TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• prosjekt blue pearl supra!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #166995  av tore 95 tt euro spec

HER er noen bilder av gullet mitt.. langt fra ferdig :lol: Planer: Nytt oppgradert twin turbo kit, datasprut, coilovers, Blitz felger? cusco 1,5 veis diff, nye Sparco seter, skifte foringer,motorfester,en total motor overhaling,skifte alt av slanger til samco,+++lakke hele doningen blå pearlmor farge??forslag??

Det som er gjort: Skiftet til Greddy 3 rader intercooler, Greddy profec b boost controller, Greddy turbotimer, montert RMM vinge, veilside sideskjørt, Do Luck front fanger, lyddemping i hele karosseriet, TRD stabstag, Blitz Nurspec eksos, RMM downpipe, HKS luftfilter kit, Blitz pop-off, B&M shortshift, interiørpanel lakkert samt motordeksler(har bestilt), Defi BF boostmeter, Defi oljetemp, Defi oljetrykk, EGT eksostemp, nye baklykter 98, bi zenon, ++ noe jeg sikkert har glemt å skrive her.. :?
Vedlegg
Greddy 3 rader
Greddy 3 rader
Digitalkamera 2005 167.jpg (285.2 kiB) Vist 550 ganger
vinge
vinge
Digitalkamera 2005 170.jpg (117.32 kiB) Vist 564 ganger
Lyddemping
Lyddemping
Digitalkamera 2005 171.jpg (347.25 kiB) Vist 572 ganger
Første kjøretur 2005
Første kjøretur 2005
Digitalkamera 2005 098.jpg (253.67 kiB) Vist 582 ganger
Sist redigert av tore 95 tt euro spec den 17 des 2006 13:28, redigert 4 ganger totalt.
 #166996  av tore 95 tt euro spec

More to come :D
Vedlegg
Felgene som fulgte med bilen. Kjøpe? 2 delte felger.
Felgene som fulgte med bilen. Kjøpe? 2 delte felger.
Digitalkamera 2005 089.jpg (217.41 kiB) Vist 604 ganger
Motorrom. Alle deksler er til lakkering.
Motorrom. Alle deksler er til lakkering.
Digitalkamera 2005 166.jpg (332.51 kiB) Vist 580 ganger
Mere lyddemp :-)
Mere lyddemp :-)
Digitalkamera 2005 169.jpg (340.6 kiB) Vist 563 ganger
Innvendig. Blir Sparco stoler og Kenwood 7025ddx dvd anlegg etterhvert. Sant Alf? hehe
Innvendig. Blir Sparco stoler og Kenwood 7025ddx dvd anlegg etterhvert. Sant Alf? hehe
Digitalkamera 2005 116.jpg (235.75 kiB) Vist 567 ganger

#167092  av Turbotrille

Ser jo veldig bra ut.. :)

Men felgene dine, hva er specs på de?? Størrelse på felger og dekk, inkludert innpress..

Veldig interresert om prisen er rett og de kan passe på MKIII.. :)

#167099  av tommis

Bra prosjekt! :D

Samme skjørter som jeg har på min, vinge og :)
Sjønner ikke hvorfor du skal bytte felger. Tøffe felger det der! Lakker felgene blanksvart i midten og behold den blanke kanten. Da blir det en feit felg som ingen har :twisted:

Men er felgene for smale og for små så er det jo lett å forstå.

#167179  av tore 95 tt euro spec

Turbotrille skrev:Ser jo veldig bra ut.. :)

Men felgene dine, hva er specs på de?? Størrelse på felger og dekk, inkludert innpress..

hey :D foran så er det 8.5-18 og der sitter det 225-35 potenza s-03
bak sitter det 9.5-18 på de 255-35 good year f1 hjul

det er samme felgene som sitter på supraen som ble brukt under Getawey in stockholm :)
bare gi bud du :D

ps. felgene er helt strøkne!!

innpress vet jeg ikke finner det ikke på de :roll:

mvh tore

#167185  av tore 95 tt euro spec

tommis skrev:Bra prosjekt! :D

Sjønner ikke hvorfor du skal bytte felger. Tøffe felger det der! Lakker felgene blanksvart i midten og behold den blanke kanten. Da blir det en feit felg som ingen har :twisted:

Men er felgene for smale og for små så er det jo lett å forstå.
Takk :D joda felgene er fine på bilen de men har lyst på litt større.. 8)
Bare fått de ander delene oxo nå så hadde det blitt bra...venter med å lakke bilen til neste sesong...da skal den bli 110% støken både innvendig og utvenig+motor oxo da :D

mvh moi :)

#167187  av tore 95 tt euro spec

[quote="tommis"]Bra prosjekt! :D

Men er felgene for smale og for små så er det jo lett å forstå.[/quot

de veilside skjørtene dine passet de rett på bilen el måtte du borre nye hull bak ved skjerm buen og div små justeringer??passer liksom ikke helt 110% syntes jeg,men så er jeg jævlig pirkete oxo da.. :wink: skal se om jeg får lagt ut et bilde så du får se hva jeg mener..oki :)

#167275  av tommis

Har ikke sett så nøye på det der faktisk. Skjørtene sto på bilen da jeg kjøpte den.
Synes passformen ser grei ut slik det står nå. Eneste er at oversiden av skjørtet sikker opp/sitter løst i dørkarmen. Men det tror jeg bare er limet som har løstnet :?
Skal se litt mer nøye på det når jeg kommer hjem, er i nordsjøen nå.
Kommer tilbake til deg.

