sleeper skrev:gnmfr skrev:Ville vel hørt hvis et kjede gikk løpsk nedi der? av erfaring så kan ihvertfall kjeder ødlegge en go del på sin ferd
Ventilane skal vistnok være bra, det er på en måte litt positivt kanskje, hadde jo ikke gjort no med ny motor men
De hadde søkt etter feilkoder, men hadde ikke finni noen... Og ventilane og litt annet smått var sjekka så det var fint... Mer har de ikke giddi å gjort på en hel dag...
Men som dere sier, går utrolig fort og lydløst... I det ene øyeblikket var motorn helt perfekt å gjøre, ingen problemer i det hele tatt, og plutselig så var det som om jeg rant ut en bakke mens jeg prøvde å trill starte den på gir uten å ha tenninga på... Kutta brått ut... Hørte noen fine ulyder pluss at clutshen oppførte seg helt merkelig i et lite sekund, det var alt 
hm... hvis clutchen fjusket også så kan det jo være at svinghjulsboltene el.lign har knekt! og da vil du heller ikke få motstand når du drar på starteren da den går på svinghjulet!
nå vet jeg ikke helt hva ecu bruker som trigger til tenning og dyser, men hvis det står et trigger hjul i nærheten av clutchen , så kan det også forklare at den stoppet!
Vært inne på tanken om at svinghjulet kan ha løsna, men har aldri vært nedi motorn og veit helle rikke hvor startern er kobla opp, men hvis den går på svinghjulet så vil bare svinghjulet gå rundt når jeg trykker inn startern... Hvis jeg prøver å trillstarte den da så vil den uansett få feil tenning så den ikke starter... Vært borti nøyaktig det der før

Om clutshen virka litt mekrelig kan selvfølgelig ha noe med å gjøre at jeg ikke hadde den ordentlig inne med en gang elle rno sånt, tar tross alt litt tid før du reagerer ordentli når sånt skjer...
Svinghjulet kan det være for har ved et uhell prøvd å starte den en gang når motorn var igang, klåfingra gutter som starter motorn uten at jeg ser det

men ville tru at den tålte det en gang lissom, skjedde for et par dager siden... Må sikkert gjenge opp og hele pakka hvis dette er problemet... I slike tilfeller er jeg glad jeg har garanti

Kjørt veldig rolig de siste dagene også siden piggane mine forsvinnger veldig fort på asvalten så har jeg omtrent ikke gitt på litt en gang...
Trur de utpå funmark ler godt av meg neste gang jeg kommer utom der... Fikk lappen for 3 månder, henta den for rett over 3 månder siden så de veit at jeg akkurat har fått lappen også... Og hittil har jeg klart å tatt frontfangern, en lykt, panser++ på bilen til faren min på grunn av en som kom rett ut ifra en parkeringsplass uten å stoppe... og nå står rollan der... Er ikke rart jeg blir blakk
Den var i gir når jeg stoppa, kjørte... Etter dette så prøvde jeg aldri å noe mer på å starte utenom å prøve å starte den et par ganger... Gadd ikke styre med det når jeg veit jeg har gratis service på sånt... Men girkassa virka det som om funka bra hvis det var det du tenkte på

var som normal etterpå selv om ikke motorn var igang... Clutshen funka også fint etterpå for trilla noen meter nedover for å komme inn på en busstopp... Stoppa heldigvis i nedover bakke