TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• suben "vrenges" trenger hjelp

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #159602  av Gt-4-Ever

ulyd i suben ved høyt volum, hva kan dette skyldes? Kan det være at kassen ikke er tett? Jeg har bygd en trykkammerkasse på 42liter. Elementet som står i er Pioneer Ts-w305c. :?
Vedlegg
Bilde 022.jpg
Bilde 022.jpg (148.57 kiB) Vist 1149 ganger

#159606  av soltec

hei, den subben har eg og, den trives bedre ved et lavt kasse volum (lukket kasse ca 24-30L) eg har et volum på 27 l, funker som bare det, at en vrenger seg kan og skyldes at du har brukt feilt matriell, men ser ut som mdf plater du har brukt. kan og være at forsterkeren ikke er riktig innstilt

#159607  av sindrejl

soltec skrev:hei, den subben har eg og, den trives bedre ved et lavt kasse volum (lukket kasse ca 24-30L) eg har et volum på 27 l, funker som bare det, at en vrenger seg kan og skyldes at du har brukt feilt matriell, men ser ut som mdf plater du har brukt. kan og være at forsterkeren ikke er riktig innstilt
kan være spilleren din som står på "loud" eller har feil bassinstillinger, kan være forsterkeren som er for dårlig eller feil innstillinger, og kassa di er alt for stor.. skal være små kasser, eventuell må du lage en "port"

#159609  av Gt-4-Ever

forsterkeren er rett instilt, funger perfekt til ca. 18 i volum, er bare noen sanger den klikker på, men den fungerte perfekt på de samme sangene før jeg bygget ny kasse.

#159611  av Gt-4-Ever

kan vel kanskje stemme, jeg syntes bassen ble litt vel anonym så jeg skrudde opp fra 2db-til 6 db på spilleren. Da vrenget den seg skikkelig. men har jo fungert før når jeg har gjort det.

#159639  av teknikeren

Kasse på 42L? i alle er ikke det lit mye volum da?
Ser for mag at det enkleste for deg nå er å sette på en port å regne ut hvor lang og bred porten skal være for å få dypbass, eller rett og slett lage ei ny lukka kasse som er en del mindre.
Var det ikke med noen instruksjoner i brukermanualen på subben med eksempler på kasser? Laga kasse etter det sist jeg laga kasse og det ble veldig bra.

#159645  av @lpher

Pioneer anbefaler kun lukka kasse på den dær om jeg ikke husker helt feil :)

Ã…ssen forsterker er det som driver subben da?

#159669  av soltec

skal ikke ha noe med forsterkeren å gjøre, denne subben er utrolig lettdreven. Må være feilt kasse volum.

#159695  av Gt-4-Ever

PG Octane-R 5:01 driver den. Står på hjermmesiden til Pioneer at det skal være 42 liter.

#159696  av @lpher

soltec skrev: skal ikke ha noe med forsterkeren å gjøre,
denne subben er utrolig lettdreven.
Nja...om forsterkeren er for liten..så vil du få slike symptomer :)
soltec skrev: Må være feilt kasse volum.
Nåhh... :) Men...det er enklere å stille en diagnose om man har alle detaljene først :)

#159699  av Gt-4-Ever

Skal jeg kutte ned på volumet da? Hvor mye ca.?

#159701  av @lpher

Gt-4-Ever skrev:PG Octane-R 5:01 driver den.
Kjenner ikke til denne jeg...men PG pleier å levere varene de...så da kan vi vel avskrive "for liten forsterker" ihvertfall :)
Gt-4-Ever skrev: Står på hjermmesiden til Pioneer at det skal være 42 liter.
Mener å huske at det var noe sånt ja :)

Har du målt hva dynamo/batteri leverer?

#159702  av Gt-4-Ever

har nok ikke det nei, ikke på en stund. Tror det var 14,4 med bilen i gang på batteriet.

#159717  av @lpher

Gt-4-Ever skrev:har nok ikke det nei, ikke på en stund. Tror det var 14,4 med bilen i gang på batteriet.
Mer interesant målt ved forsterkern...ved belastning :)

#159728  av Sven

Hvis den fugerte perfekt før du bygde større kasse så sier det seg jo selv at det er roblemet. 42L er vel litt i meste laget.
Forsterkeren din holder nok mål. PG leverer alltid 8)