TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problem med wastegate

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#159860  av gt4 carlos saintz

Her er bilde av turboane mine. Den nye til høgre og den gamle til venstre. plata på toppen er sveist skeivt på. Nokon som har sett dette??

Kan eg slip vekk sveisen og sveise på plata på nytt?? Nokon som veit kva slags metall det er og korleis det er og sveise i???
Vedlegg
Bilde av turboane.
Bilde av turboane.
Turbo.jpg (764.09 kiB) Vist 211 ganger

#159863  av sleeper

send de en bilde av det eller post det på mr2oc.com under 3sgte forumet. de vet mye mer om den turboen der en det vi har i norge gjør

#160903  av GT4 CS

Da var iallefall downpipe montert og, trengte kunn litt modifisering av tilkobling for ac, ellers så passet den 100%.
Var ute og testkjørte nå, merket jo ingen videre forskjell i aksen egentlig. Men enten er turbo trykksmåleren min feil, ellers er fuel cut sytemet veldig ustabilt, hadde ladetrykk på nærmere 1,4bar, hørte ingen antydning til tenningsbank eller merket noe annet som ikke var som det skulle. Ladet så høyt i 3 og 4 gir. Men da jeg lå i 4 gir og gir full gass fra ca 70kmt i oppoverbakke, så kutter den på 1,2bar, da kommer jo ladetrykket tregere. Får vel nesten få lånt meg en annen turbotrykksmåler og få sjekket ut dette. For om jeg skulle lade nesten 1,4bar så holder ikke motoren lenge.

#161023  av kennethx

Min Greddy måler begynnte å oppføre seg "rart", og tilslutt kubba den helt.

Sensoren som ligger i motorrommet har et lite luftehull på undersiden. Nå hadde jeg uheldigvis klart å plassere denne sensoren opp ned. Så dette lille hullet fungerte da som ingangsport for vann. Elektronikk+vann=dårlig kombinasjon. Så det var den sensoren. I mitt tilfelle viste den for lavt ladetrykk, men det kan jo kanskje variere. Sjekk sensoren din :)

#161060  av GT4 CS

Skal møte en kompis en dag denne uka og prøve hans måler, så får vi en sammenligning iallefall, er greedy måler jeg bruker og. Den serie kobblet jeg inn i vacumet til den org turbotrykksensoren. Slik min ligger kan det og teoretisk komme vann i min sensor også. Gul ring er rundt sensor
Men er det noen som har vært borti at fuelcut kommer på forskjellige ladetrykk og eller ikke kutter i det hele tatt. Tørr ikke stole på at fuelcut kommer på riktig ladetrykk før jeg har sjekket turbotrykksnåleren min
Vedlegg
greedy.JPG
greedy.JPG (66.14 kiB) Vist 212 ganger

#161156  av kennethx

fuelcut har vært dønn konsekvent hos meg i allefall.

hva mener du egentlig med serie? en fordel å koble seg inn i paralell med en sånn trekant splitter sak...

#161158  av sleeper

hehe.. trur nok han mener i paralell... skal godt gjøres og koble den i serie! ( er det i det hele tatt mulig?)

#161163  av GT4 CS

Tihi, skrev og tenkte litt feil istad :oops: Kobblet inn med trekant ja :lol:

#161172  av cs2451

sleeper skrev:hehe.. trur nok han mener i paralell... skal godt gjøres og koble den i serie! ( er det i det hele tatt mulig?)
Må jo ha en måler som har en inngang og en utgang da. Og det finnes vel ikke?
Den beste måten er vel t-stykke ja

#161173  av GT4 CS

ikke hørt om slike målere enda hehe. Jaja, lov og drite seg ut litt en gang iblant da :lol:

#161177  av cs2451

Hehe. er lov å skrive feil heter det.