TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • vektforskjell 3sge vs. 3sgte

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #165763  av Johnny_Bravo
 
etter som blokken er helt lik så er vel ikke vekt forskjellen så stor. vekt av turbo og intercooler kommer i tillegg da, kan tenke meg den veier ca 8-12kg mer

men dette er ikke fakta. MR2Turbo har sikkert tallene på dette i hodet :)

 #165792  av jumbo
 
Ja kan umulig være snakk om mange kiloene det er snakk om

 #166072  av FireWalk
 
Turboen veier jo litt, og downpipen på 3s-gte er muligens tyngre enn på ge motoren siden den har innebygd katalysator og greier. Girkassa er jo også sterkere på 3s-gte, men om den veier noe mer tør jeg ikke si?

men sånn totalt sett så er vel ikke vektforskjellen så mye å snakke om egentlig :)

 #166135  av Morten
 
Har sett noen tall i et Hyperrev engang, og uten og skulle påstå meg å være bombesikker utifra gullfiskhukommelsen min mener jeg det var rundt 179kg på 3sge og rett over 200kg på 3sgte.

PS! siden teksten rundt var på japansk aner jeg ikke hva som eventuelt var inkludert/ikke inkludert i disse tallene :wink:

 #166136  av Larsen
 
takker! blir til god hjelp da jeg skal godkjenne min

 #166137  av Morten
 
Larsen skrev:takker! blir til god hjelp da jeg skal godkjenne min
Er jo bilens totalvekt som spiller inn når du skal godkjenne da, ikke vekta på selve motoren vel?

..og veier bilen din for mye i forhold til godkjenningspapirene for en Turbo, så er det vel bare å slanke litt...? :mrgreen:

 #166139  av Larsen
 
Det var jo det jeg tenkte på. Bytter ut reservehjulet med skumspray ivertfall. Noen flere forslag?

 #166140  av Morten
 
Hvis du kjører orginal downpipe ville jeg vurdert en sånn Ebay sak. Sparer 5-10kg på å bytte ut den orginale :shock: Ellers trenger du jo ikke verktøysettet akkurat da, og er jo mye småting en kan ta ut før du skal bort å veie. Hvis det er solskinn den dagen kan du jo f.eks legge igjen t-taket hjemme? :mrgreen:

Ville tatt en uoffisiell veiing på kveldstid selv først jeg, for å få et inntrykk av hvordan det ligger an. Turboene har jo mye utstyr orginalt, så er ikke sikkert du trenger å pese noe med det i det hele tatt :wink:

 #166189  av FireWalk
 
står mye om vekt-slanking på mr2oc. Men sånn uten å gjøre så alt for mye ut av det så kan det jo være en ide å ha lite bensin på tanken når du skal vise den. 60 liter bensin = 60 kg.... spylerveske tanken tar vel 4 liter den og? det blir 4 kg der... reservehjulet veier jo en del, bare å ta ut det, slipper jo å erstatte det med noe. har du noen mindre og lettere allufelger kan du jo sette på dem og.. kanskje du klarer å spare deg nermere 100 kg om du er heldig, og det har jo litt å si! ;)

 #166298  av Larsen
 
Morten skrev:Hvis du kjører orginal downpipe ville jeg vurdert en sånn Ebay sak. Sparer 5-10kg på å bytte ut den orginale :shock: Ellers trenger du jo ikke verktøysettet akkurat da, og er jo mye småting en kan ta ut før du skal bort å veie. Hvis det er solskinn den dagen kan du jo f.eks legge igjen t-taket hjemme? :mrgreen:

Ville tatt en uoffisiell veiing på kveldstid selv først jeg, for å få et inntrykk av hvordan det ligger an. Turboene har jo mye utstyr orginalt, så er ikke sikkert du trenger å pese noe med det i det hele tatt :wink:
Planen var jo å godkjenne den med samme spesifikasjoner som na motoren da. Har vel en 3"dp der, men bør vel ha katalysator hvis den skal igjenom godkjenning.