TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#165293  av predator

MR2turbo skrev:hehe, takk SMT, du må bare komme å spør når en er på treff, om passasjer-tur, så ser vi om det ikke er mulig... :)
Me 2 , me 2 :P

#165301  av SMT

det bilr jeg og ta deg opp på en gang :wink: :D

#165424  av chris

TomG skrev:Du mener vel 285, tror ikke du kan f[ tak i 280.

RÃ¥tt man!
Skulle nesten hjulpet deg med noen feite lette racing felger....

som på min.
245/40 17 framme og 275/35 18 bak

http://s54.photobucket.com/albums/g97/r ... ama004.jpg

Med vann tanken mener du vell vann insprøyting? (digger tanken!!)

T
*smatt smatt* De felgene der hadde gjort seg på bilen min :D

#165514  av cs2451

TomG skrev:Hei Markus du som har tilgang på litt av hvert.

Jeg trenger følgende, et konisk "rør" 75mm (kan være litt større) og 5 cm i den andre enden, lengden skal være rundt 16 tommer eller 28+ cm.

I aluminium.

T

Og eller en fremgangs metode for å lage en selv.
Har du tilgang på dreibenk er dette en smal sak.

#165828  av MR2turbo

tom, jeg ville tenkt meg en utbettet del av det, denne formen sager du ut av tynnplate... så valser du denne rund, og sveiser sømmen på langs... :)
SÃ¥nn ville jeg ha gjort det...

Her er ett lite sneakpeak av motoren ;)
Vedlegg
Kamelonen 06 022w.jpg
Kamelonen 06 022w.jpg (33 kiB) Vist 501 ganger

#165862  av SMT

it's looking good :D

kan jeg spørre hvor mye sånn ca,eksos bandaskje det gikk med på å surre inn den manifoilen og turboen??

tenkte jeg skulle gjøre det samme med mitt, men vet ikke om 15m holder..

er org. manifoil hos meg da, men det var bare for og få ett sånt ca mål....

#165866  av sleeper

kan svare for meg jeg da: jeg brukte 30 meter med 2" bandasje! og det holdt akkurat frem til torpedoveggen på eksosen!
men trur du får problemer med og ha bandasje på org manifoilen! hvordan skal du greie og surre den rundt når det ikke er separerte rør da??

men du kan bruker det fra DP og vidre på eksosen! :)

#165879  av richeros

Hva er formålet med denne eksos bandasjen?

#165881  av sleeper

isolere varme!
slik at det ikke blir så varmt i motor rommet! (og holder eksoen varm til den er ute av eksosanlegget og på den måten minske eksosmot trykket.)

#165912  av SMT

sleeper skrev: trur du får problemer med og ha bandasje på org manifoilen! hvordan skal du greie og surre den rundt når det ikke er separerte rør da??

men du kan bruker det fra DP og vidre på eksosen! :)
det var egentliig det jeg mente å skulle ha frund eksosturbin ,dp-en og b-pipen...

#165926  av Morten

sleeper skrev:isolere varme!
slik at det ikke blir så varmt i motor rommet! (og holder eksoen varm til den er ute av eksosanlegget og på den måten minske eksosmot trykket.)
Når du holder varmen inne i eksosen ØKER eksosmottrykket, ikke minsker. (varm gass tar mer plass enn kald gass). Dette fører derimot til at du beholder mer av energien i eksosen til å utføre arbeid på turbinen, som kan gi tidligere spoolup :wink:

#165929  av sleeper

Morten skrev:
sleeper skrev:isolere varme!
Når du holder varmen inne i eksosen ØKER eksosmottrykket, ikke minsker. (varm gass tar mer plass enn kald gass). Dette fører derimot til at du beholder mer av energien i eksosen til å utføre arbeid på turbinen, som kan gi tidligere spoolup :wink:
må fortsatt si meg uenig det der! skal prøve og forklare hvorfor:

hvis du ser for deg 2 lange rør som skal være eksosrøret, så fyller du det ene røret med varm gass og det andre med kald gass!

hvilken av rørene får du mest gass i??
jo det med kald eksos! hva det igjen forteller er at det blir tygre for motoren og dytte ut gassen i det kalde røret pga at den veier mer!

du har rett i at varm gass tar mer plass en kald, men du glemte og tenke over at kald gass veier mer pr cm3 og dermed blir tyngre og dytte ut! (økt eksosmottrykk!) :wink:

#165935  av Morten

sleeper skrev:må fortsatt si meg uenig det der! skal prøve og forklare hvorfor:

hvis du ser for deg 2 lange rør som skal være eksosrøret, så fyller du det ene røret med varm gass og det andre med kald gass!

hvilken av rørene får du mest gass i??
jo det med kald eksos! hva det igjen forteller er at det blir tygre for motoren og dytte ut gassen i det kalde røret pga at den veier mer!

du har rett i at varm gass tar mer plass en kald, men du glemte og tenke over at kald gass veier mer pr cm3 og dermed blir tyngre og dytte ut! (økt eksosmottrykk!) :wink:
Skjønner tankegangen din, men er uenig i konklusjonen. Hvis det du skriver skulle stemme ville konklusjonen bli at spoolup skjer seinere med eksosbandasje (noe som ikke er tilfellet). Turboen jobber som kjent på differensial trykk...

#165965  av Larsen

Varme eksos tar mer plass enn kald, Siden volumet blir høyere med varmen så øker jo mengden som skal ut, da må hastigheten på eksosen øke! noe som fører til mer trykk til turboen.

#165990  av Andreazz

Husk at volumet er konstant, da har man bare variablene trykk og temperatur å sjonglere med..!
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 49