Bjørn E skrev:Her har det skjedd mye mens jeg har vert borte! Forstår såpass at å diskutere bilstereo med @lpher er som å diskutere kunst med Odd Nerdrum..... For ordens skyld; var IKKE spydig ment
Dritbra!

...uten sammsnligning forøvrig? ...da tar jeg det som et kompliment

...tja...jeg antar jeg er litt standhaftig på lyd

I hope you guys can forgive me...im just trying to show you the light
Bjørn E skrev:
Godt poeng at det er dum plassering med sub'er i dørene, da dropper jeg det. Du foreslår basser i bakre plassering, hvorfor ikke et 6,5" komponentsett til en fornuftig pris og etpar treveis i dørene for å "fylle ut lyden" som Kristian sa? Har noen 17" dekk som bråker noe inni .... (dere forstår sikkert), så det skal mye lyd til for å overdøve de.....
Dørene på celica (eller de fleste andre biler for den sags skyld) egner seg ikke så altfor godt til bass gjengivelse..MEN...med masser av tid...en god del 'mony' så lar det seg sikkert gjøre, men man må nok bygge om hele døra i tilfelle...i know this...fordi jeg har vært inne på tanken...
flere ganger
Den kjappe veien til god lyd på et budget i ST18x er etter min mening:
Legg pengene i kurant frontsett 1" diskant og 6,5" bass/mellom. i døra.
(for de av oss som ikke har 8" hull i døra..så kan 4" i dashboardet
faktisk fungere bra..med separate diskanter i speilhuset...MEN da må 4"erne stå i kasser...noen ST18x modeller har dette som standard)
(men del av slik at de ikke spiller den laveste bassen)
De laveste frekvensene kan du fks få fra en 10" eller 12" bass i bagasjerommet...evt. 2 x 6,5" basser montert i de originale kassene.
(jeg går faktisk god for at det blir dritbra med de rette elementene)
Ã… fylle ut lyden fungerer ikke i praksis....dessverre...
Færrest mulig høytalere gutter...im not kidding

Dette blir jo i vår favør om man er på et budget?
Det blir faktisk billigere slik...
Hmm..overdøve dekk ja..ikke lett

Jeg har 225/45 16" falken dekk på nå...de høres...men på langt nær så ille som de 215/40 toyo dekka jeg hadde sist

Her KAN en soobwoofer være tingen.
Bjørn E skrev:
Hovedpoenget mitt er å komme rimelig bra utav det uten å måtte skifte ut hele anlegget, pga at jeg har andre prioriteringer som også koster penger 
I know...er nok ikke alene der...det er snakk om prioriteringer hele veien...
@lpher