TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Instrument hus til A-stolpe

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#155563  av AeZ_

ja voltmeter er vel bare rett på batteri`?
Men hvordan kobles oljetempen?

#155569  av sleeper

voltmeter er bare + og -!

oljetrykk mmå du montere en sensor i bunnpanna eller annet egnet sted for og få målt.

#155576  av FireWalk

Voltometer har man jo midt mellom turtelleren og speedometeret... om man har turbo bil så er det en smal sak å modifisere måleren til å bli et voltometer. (Nye skiver får man jo også kjøpt billig). Turbo trykk foretrekker jeg å lese av digitalt. (har en Blitz måler der klokka skal være)

Da trenger jeg egentlig bare eksos temp gauge, A/F ratio gauge, og eller oljetemp gauge eller oljetrykk gauge.. Men syntes det blir litt voldsomt med 3 stk i A stolpen, det sperrer faktisk en del for utsikten til siden der.. så jeg får klare meg med 2, blir vel da A/F ratio og eksos temp eller olje temp..

#155591  av AeZ_

FireWalk skrev:
Da trenger jeg egentlig bare eksos temp gauge, A/F ratio gauge, og eller oljetemp gauge eller oljetrykk gauge.. Men syntes det blir litt voldsomt med 3 stk i A stolpen, det sperrer faktisk en del for utsikten til siden der.. så jeg får klare meg med 2, blir vel da A/F ratio og eksos temp eller olje temp..
redd for det kan bli voldsomt med 3 jeg også, men det er jo mye penere å se på pga den dekker hele stolpen da .
Men 3 kan vel ikke dekke så mye mer for utsikten enn 2?

#155594  av sindrejl

AeZ_ skrev:
FireWalk skrev:
redd for det kan bli voldsomt med 3 jeg også, men det er jo mye penere å se på pga den dekker hele stolpen da .
har du sett bilder av mitt interiør? jeg har 3.. er nesten litt for mye, men samtidig ganske "rått" :)

#155596  av FireWalk

AeZ_ skrev:
FireWalk skrev:
hmm.. Tja, de blir jo ganske langt nede da? den tredje og siste kommer vel såpass høyt opp at den kommer i øye-høyde, og dermed sperrer den vel mer?

Kjører av og til en Renault Megane, den har en ganske KRAFTIG A-stolpe... ca 3 ganger så tykk som den på MR2en.. og jeg syntes den er litt ekkel å kjøre pga at man har så dårlig sikt på skrå fremover til siden der, så man blir sittende å virre med hodet frem og tilbake for å få oversikten.. det blir fort litt travelt, spesielt i bykjøring..

derfor vil jeg ikke ødelegge utsikten mer enn nødvendig med MR2en..

#155597  av FireWalk

Kan ikke dere med instrumenter i A-stolpen legge ut noen bilder da? så vi som vurderer å skaffe det kan få se hvordan det ser ut med 1,2 og 3 målere?

#155738  av AeZ_

God ide :P

#155743  av Levin GT

Har en sånn liggende som eg ikke har bruk for....Vet ikke hva den passer til.Er en slik universal sak med plass til tre instrumenter... Noen som vil ha en sånn billig billig,så er det bare til å sende meg en PM

Levin GT

#155788  av Larsen

Skal prøve å ta et bilde imorgen jeg. Selv har jeg to, men jeg vil si at de to første sperrer mer for usikten enn den tredje måleren vil! Selv er jeg ikke plaget med dårlig utsikt i bilen på grunn av disse!

#155802  av Fredrik

Litt enig med sindrejl..
Har selv to målere i A-stolpen og syns ikke de sperrer for utsikten.. Vil ikke tro det blir verre med en til..
Skal se om jeg husker å ta ett bilde imorra :)

#155823  av chris

FireWalk skrev:
Kjører av og til en Renault Megane, den har en ganske KRAFTIG A-stolpe... ca 3 ganger så tykk som den på MR2en.. og jeg syntes den er litt ekkel å kjøre pga at man har så dårlig sikt på skrå fremover til siden der, så man blir sittende å virre med hodet frem og tilbake for å få oversikten.. det blir fort litt travelt, spesielt i bykjøring..

derfor vil jeg ikke ødelegge utsikten mer enn nødvendig med MR2en..
Yepp, fatter ikke hvordan folk kan finne på å kjøpe en så uoversiktlig bil.. og franskmennene skryter av sikre biler..

#155832  av AeZ_

Jeg hadde en Megane coupe 96 mod før Celicaen min og nåværende Mr2, og den Meganen er den verste bilen jeg noen gang har vært borte i! Var konstant feil med den hele tia, skrangla her og der og tikka sykt og alt var dritt med den! Skal aldri ha meg fransk bil igjen..

#156072  av Larsen

ble dårlig bildet desverre...
Vedlegg
Bilde-732.jpg
Bilde-732.jpg (54.2 kiB) Vist 210 ganger