TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • hvem anbefaler dere? (eksosanlegg)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #155975  av Mr2 Mk2
 
helt klart blue frame sitt :) bare synd enderørene går ut på skrå

 #155980  av CelicaTurbo
 
likte nok mongoose sitt best, mest pga at eksosrørene gikk rett ut bak..

 #155982  av Mr2 Mk2
 
CelicaTurbo skrev:likte nok mongoose sitt best, mest pga at eksosrørene gikk rett ut bak..
enig med det at de går rett ut,ser MYE bedre ut.Men det jeg ikke liker er de "skarpe" utblåsene :?

 #155983  av Raze_r
 
vet det.. men skulle vært slik tut som flame har... ikke sånn rett av om dere skjønner... men bua avslttning bak og ikke rett av.

 #155984  av lasse
 
Rett er fett!
Hadde gått for mongoose jeg, likte absolutt ikke at tutene var på skrå på det andre...

 #155991  av Raze_r
 
ja det blir nok mongoose. men hadde det vært bua bak og ikke skarpe kanter hadde det vært overlegent

 #156034  av CelicaTurbo
 
liker faktisk de skarpe kantene også jeg da, ser gir mer et rått racing-image enn avrundede kanter gjør ;)

 #156045  av cameleon
 
bare husk å få med deg den cat-erstatteren du. da blir alt bra :wink:

 #156086  av mr_2
 
Jeg har det mongooseanlegget,og er kjempefornøyd. 8)
Nice lyd,og ser pent ut på bilen...hadde det ikke vært for det stålgitteret foran potta :roll:
Er jeg nødt til å finne frem vinkelsliperen for å fjerne det?

 #156114  av Raze_r
 
det skal j gjøre ihvertfall når jeg får effektanlegget mitt... trenger vel ikke kat-erstatter når jeg har svesiset et strakt rør gjennom katten? :D

 #156125  av kake
 
Har hatt mongoosen på i 1 sesong nå og er veldig fornøyd med det. Det struper ingenting ved høye turtall og jeg tapte ikke noe moment på lavere turtall kontra originaleksosen. Vil tippe at med katerstatteren så får du en 7-8hk ekstra. Pen lyd ved pådrag og helt grei tomgangslyd. Standstøyen ligger på 90dB ved 4000rpm på tomgang, men det gir en hel del mer lyd fra seg når du kjører. Selve anlegget er bra sveisa og det virker veldig forsegjort, så jeg kan trygt anbefale det.
Raze_r skrev:det skal j gjøre ihvertfall når jeg får effektanlegget mitt... trenger vel ikke kat-erstatter når jeg har svesiset et strakt rør gjennom katten? :D
Mener å huske at diametern på mongoose pipen er litt større, så det er mulig den gamle katten din vil strupe litt.
mr_2 skrev:Jeg har det mongooseanlegget,og er kjempefornøyd. 8)
Nice lyd,og ser pent ut på bilen...hadde det ikke vært for det stålgitteret foran potta :roll:
Er jeg nødt til å finne frem vinkelsliperen for å fjerne det?
Kan vel bruke vinkelsliper hvis du kommer til, men det vil vel gnistre en hel del. Jeg brukte en elektrisk bajonettsag og sagde den av helt oppe ved bakfangeren (tok ca 5 minutter). Bare husk å ha på rikelig med rusthindrende masse der hvor du kappa etterpå, siden du vil avdekke en hel del metall.

 #156158  av Larsen
 
Butterfly eksosen, tror den har den råeste lyden av effektanleggene til mr2en

 #156159  av Mr2 Mk2
 
Larsen skrev:Butterfly eksosen, tror den har den råeste lyden av effektanleggene til mr2en
er ikke den bare til turbo?

 #156177  av mr_2
 
kake skrev:Har hatt mongoosen på i 1 sesong nå og er veldig fornøyd med det. Det struper ingenting ved høye turtall og jeg tapte ikke noe moment på lavere turtall kontra originaleksosen. Vil tippe at med katerstatteren så får du en 7-8hk ekstra. Pen lyd ved pådrag og helt grei tomgangslyd. Standstøyen ligger på 90dB ved 4000rpm på tomgang, men det gir en hel del mer lyd fra seg når du kjører. Selve anlegget er bra sveisa og det virker veldig forsegjort, så jeg kan trygt anbefale det.
Raze_r skrev:det skal j gjøre ihvertfall når jeg får effektanlegget mitt... trenger vel ikke kat-erstatter når jeg har svesiset et strakt rør gjennom katten? :D
Mener å huske at diametern på mongoose pipen er litt større, så det er mulig den gamle katten din vil strupe litt.
mr_2 skrev:Jeg har det mongooseanlegget,og er kjempefornøyd. 8)
Nice lyd,og ser pent ut på bilen...hadde det ikke vært for det stålgitteret foran potta :roll:
Er jeg nødt til å finne frem vinkelsliperen for å fjerne det?
Kan vel bruke vinkelsliper hvis du kommer til, men det vil vel gnistre en hel del. Jeg brukte en elektrisk bajonettsag og sagde den av helt oppe ved bakfangeren (tok ca 5 minutter). Bare husk å ha på rikelig med rusthindrende masse der hvor du kappa etterpå, siden du vil avdekke en hel del metall.
Ok takk :) Men bajonettsag...Er det stikksag du mener?Jeg har 0,8mm kappskiver til vinkelsliperen på jobb.Tror det skal gå bra,da gnistringen er minimal :wink: