TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• eksos manifoild

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #159331  av Amund

Denne må vel fungere på en 3S-GTE? :roll:
Vedlegg
DSCF0027.jpg
DSCF0027.jpg (96.79 kiB) Vist 1358 ganger
DSCF0020.jpg
DSCF0020.jpg (107.36 kiB) Vist 1368 ganger
DSCF0019.jpg
DSCF0019.jpg (90.11 kiB) Vist 1367 ganger
DSCF0018.jpg
DSCF0018.jpg (93.53 kiB) Vist 1378 ganger

#159334  av TOYPARTS

8) 8) 8)

#159335  av sleeper

hm... alt for mye bøyer som ikke er nødvendig for og få det til og stemme. :?

jeg ville ikke laget den sånn..

#159336  av Larsen

Det er vel for å få alle rørene like lange?
Pent ihvertfall :D

#159337  av sleeper

Larsen skrev:Det er vel for å få alle rørene like lange?
Pent ihvertfall :D
mulig det, men det er ikke verd det hvis det betyr og ha så mye bend på den!

#159343  av TOYPARTS

sleeper skrev:hm... alt for mye bøyer som ikke er nødvendig for og få det til og stemme. :?

Det betyr jo fint lite når man snakker turbobil da, snakker man sugemotor så er det greit, men dette er ikke sugemotor.

#159346  av andre 1

Hvodan går det med resten av prosjektet ditt Amund , blir du ferdig til sommeren ??? Kommer til å bli helt psyko den bilen der .......

#159347  av sleeper

TOYPARTS skrev:
sleeper skrev:hm... alt for mye bøyer som ikke er nødvendig for og få det til og stemme. :?

Det betyr jo fint lite når man snakker turbobil da, snakker man sugemotor så er det greit, men dette er ikke sugemotor.

min mening er at hvis dette var på en sugemotor så hadde det vert viktig med like lengder på røra, men så lenge det er på en turbomotor så bør røra være så korte og rett som mulig...(til en vis grad da.. mener ikke at de skal være 5cm hver! :wink: )
derfor syntes jeg ikke den konstruksjonen er no bra for en turbomotor..

#159364  av Amund

SIden eg valgte å ha ein hengende turbo, og samtidig har en celica motor, så sa en del av bøyene seg selv. samtidig måtte noen vinkles for å gå klar to braketter som står på toppen. kan være enig i at det er noen bøyer som er til dels unødvendig, men nå er det sånn at dette skal sveises også. Så der fikk sveiseren et ord med i bildet. Alle bøyene har en grunn, for å si det sånn.
Og om eksos manifoilden skal være så kort og rett som mulig på en turbo bil, det kan sikkert diskuteres det også. Akkurat som alt det andre.

Er rimelig fornøyd med den jeg. 8)

#159379  av TOYPARTS

sleeper skrev:
TOYPARTS skrev:

min mening er at hvis dette var på en sugemotor så hadde det vert viktig med like lengder på røra, men så lenge det er på en turbomotor så bør røra være så korte og rett som mulig...(til en vis grad da.. mener ikke at de skal være 5cm hver! :wink: )
derfor syntes jeg ikke den konstruksjonen er no bra for en turbomotor..
Det med lengden er greit, men om du skal ha en manifold som ser ut som du vil har du fått deg et problem, det er det jo ingen som selger

#159410  av Kjelliken

Kunne godt tenkt meg en lik selv jeg... passer sikkert fint på min bil også.... la la la la :twisted:

#159443  av tojo

:D Et stykke bra jobb det der! MR2`en blir vel klar til Landstreff Nord?(ACR 9-11Juni)

#159451  av Amund

tojo skrev::D Et stykke bra jobb det der! MR2`en blir vel klar til Landstreff Nord?(ACR 9-11Juni)
Har eksamen 12 juni, så det utgår uansett. desverre..... :(

#159452  av Amund

Kjelliken skrev:Kunne godt tenkt meg en lik selv jeg... passer sikkert fint på min bil også.... la la la la :twisted:
trur du virkelig det? :roll:
hehe :twisted:

#159486  av Kjelliken

8) jupp
:roll: plystre plystre