TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 500-600km paa 1 liter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#162899  av sleeper

celica4ever skrev:så jævlig det skulle være og bytte motor a. vurdere og gjøre det jeg også, men blir litt redd nå.. Er det egentlig ikke bare og ta ut og sette inn den nye motoren og ferdig med saken?
jo det er det! men denne motoren han har satt in er en x race motor som har blitt trimmet! men han fikke ikke med den ecu som passer til! og dermed så må han chippe den for og få det til og bli riktig!

#162994  av MinuX

Jepp, jeg valgte det slik, ble litt ekstra penger for ingenting egentlig, glemte aa si ifra at jeg hadde trimmaksler, saa det gikk litt ekstra der, de maatte teste ting pga tomgangen. Jeg sa til dem at hvis det var noe problemer saa skulle de ringe. men nei da. Spors om jeg drar dit noe mer med bilen min.
Skulle onske jeg hadde mulighet for aa gjore dette utenfor toyota, men jeg kjenner ingen som kan bytte motor og slik :(

Jaja, det er jo bare aa jobbe "litt" overtid det. Som jeg gjor naa, 100% og greier ;)

#163041  av celica4ever

¨åja da skjønner jeg bedre.. Men skulle tro de fleste bilverksteder greier og bytte motor, og er helt sikkert billigere enn Toyota. Jeg har snakket med pr stk i drammen , han ene ville ha rundt 7-8 tusen kr for og bytte motor og girkasse og jeg veit at han er dyktig. Toyota derimot 18 000 for overhalling :P Men det tar kanskje mer tid og overhalle motor enn og bytte..

#163067  av GT4 CS

MinuX skrev:Jepp, jeg valgte det slik, ble litt ekstra penger for ingenting egentlig, glemte aa si ifra at jeg hadde trimmaksler, saa det gikk litt ekstra der, de maatte teste ting pga tomgangen. Jeg sa til dem at hvis det var noe problemer saa skulle de ringe. men nei da. Spors om jeg drar dit noe mer med bilen min.
Skulle onske jeg hadde mulighet for aa gjore dette utenfor toyota, men jeg kjenner ingen som kan bytte motor og slik :(

Jaja, det er jo bare aa jobbe "litt" overtid det. Som jeg gjor naa, 100% og greier ;)
Du får ringe meg neste gang da :D

#163314  av MinuX

286 grader,
9,9 millimeters løft

=)

#163320  av sleeper

hm.. var jo ikke helt sinnsyke kammer, men funker nok mer en bra nok! :wink:

hvordan syntes du motoren går da? drar den no bedre en den org motoren?

#163328  av MinuX

Jeg lader batteriet mitt nå, skal se om jeg ikke tar bilen på en liten tur imorra =)

#164957  av MinuX

Hei igjen.....

Nå har jeg finni ut av batteriet mitt blir ladet ut på ca 2-3 døgn.
Det var ikke slik når jeg hadde den andre motoren. Men det burde jo ikke ha noe å si om jeg har en ny motor. Jeg holder en finger på at toyota har koblet et eller annet feil.

Hva kan jeg gjøre med dette? Kan jeg klage dette til toyota, å få dem til å fikse dette gratis(tror ikke de går med på dette.

Eller er det noen her som er gode på det elektriske i Celica'er?

#164963  av TOYPARTS

vi kan ta det, men da må bilen opp til bergen, kan være behjelpelig med det også.

#165019  av MinuX

Jeg skal ringe toyota imorra å si hva de sier =)

Så får jeg se hva jeg gjør ;)

#165173  av MinuX

SKulle ønske jeg bodde nærmere bergen ;) Det er jo et lite stykke å kjøre fra Horten til bergen.

#165806  av MinuX

Skal ta bilen til en gammel kolega av meg, faar se hva han finner utav dette.... Lader bnatteriet igejn for aa faa denm bort til han, uff.... er blakk ellers har ikke penger til dempere som maa byttes. Er det mulig aa faa utsatt EU-kontrollern en mnd?

Maa jeg ringe til veivesenet for dette?