TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor mye er en 73 celica verdt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #154166  av hmsilset

Kjøper kanskje neste uke :P Den er pen,men har litt lakkrust
Vedlegg
987985-bilde1-73celica.jpg
987985-bilde1-73celica.jpg (37.58 kiB) Vist 749 ganger

#154207  av Tor

Kompis av meg hadde en slik for 4 mnd siden, ble solgt med fete felger og litt rust og ellers strøken tilstand for 28.000 ,-

#154261  av hmsilset

Høres bra ut!Er det noen som vet noe om denne da?Vet at den er eu ok ifjor sommer,så den kan jo ikke være helt vrak..

#154278  av TurboKnut

Fyttikatta for en design det er på første gen Celica. Skam på alle dem som sier at japsene ikke har fine biler. Jeg er jo så gammel at jeg var liten gutt da disse bilene var nye og jeg husker jeg forelsket meg i dem med en gang. Var hos Toyotaforhandleren som 8 åring og spurte om å få brosjyre på dem.
Skal du ha sånn bil du da? spurte selgeren.
Nei - men jeg skal ha brosjyre sa jeg - og den har jeg enda...

En slik bil som er i god stand må du regne med å betale alt mellom 20 og 50 for - alt etter hvor strøken den er.

#154300  av hmsilset

TurboKnut skrev:Fyttikatta for en design det er på første gen Celica. Skam på alle dem som sier at japsene ikke har fine biler. Jeg er jo så gammel at jeg var liten gutt da disse bilene var nye og jeg husker jeg forelsket meg i dem med en gang. Var hos Toyotaforhandleren som 8 åring og spurte om å få brosjyre på dem.
Skal du ha sånn bil du da? spurte selgeren.
Nei - men jeg skal ha brosjyre sa jeg - og den har jeg enda...

En slik bil som er i god stand må du regne med å betale alt mellom 20 og 50 for - alt etter hvor strøken den er.
Du utviklet god smak tidlig du da :wink: Er sjeldne biler nå da,og var det sikkert i din barndom når de kom på markedet også.Da er sikkert 28000 en grei pris.Er 2" eksos på den står det,men trodde det var vanelig jeg..Den har visst også ganske fine skinnseter.Så om jeg er så heldig å få kjøpt den over helga så skal jeg ta den vesle rusta som er på den innen sommerferien.Har litt lyst på TS-OGN treff igjen :P

#154309  av Sven

Hvilken motor sitter det i den?
2T, 2T-B eller 2T-G?

#154314  av TurboKnut

2T-B tror jeg (Celica ST)
Var kun GT som hadde 2T-G (og er det en original GT ... DA er det sjelden kost.)

#154373  av tojo

Etter det jeg har fått snappet opp er det en 84 modell Carina motor i denne. :wink: 2T(1,6liter) eller evnt 3T(1,8liter)?

Er vel samme bil dette? :
http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc ... 5&tot=1121

#154411  av hmsilset

tojo skrev:Etter det jeg har fått snappet opp er det en 84 modell Carina motor i denne. :wink: 2T(1,6liter) eller evnt 3T(1,8liter)?

Er vel samme bil dette? :
http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc ... 5&tot=1121
Er denne bilen ja.Han sa det var skinnseter i den da,men er ikke dette en flådd grevling eller noe som er tredd over setene da? Blir så forbanna når Enkelte ikke gjør noe skikkelig!Trekker det jeg sa til han om å betale årsavgiften på bilen jeg delvis bytter den i grunnet dette.Ikke pga pengene,men for Toyotaen han eier burde vært passa bedre på!motoren er vel grei nok,men han sa 105 hk til meg. Har egentlig hatt nok biler som jeg kjøper i jallastand,koster på 50000 på 6 mnd for så å selge dem kjempebillig(eller for det dem egentlig burde koste)

#154430  av TurboKnut

hmsilset skrev: Har egentlig hatt nok biler som jeg kjøper i jallastand,koster på 50000 på 6 mnd for så å selge dem kjempebillig(eller for det dem egentlig burde koste)
Det er i alle fall ikke originale framseter i den. De har hel rygg med nakkepute som en del av seteryggen. De skinnposene der var stygge. Kledningen som har blitt laget under dashbordet var heller ikke akkurat vellykket. Dessuten må du bytte speilene til mer tidsriktige (eller i allefall justere de som står på riktig :lol: )
Det er ikke så lett å få tak i karosserideler til disse bilene, det ser ut som om det er litt feil i tilpassingene rundt blinklysene og parklysene (under frontfangeren). Se litt på dette også, for om du skulle være i behov av nye framskjermer så er det tre forskjellige typer av disse som ser nogenlunde like ut om du ikke vet forskjellen.

#154451  av hmsilset

Kan bli behov for en framskjerm kanskje,men alt kan repareres :P
Skal spørre om det er disse "skinnposene"han kaller skinnseter i morgen.Om det er det så tar jeg han ikke seriøst og orker ikke høre mer om bilen selv om han ikke har sagt så mye.Har pengene klar til kjøp,men kaster dem ikke ut av vinduet som jeg pleier å gjøre :wink: