TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• For høyt turbotrykk CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#160644  av Master

Jeg tipper feil med boostcontroller. Er visst en vanlig feil når det gjelder overboosting. Og hvis du sier at wastegaten åpner seg på 0.5 bar så er det boostcontrolleren som blir min hovedmistenkte.

Ser du har noe TurboXS boostcontroller.. Du får ikke lånt deg en annen og testa?

#160670  av Peak

Master skrev:Jeg tipper feil med boostcontroller. Er visst en vanlig feil når det gjelder overboosting. Og hvis du sier at wastegaten åpner seg på 0.5 bar så er det boostcontrolleren som blir min hovedmistenkte.

Ser du har noe TurboXS boostcontroller.. Du får ikke lånt deg en annen og testa?
Jeg begynner å tro i den retningen og, skal prøve å finne noen som har en..
Ellers kan jeg nevne at jeg stoppet opp i en tunell i dag og akset på, å da fikk jeg IKKE fuelcut, å da var trykket på 1.1+, tempen i tunellen var ca 1-3 plussgrader, kan dette ha noe å si?

#160678  av cs2451

jeg fikk mye høyere trykk når det er veldig kaldt ute. Og når bilen blir skikkelig varm(Kjørt på driftstemperatur en stund) Da var den stabilt på 0,6. Så virker som disse manuelle bc'ene ikke er helt til å stole på alltid.

#160681  av tojo

Er nok feil med boostcontrolleren. Kjøp deg en elektronisk om det viser seg at det er XSen som er problemet.

#160682  av sleeper

kan du ikke prøve og kjøre uten da? hvis det funker da så er det sikkert BC`n din...

#164435  av Peak

Kan komme med en liten update her.
Har byttet til original luftfilterboks, koblet vekk boostcontroller og begrensingen av turbotrykk på 1. og 2. gir er fremdeles bortkoblet.

Har også koblet dompventil rett(hentet vakum bak på innsuget ved "toyota"-merket. Prøvde også å koble vekk dompventil, men det ble ikke noe bedre(kansje kunne den lekke)

Prøvde også å lage litt mottrykk i eksosen, har jo 4.5" utblås med hull til en slik "butplug", dermed lagde jeg meg en plate som dekket til store deler av eksosen, og ut å testkjørte litt, ble en vanvittig "jet-lyd" pga utformingen osv :lol: (og ja, dette var veldig jalla)
Det ble mindre trykk, men ble ikke nokk..fikk fuelcut et par ganger.

Rare greier dette...skal prøve å kjøre tilbake til denne tunellen i kveld og se om det blir bedre da, tipper det er et par plussgrader der.