TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alarmen lyser bare

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #149536  av Fantare

Var å så på bilen min isted og la merke til at alarmen min bare lyser rødt heletiden. Er det ikke meningen at den skal blinke :evil:

What`s wrong :?
 #149566  av @lpher

Fantare skrev:Var å så på bilen min isted og la merke til at alarmen min bare lyser rødt heletiden. Er det ikke meningen at den skal blinke :evil:

What`s wrong :?
Om dette er en Defa-alarm...så er det mest sannsynligvis ledningen til dioden som ligger til jord...sjekk og eventuelt skift ledning :)
 #149598  av Fantare

@lpher skrev:Om dette er en Defa-alarm...så er det mest sannsynligvis ledningen til dioden som ligger til jord...sjekk og eventuelt skift ledning :)
Det er en defa alarm ja, men hvorfor skal den PLUTTSELIG bli rar da... *sukke* :(

#149887  av Fantare

hehe, kan det ha hatt noe med at det var lite batteri ?
Skulle ut og starte bilen nå og da var det helt flatt, ikkeno reaksjon i det heletatt

Blir vell et nytt tungt biltema batteri her og :lol:

#149901  av Rømmling

Fantare skrev:hehe, kan det ha hatt noe med at det var lite batteri ?
Skulle ut og starte bilen nå og da var det helt flatt, ikkeno reaksjon i det heletatt

Blir vell et nytt tungt biltema batteri her og :lol:
vis den er som celica'n min så er det ikke så mye lading som skal til før den starter. hadde problem med det i sommer da jeg ikke fikk brukt bilen no mye bare små små kjøring siden jeg ikke var 18 enda og hadde lappen.
men vis du har hatt mye problem med bateriet så er det vell vert 500spenn for et nytt et fra bil tema.
vis du ikke har hatt mye problemer så kan du jo prøve det jeg gjorde å lade det skikelig en gang. jeg gjorde det og etter det har den startet som en drøm men noen host og hark når jeg måtte ut å kjøre i nermere -30 her uten motor varmen, dritten funker ikke hele tiden :evil:

#149940  av Fantare

Er mest snakk om alarmen her 7h :P hehe
Men batteriet har ikke det vært så mye problemer med, har stått litt bilen min og nå da jeg er uten førekort :P

#149971  av Rømmling

Fantare skrev:Er mest snakk om alarmen her 7h :P hehe
Men batteriet har ikke det vært så mye problemer med, har stått litt bilen min og nå da jeg er uten førekort :P
uten lappen ja da kann du nokk prøve å lade det skikelig en gang igjen så er nokk problemet løst der.
vis du ser på strøm måleren og den vipper under 12V streken når du prøver å starte så er det bare så vitt litt lite strøm men elektronikken kutter slik at man ikke skal tømme bateriet. sett den på lading over natta du så er det nok tip topp igjen :D

#150003  av Fantare

Skal gjøre det :)
Alarmen blinker nå forsten, nå som det er strøm på batteriet :roll:

#150036  av jsun

NÃ¥r det gjelder batterier........
Sjekk syre-nivået også da!! :wink:
Tørre celler er DØDEN, hvis dere ikke har ett slikt "vedlikeholds fritt" da.

Hell på destilert vann til over blypanelene.
 #150068  av @lpher

Fantare skrev:
@lpher skrev:Om dette er en Defa-alarm...så er det mest sannsynligvis ledningen til dioden som ligger til jord...sjekk og eventuelt skift ledning :)
Det er en defa alarm ja, men hvorfor skal den PLUTTSELIG bli rar da... *sukke* :(
Om en feil oppstår...så kan man nok ikke stole på at man får forvarsel..bestandig :wink: