TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ser etter Double-DIN ramme!!!!!

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#150239  av TiM

gnmfr skrev:skjønner ikke helt jeg heller, men hvis han har fått det til så går det vel :D Du har vel ikke bilde av det? lurer på om jeg skal ha meg dvd spiller og skjerm med dobbel din, eller dab radio bare :?

Dobbel-DIN stereo som jeg anbefaller er hvertfall kenwood sin, den er sinsykt fet.. Laster ned musikkvideoer og stapper dem inn i spillern, og vips.. fet musikk MED video.. hehe :P

#150311  av @lpher

TiM skrev:
Dobbel-DIN stereo som jeg anbefaller er hvertfall kenwood sin, den er sinsykt fet.. Laster ned musikkvideoer og stapper dem inn i spillern, og vips.. fet musikk MED video.. hehe :P
Det er bare Kenwood som leverer en ren dobbel-DIN multimedia-enhet på det europeiske markedet pr. idag. :)

http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=1260

http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=1389

#150336  av gnmfr

nei,nei,nei... du må ikke vise meg sånt @lpher :( nå blei jeg helt forelska her :P you got mail (snart ihvertfall) :lol:

Men var ute å målte nå, bredda på orginal spilleren er et par og tyve centimeter så det var jo ikke no problem sånn sett, men høyda da, 11 centimeter eller no sånt, virka ikke som om det var over det ihvertfall, skjønner ikke hvordan du fikk plass til dobbel din Tim :lol:
 #150375  av TiM

Hehe.. men da er jo ikke valget så vanskelig...
Har fjoråerets model DDX-7025, fikk den for 9990,- (veil. 13000,-)
Så du har nok en god sjangse til å få pruta ned denne et eller annet sted... :P

Skjønner heller ikke hvordan det gikk, alle sa det var umulig, men sta som jeg er så brukte jeg 10000 og reiste til toyota :lol:
Kenwood sa imidlertid at denne passet, men først på toyota var de usikre, men de så det var mulig.
Eneste de måtte gjøre var å bytte rammen... kan legge ut bilde av rammen som ble bytta og spillern ferdig montert, tar litt tid bare.. skal få gjort det iløpet av dagen :)

Men uansett, det ser veldig bra ut, ser jo ut som om skjermen er intergrert i bilen + at knappebelysningen på kenwood spilleren også
kommer i GRØNN belysning, noe som passer perfekt med knappene ellers i bilen, hehehehe.... det er viktig det!!! og toutch-screen *sikle* 8)

Du kan jo slenge inn kartleser med tiden og iPod støtte og DAB-støtte og flere skjermer og CD/DVD-veksler og ja, alt mulig, så kan man til og med bytte bakgrunnsbilde og ikke nok med det, du får med fjernkontroll og om du tror det tok slutt der, ånei da du, du kan til og med tilt'e-skjermen, ehh.. ja, hehe...

Men det som er tøft når man har 3 skjermer (altså inkl på seteteryggene bak), det er det at når mørket faller på, så ser bilene bak alle skjermene, og det er respekt det.. oooOo-ahhh.. selv om jeg har sota alle vinduene mine da.. ooops...

#150377  av TiM

@lpher skrev:
TiM skrev:
Det er bare Kenwood som leverer en ren dobbel-DIN multimedia-enhet på det europeiske markedet pr. idag. :)

http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=1260

http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=1389

Det gjør vel valget mye enklere... synd ikke pioneer har noen dobbel-DIN spillere, pioneer er så deilig :P ...men kenwood har virkelig vist potensiale de også nå da så, uten tvil :lol:
Hvorfor fører ikke du disse dobbel-DIN spillern'e a @lpher?????????

#150575  av @lpher

gnmfr skrev: nei,nei,nei... du må ikke vise meg sånt @lpher :( nå blei jeg helt forelska her :P you got mail (snart ihvertfall) :lol:
LOL :D Kjør ivei :D
 #150583  av @lpher

TiM skrev: Hehe.. men da er jo ikke valget så vanskelig...
Nope :)
TiM skrev: Har fjoråerets model DDX-7025, fikk den for 9990,- (veil. 13000,-)
Så du har nok en god sjangse til å få pruta ned denne et eller annet sted... :P
Tja...nå er det snart 1 år siden den gikk utav produksjon da :) ...så jeg tror nok ikke du finner slike hos en forhalder lengre...dessverre :)
TiM skrev: Skjønner heller ikke hvordan det gikk, alle sa det var umulig, men sta som jeg er så brukte jeg 10000 og reiste til toyota :lol:
Kenwood sa imidlertid at denne passet, men først på toyota var de usikre, men de så det var mulig.
Eneste de måtte gjøre var å bytte rammen... kan legge ut bilde av rammen som ble bytta og spillern ferdig montert, tar litt tid bare.. skal få gjort det iløpet av dagen :)
Bilde!! :D
TiM skrev: Men uansett, det ser veldig bra ut, ser jo ut som om skjermen er intergrert i bilen + at knappebelysningen på kenwood spilleren også
kommer i GRØNN belysning, noe som passer perfekt med knappene ellers i bilen, hehehehe.... det er viktig det!!! og toutch-screen *sikle* 8)
Cool :)
TiM skrev: Du kan jo slenge inn kartleser med tiden
Også kalt satelitt navigasjon :)
TiM skrev: og iPod støtte og DAB-støtte og flere skjermer og CD/DVD-veksler og ja, alt mulig, så kan man til og med bytte bakgrunnsbilde og ikke nok med det, du får med fjernkontroll og om du tror det tok slutt der, ånei da du, du kan til og med tilt'e-skjermen, ehh.. ja, hehe...
LOL :D Mer som en svensk gateselger du :D
TiM skrev: Men det som er tøft når man har 3 skjermer (altså inkl på seteteryggene bak), det er det at når mørket faller på, så ser bilene bak alle skjermene, og det er respekt det.. oooOo-ahhh.. selv om jeg har sota alle vinduene mine da.. ooops...
Lyser opp i vinternatta det ja :)

#150587  av @lpher

TiM skrev:Det gjør vel valget mye enklere...
Yepp :D
TiM skrev: synd ikke pioneer har noen dobbel-DIN spillere, pioneer er så deilig :P
Hmmm...den som venter på no godt.... :D
TiM skrev: ...men kenwood har virkelig vist potensiale de også nå da så, uten tvil :lol:
True :)
TiM skrev: Hvorfor fører ikke du disse dobbel-DIN spillern'e a @lpher?????????
Fører de vi :) Det er bare 40-50% av vareutvalget vårt som er representert på nettsiden vår :)

#150606  av gnmfr

Har fått litt priser og sånt, synes det er driiit dyrt for å være erli, men såklart, du får jo hva du betaler for også. så sinsykt lyst på :D

passer nok bra i bilen din ja Tim (lyset altså), men har rødt lys hele veien i bilen min så måtte i tilfelle hatt det i spillern syns jeg, men det har ikke sååå mye å si at det gjør no :lol:

Men dere som har vært inni dissa bilane før kan vel ta en titt innom denna topicen

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=13211

Fikk søren meg ikke av døra i går, hadde ikke lyst til å bruke no mer makt enn jeg gjorde lissom, det er ikke den skruen ved håndtaket for denne tok jeg ut, heng lissom igjen 15-20 centimeter under håndtaket :? Dashbordet er også et stort mysterium, har klart å løsne midt konsollen og sånt uten noen problemer, men når jeg kommer opp til der askebegeret er festa så stopper det opp, må vel mest sannsynlig ha av sidene ved beina først regner jeg med :roll:

#151092  av gnmfr

Jeg er klar for bilde asså :lol: Hva er det du bytta i dashbordet? Var det hele den greia med ventilasjonsgreiene og sånt, eller var det bare den lille du bytta, bare akkurat der spillern sitter, er jo ikke mer enn rett under 11 cm høyt der, og den spillern er jo 11,2 eller 11,7 cm høy, jeg skjønner ikke fortsatt, men skjønner jo at du har fått det til på en eller annen måte :lol:

@lpher: er det rød belysning på noen av de nye modellane eller no sånt?

#151119  av TiM

Klar for å legge ut bilder jeg også, men den jævla mac'en som har bluetooth funker jo ikke, så bildene blir liggende på mobben...
Men skal prøve å få dem ut fort...

MÃ¥tte bytte ventilasjonsgreia ja, hele den rammen der...

Men du.. det er rød belysning på dem som standard, men du kan velge grønt... men virker som rødt passer best i din bil da :P
Men jeg bruker det grønne.. så det er egentlig rødt..
Flott med valgmuligheter asså :lol:

Helt ærlig syns jeg også det var pissdyrt.. men det er jo en engangsutgift, så.. hvorfor ikke :D

Er jo ikke alle corolla'er som har supertøff touchscreen :P

#151297  av TiM

Da virket mac'en og eh mobilbildene er av ypperste kvalitet seff :P
...Beklager om de er litt mørke, men tok dem igår natt :oops:

Bildene er tatt av SE S700i for de som lurer på det :D

Bilde nr1: Skjermen kan tilt'es, men på bildet står skjermen helt vertikalt pga. at motoren ikke er på

Bilde nr2: klokka er 22:52 :P litt uklart bilde, men skjermen er tilt'et på nivå 3, slik at den går i et med resten av interiøret, knappebelysningen er grønn, kan også velges rødt (instillinger)...

Skal se om jeg får tatt noen klarere bilder i dagslys om noen ønsker det :lol:

Se @lpher!! den passer!!! 8)
Vedlegg
DSC00044.JPG
DSC00044.JPG (67.53 kiB) Vist 2217 ganger
DSC00045.JPG
DSC00045.JPG (144.64 kiB) Vist 2231 ganger

#151322  av @lpher

LOL :D Joda, jeg sjønner at du får plass....men ser det fint ut? :) Er det helt tett rundt kantene etc? :)

#151381  av TiM

@lpher skrev:LOL :D Joda, jeg sjønner at du får plass....men ser det fint ut? :) Er det helt tett rundt kantene etc? :)
Det er tett, men tettere skal det bli...
Toyota hadde desverre ikke den siste delen på lager, så venter på siste rammen.. Hurra.. men dyrt, ja det var det hvertfall....
1200,- for hele rammen (inkl. viftedritt og alt), 500 for hjørnerammene og nå hovedrammen som kommer ligger på 625,- tror jeg de sa, så plast koster en del.. :cry:

#151450  av gnmfr

TiM skrev:
@lpher skrev:LOL :D Joda, jeg sjønner at du får plass....men ser det fint ut? :) Er det helt tett rundt kantene etc? :)
Det er tett, men tettere skal det bli...
Toyota hadde desverre ikke den siste delen på lager, så venter på siste rammen.. Hurra.. men dyrt, ja det var det hvertfall....
1200,- for hele rammen (inkl. viftedritt og alt), 500 for hjørnerammene og nå hovedrammen som kommer ligger på 625,- tror jeg de sa, så plast koster en del.. :cry:
Detta begynner å bli dyrt, hmm... ser farli ut som om det må bli dab radio eller no sånt istede :cry: men få tatt et bilde i ordentlig lys da så kanskje jeg blir litt revet med :lol: Har så sinsykt lyst på, og det ser jo vanvittig fint ut :D