TomG skrev:Du mener vel 285, tror ikke du kan f[ tak i 280.*smatt smatt* De felgene der hadde gjort seg på bilen min
RÃ¥tt man!
Skulle nesten hjulpet deg med noen feite lette racing felger....
som på min.
245/40 17 framme og 275/35 18 bak
http://s54.photobucket.com/albums/g97/r ... ama004.jpg
Med vann tanken mener du vell vann insprøyting? (digger tanken!!)
T
TomG skrev:Hei Markus du som har tilgang på litt av hvert.Har du tilgang på dreibenk er dette en smal sak.
Jeg trenger følgende, et konisk "rør" 75mm (kan være litt større) og 5 cm i den andre enden, lengden skal være rundt 16 tommer eller 28+ cm.
I aluminium.
T
Og eller en fremgangs metode for å lage en selv.
sleeper skrev: trur du får problemer med og ha bandasje på org manifoilen! hvordan skal du greie og surre den rundt når det ikke er separerte rør da??det var egentliig det jeg mente å skulle ha frund eksosturbin ,dp-en og b-pipen...
men du kan bruker det fra DP og vidre på eksosen!
sleeper skrev:isolere varme!Når du holder varmen inne i eksosen ØKER eksosmottrykket, ikke minsker. (varm gass tar mer plass enn kald gass). Dette fører derimot til at du beholder mer av energien i eksosen til å utføre arbeid på turbinen, som kan gi tidligere spoolup
slik at det ikke blir så varmt i motor rommet! (og holder eksoen varm til den er ute av eksosanlegget og på den måten minske eksosmot trykket.)
Morten skrev:må fortsatt si meg uenig det der! skal prøve og forklare hvorfor:sleeper skrev:isolere varme!Når du holder varmen inne i eksosen ØKER eksosmottrykket, ikke minsker. (varm gass tar mer plass enn kald gass). Dette fører derimot til at du beholder mer av energien i eksosen til å utføre arbeid på turbinen, som kan gi tidligere spoolup
slik at det ikke blir så varmt i motor rommet! (og holder eksoen varm til den er ute av eksosanlegget og på den måten minske eksosmot trykket.)
sleeper skrev:må fortsatt si meg uenig det der! skal prøve og forklare hvorfor:Skjønner tankegangen din, men er uenig i konklusjonen. Hvis det du skriver skulle stemme ville konklusjonen bli at spoolup skjer seinere med eksosbandasje (noe som ikke er tilfellet). Turboen jobber som kjent på differensial trykk...
hvis du ser for deg 2 lange rør som skal være eksosrøret, så fyller du det ene røret med varm gass og det andre med kald gass!
hvilken av rørene får du mest gass i??
jo det med kald eksos! hva det igjen forteller er at det blir tygre for motoren og dytte ut gassen i det kalde røret pga at den veier mer!
du har rett i at varm gass tar mer plass en kald, men du glemte og tenke over at kald gass veier mer pr cm3 og dermed blir tyngre og dytte ut! (økt eksosmottrykk!)