TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Import?,bygge?, kjøpe lokalt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#157713  av Quicksilver

jeg har en svart 93mod RHD NA Automat stående som går ganske billig. den har kun gått 37.000km. pris 65.000,- ;)

#157756  av OutCold

Er det billigere å kjøpe deler i utlandet..blir det toll eller moms eller andre kostnader utenom frakt?

#157766  av tommis

OutCold skrev:Er det billigere å kjøpe deler i utlandet..blir det toll eller moms eller andre kostnader utenom frakt?
JA. Det er billigere å kjøpe deler i utlandet.
I tilleg til frakt må man betale moms når det kommer til landet. Og moms =25% av kjøpesummen.

#158468  av OutCold

Hvordan fungerer det når jeg skal registrere bila da..blir det driitdyrt å få skilt på den? la oss si jeg har en 87`Supra med ca 400 hk. Hvilke avgifter/gebyr/tillegg ser jeg på da?

#158499  av OutCold

Ok...litt mye på en gang men la meg prøve å organisere det:

1. Hvordan er det med lakkering hvis jeg vil kjøpe til ett styling sett eller ba enkelte deler fra body kits?pusser jeg da bare ned de delene og sender også de til lakkering sammen resten av bila?

2.hvordan er det med strøm på en bil uten motor?..da har jeg vel ingen mulighet til å kjøre elekstriske tester som med dashbord belysning å andre deler som drives med strøm?..

3.mk4 motor i mk3? mulig?

#158507  av tojo

OutCold skrev:Ok...litt mye på en gang men la meg prøve å organisere det:

1. Hvordan er det med lakkering hvis jeg vil kjøpe til ett styling sett eller ba enkelte deler fra body kits?pusser jeg da bare ned de delene og sender også de til lakkering sammen resten av bila?

2.hvordan er det med strøm på en bil uten motor?..da har jeg vel ingen mulighet til å kjøre elekstriske tester som med dashbord belysning å andre deler som drives med strøm?..

Svar på spørsmål 3 er JA!
Men krever endel tilpassing å nye deler.Har vært gjort endel ganger før(bla USA,Nederland og Japan)
Lykke til :wink: hvem blir den første i Norge? Toyparts? eller..... :wink:

#158520  av TOYPARTS

tojo skrev:
OutCold skrev:Ok...litt mye på en gang men la meg prøve å organisere det:

Svar på spørsmål 3 er JA!
Men krever endel tilpassing å nye deler.Har vært gjort endel ganger før(bla USA,Nederland og Japan)
Lykke til :wink: hvem blir den første i Norge? Toyparts? eller..... :wink:
Blir nok oss det ja, er i gang vi, venter på motor :lol: :lol: :lol:

#158524  av @lpher

OutCold skrev: Hvordan fungerer det når jeg skal registrere bila da..blir det driitdyrt å få skilt på den? la oss si jeg har en 87`Supra med ca 400 hk. Hvilke avgifter/gebyr/tillegg ser jeg på da?
Om du skal registrere den med 400hk...så kommer det nok utvilsomt til å svi ja :D

#158525  av @lpher

OutCold skrev: Ok...litt mye på en gang men la meg prøve å organisere det:

Du vil nok ha de lakkert samtidig antar jeg...så man får samma fargenyanse på alle deler :)
OutCold skrev:
Om du har ett batteri i bilen...og gjerne en lader påkoblet..så vil vel det la seg gjøre :)
OutCold skrev:
Se "Toyparts" svar :D

#158543  av OutCold

Du vil nok ha de lakkert samtidig antar jeg...så man får samma fargenyanse på alle deler :)

dvs jeg pusser bare ned kit som med resten av chassis?

#158545  av OutCold

@lpher skrev:[Om du skal registrere den med 400hk...så kommer det nok utvilsomt til å svi ja :D

Dvs også si jeg bør regge den "orginal" for så å jobbe med performance etterpå? og jeg burde ikke sette inn deler jeg ikke kan "ta av" og sette på orginal grunnet at jeg burde gjøre motoren stock før evt. statlige kontroller?

#158626  av tojo

Om man har lyst å betale avgifter for effektøkning kan den nette sum regnes ut her: http://w3.amcar.no/cgi-ph/amcar/avgiftsberegning

#158654  av @lpher

OutCold skrev: dvs jeg pusser bare ned kit som med resten av chassis?
Jeg vil tro det ja :) Men...når det kommer til lakkering så er det andre her inne som har mer kontroll enn meg :)

#158655  av @lpher

OutCold skrev: Dvs også si jeg bør regge den "orginal" for så å jobbe med performance etterpå? og jeg burde ikke sette inn deler jeg ikke kan "ta av" og sette på orginal grunnet at jeg burde gjøre motoren stock før evt. statlige kontroller?
Jag skal ikke fortelle deg hva du bør gjøre :D Men det er ikke en uvanlig måte å gjøre tingene på nei :)

#158697  av arctic_celi

Dvs også si jeg bør regge den "orginal" for så å jobbe med performance etterpå? og jeg burde ikke sette inn deler jeg ikke kan "ta av" og sette på orginal grunnet at jeg burde gjøre motoren stock før evt. statlige kontroller?
Vil bare minne om at hvis du gjør noe slikt, så ikke bry deg å forsikre bilen mer en ansvar. Alt annet er jo bortkastet penger!

Hvorfor?
Kræsjer du med den bilen som er "fixet litt på etterpå" kan du se langt etter penger fra forsikringsselvskapet. Du kan heller se etter purken :D hehe...

Derfor har jeg funnet ut (siden jeg ikke er så jævlig rik)
Kjøp deg en bruksbil, bare noe som kjører fremover, bakover og stopper.
også bruk powerbilen som morro/banebil/nattekjøring :twisted:
(dette er hvis du skal ha 400hk som du sier da... 225hk går vel bra)