Har du noen plan for å dekke til slik at det ikke samler seg opp så mye dritt nede ved skjørtet?

#167299  av Turbotrille

tore 95 tt euro spec skrev:

det er samme felgene som sitter på supraen som ble brukt under Getawey in stockholm :)

ps. felgene er helt strøkne!!

mvh tore
Hmm, størrelsen på felgene er jo riktig da..
Har du flere bilder av felgene på bilen, kanskje det er mulig å finne ut av ca innpress på de..
Originalt innpress er jo 50 på MKIV, mens MKIII har originalt 37, så jeg er litt utrygg på hvordan det kan passe, har du noen MKIII i din omkrets så det kanskje er mulig å få prøvd felgene på en MKIII?

Angående pris, så ville det vært en fordel om du hadde en ide på hva du vil ha for felgene, jeg kan by deg 5000 for dem, men det er nok antakeligvis en del mindre enn du gjerne vil ha for dem, jeg vet jo ikke hva de vil koste i ny pris heller, så da hadde det vært greit med en indikasjon på hva du vil ha.. :shock:

Om noen andre gjerne vet hvordan felger passer mellom MKIV og MKIII så kom gjerne med erfaringer.. :)

#167373  av tore 95 tt euro spec

Turbotrille skrev:
tore 95 tt euro spec skrev:

mvh tore
Hmm, størrelsen på felgene er jo riktig da..
Har du flere bilder av felgene på bilen, kanskje det er mulig å finne ut av ca innpress på de..
Originalt innpress er jo 50 på MKIV, mens MKIII har originalt 37, så jeg er litt utrygg på hvordan det kan passe, har du noen MKIII i din omkrets så det kanskje er mulig å få prøvd felgene på en MKIII?

Angående pris, så ville det vært en fordel om du hadde en ide på hva du vil ha for felgene, jeg kan by deg 5000 for dem, men det er nok antakeligvis en del mindre enn du gjerne vil ha for dem, jeg vet jo ikke hva de vil koste i ny pris heller, så da hadde det vært greit med en indikasjon på hva du vil ha.. :shock:

Om noen andre gjerne vet hvordan felger passer mellom MKIV og MKIII så kom gjerne med erfaringer.. :)
Var nok i minsta laget det budet der ja :wink: tenkte mer på rundt 8-9 tusen siden dekkene er så bra som de er..Men ang om de passer så så jeg en mk3 på supra.nu forumet som hadde like felger som de jeg har på min...meene nå har jo ikke jeg bestilt meg nye felger enda heller så det tar jo en stund før jeg kan selge de...men haster det med deg el??
Om ikke det haster så kan du få kjøpe de litt lenger utpå sesongen for litt billigere da siden bak dekkene sikkert er utslitt :D

mvh tore

Her er noen bilder alt jeg fant!!
kan jo høre med han som har bilen om han har
flere bilder.. :)
Vedlegg
supramk31.jpg
supramk31.jpg (37.38 kiB) Vist 593 ganger
supramk3.jpg
supramk3.jpg (35.94 kiB) Vist 560 ganger

#167390  av espenk

Det var seriøst pen supra mk3 på bildene over :shock:
Aner du hvilken lakkfarge han har brukt der? Hadde godt tenkt meg å fått tak i lakk-koden på den, trenger noen farger å velge mellom når jeg skal lakkere kjerra :)

#167405  av tojo

espenk skrev:Det var seriøst pen supra mk3 på bildene over :shock:
Aner du hvilken lakkfarge han har brukt der? Hadde godt tenkt meg å fått tak i lakk-koden på den, trenger noen farger å velge mellom når jeg skal lakkere kjerra :)
"MAXOUT Supran jo" :D
Fargekoden er Wienrød (fargekode:3h4)
18" Act SX fälgar Bak: 10" 285/35 Dunloop SP9000
Fram: 8,5" 245/25 Bridgestone SP03
For mer info om bilen :
http://www.supras.nu/forum/showthread.p ... ght=maxout

#167485  av tommis

Hvor på bilen legger du lyd dempingsmatrialet? Legger du over hjulbuene bak også? Legg ut flere bilder av det da!

Har vurdert å kjøpe Blitz Nurspec eksos jeg og.
Du har ikke mulighet for å lage en liten lydfil å legge ut slik at jeg kan høre hvordan Blitzanlegget låter? :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13