsom abs og har for mye turbolag.. Og det med vekt kan ikke all verdens tuning ordne :wink:

ps: har glemt å nevne at st205 ligger i planene mine.. Bare synd at man bor i gokk der prøvekjøring nesten er umulig
hehe er litt samme greia på st205 .. turn in er den syyykt tung, men samtidig merker jeg at kun små justeringer til noen få lapper med understellet ville fikset det meget fort. Ellers er den utrolig morsom å ligge bredt med på snø og is :D Ang. ABS så er visstnok min bortevekk så vet ikke hvor effektiv denne skal være, men turbolag er nesten ikke-eksisterende.

NÃ¥ sies det jo at det er HAV mellom st185 og 205 i org. oppsettet.

#149190  av TheStig

GT4 CS skrev:

Ikke for og være stygg, men trur du hadde litt for store forventninger til bilen. Om det er bilen som var dårlig, eller deg som sjåfør skal jeg ikke spekulere på ;) (ikke vondt ment)
Er null problem og ratte den i sinnsyke hastigheter på snødekte veier både på gata og i skogen. Er du her nede i sør iløpet av vinteren så ring meg, du har jo nummeret mitt. Så tar vi en tur, er faktisk nesten så jeg trur du hadde utslitte differ med gammel og lite olje, samt en motor som ikke gikk i det hele tatt. Kjører du den aggresivt nokk og uten og være redd for grøfta er det utrolig hva man kan gjøre med bilen selv om den veier 300kg for mye, og det sier nå sitt spørr du meg, ikke er jeg så ihugga toyota fan som det høres ut som heller :)
Vel, vanskelig å svare på slike ting uten å skryte og bla bla bla.. Vet ikke helt om du ikke kan lese eller om du ikke leser nøye nok.. Det dreier seg ikke om at det ikke er mulig å kjøre fort med en st185, det er MÅTEN bilen gjør det på som er for dålig, men har stor tro på at st205 er en god del bedre .. Hovedsaklig pga en annen turbo, endel mindre vekt og bedre kasse.
Og når det kommer til det med at jeg kanskje ikke kan kjøre så får du tro hva du vil. Har vokst opp med bilkjøring på alle slags fører og har over en million km bak meg fra da jeg fikk min første bil som 13 åring. Du får komme opp hit en tur på sommertreff så får vi se 8) .. Skal nok kjøre fra deg med statoilkoppen i ene handen (ikke vondt ment :lol: ) .. Men skal ikke spekulere i om du har rett eller kanskje ikke er en god nok sjåføra til å oppdage tingene jeg har snakket om ..

Men men.. sklir ut i en vanlig forum "diskusjon" dette.. Synes det er utrolig at folk faktisk kan si seg uenig bare fordi de ikke selv merker at en bil har et problem.. kanskje på tide da å stoppe opp og tenke etter litt.. "hmm, kansje denne idioten snakker om noe som er over mitt nivå" .. Må da være en ærlig sak det...? Jeg opplever det stadig vekk når man begynner å snakke om proff tuning av motorer, legger meg ikke altfor mye borti da :roll: ... er sjaffør jeg, ikke noe kunnskapsrik motorbygger eller ingeniør

#149300  av GT4 CS

:lol: Aldri påstått du ikke kan kjøre :) Aldri sett deg kjøre heller, så hadde jeg utalt meg om det ville jeg jo vært ganske lur ;)
Men jo takk, du kjører sikkert lett fra meg med statoilkoppen i handa, egentlig ganske kos og kjøre bil om man har kaffe med og 8)
Grunnen til at jeg skrev som jeg skrev var at jeg er ganske sikker på du hadde litt for store forhåpninger til bilen, en st205 oppfører seg relativt likt på glatta den og, den har litt lavere vekt og bedre motor. Orginalt er ikke en st205 den kjøremaskinen du er ute etter slik du beskriver det heller, og det er ikke bare og legge ut en 4wd med litt over 200hk i 4hjulsladd på tørr asfalt med kunn motorkraft i denne bilklassen, med dine mods hadde du kansje en 225 ærlige motor hk, dvs en ca 175hk på hjula, om jeg ikke husker feil hadde du 245 brede dekk og, og at den ikke sladdet så lett i rundkjøring er jo bare et tegn på at det fungerer det, har man hjulspinn taper man som oftest tid også, du vet hvor jeg vil:)
Helt greit at du ikke syntes bilen oppførte seg som den burde ha gjort kjøremessig, men med små enkle grep ville den understyringa blitt merkbart bedre, vekta er jo der uansett, men i kennetx sin bil virker ikke dette og gi noe problemer i det hele tatt,hadde den vært lettere ville han selvfølgelig ha kjørt fortere osv,men alle vet jo vekta på bilen da man kjøper den for og bruke den slik :)
Folk har forskjellige meninger i alt, og bra er det, for da kansje man lærer noe nytt :)
Er enig i mye av det du skriver, men enkelte ting henger liksom ikke helt sammen, uten at jeg gidder utdype det :)

#149358  av TheStig

nei jeg var snar å bytte ut de dekka med 18" 225 dekk.. Bilen ble mye bedre :) . Originale dempere og fjærer er ikke i nærheten av å takkle så fete lugger som 245 er ....

Er HELT enig i det du sier med at jeg nok hadde for store forhåpninger, men hvis du leser på side 1 vil du se at det er nøyaktig det jeg sier ! Skriver at poenget med tråden var å advare andre kjøpere som har hørt bra godt om bilen fra ihugga toyota fans ... Den er mer enn bra nok for de aller fleste men hvis man er over gjennomsnittet interesert i det som har blitt snakket om her så vil bilen falle igjen og det hovedsaklig pga vekt. Bilens svakheter skinner så utrolig godt igjennom når man på forhånd har hørt KUN positive sider rundt bilen og nettopp det var poenget med denne tråden. Kan som sagt først i tråden være kjekt for nye kjøpere og få høre litt forskjellig slik at de selv kan bestemme om bilen oppfyller deres krav og forhåpninger og det vil den nok gjøre for 99% .... Poenget var ikke å få frem hvor stor drittbil dette er

Men NÃ… gutter og jenter skal jeg stikke til sverige og handle til kveldens begivenhet, bilfest at memo`s ...

#149405  av CelicaTurbo

jeg har nå belyst i flere tidligere diskusjoner på forumet at bilen er for feit jeg da ;) Men, jeg tror denne diskusjonen har vært greit ballansert og vist mange synspunkter og det er jo bra ;)

#149421  av memo

edit: denne fjerner vi
Sist redigert av memo den 08 jan 2006 23:47, redigert 1 gang totalt.

#149423  av TheStig

----------- *feil post*
Sist redigert av TheStig den 08 jan 2006 23:45, redigert 1 gang totalt.

#149428  av memo

*edit*
Sist redigert av memo den 08 jan 2006 23:47, redigert 1 gang totalt.

#149431  av cs2451

Bra at dere ikke ødelegger deres egen tråd da!

#149452  av TheStig

.........
Sist redigert av TheStig den 08 jan 2006 23:42, redigert 1 gang totalt.

#149653  av cs2451

TheStig skrev:ups.. tråden var allerede litt avsporet da :wink: ... Men ikke alltid så greit i fylla å tenke fornuftig.. hell, er ikke enkelt å tenke i det hele tatt..

Celicaturbo: vennligst fjern de siste 3-4 innleggene her :lol: ... LITT offtopic
Fort gjort :?

#149710  av CelicaTurbo

diskusjonen er vel over så samme kan det være ;)