FireWalk skrev:joachims skrev:Takker for meget raske svar. Tenkte jeg skulle ta en tur til TG Bil i Drammen da de hadde en par stykker. Noen som vet noe om seriøsiteten til de? Ser at de har hatt en god del MR2 til salgs opp igjennom årene.
Mao er det trygt å kjøpe bil av de?
TG bil ble jo sterkt kritisert av TV2 hjelper deg for en stund siden.. Det ble avslørt at de stiller tilbake kilometerstanden på bilene sine. (jeg syntes alltid det var betenkelig at alle bilene deres hadde gått rundt 120.000 km....)
Ellers var det visst dårlig utført arbeid og litt diverse..
Men trygt? tja... kanskje, kanskje ikke...
Kjøpte selv min Mr2 på TG-Bil, og kan med handen på hjertet si at du får det du betaler for.
Riktig nok, kan de Mr2ene på tg bil være litt dyrere enn hos en privat persjon, men du får ikke en garanti hos en privat persjon til vanlig iallefall...
Etter jeg kjøpte min dukket det opp små feil etterhvert som dagene gikk og kilometrene rullet. Som f.eks morkne mansjetter, stabstagforinger,lekasje i targa/dørene,u-lyd i girkasse...
Ringte Tg-Bil 1mnd etter garantien gikk ut, og fikk overaskende positivt svar.
Tg-Bil har en 50/50 garanti der kjøperen normalt må betale 50 prosent av kostnadene på deler og verkstedarb.
Men fyren på tg-bil sa til meg at hvis jeg kom ned til drammen med bilen, skulle de stå for alle kostnadene utenom reisen.
Noe som i mitt tilfelle lønner deg i store doser med den lyden i girkassen og alle de små delene som må skiftes...
Må også legge til at jeg ikke har dratt nedover enda , pga jeg jobber på sjøen pluss at jeg har drevet og flyttet mm, men ringte han igjen i går og fikk svaret: Ringer du ett par dager før du kommer ned, så vi får bestille deler, så er det ingen problem...
Man kan si masse om Tg-Bil, men noen "snyltere" er de ikke nei...
Og den saken i tv2 dreper deg- Var det ikke Tg-bil som stilte tilbake Km-telleren, men den forige brukeren av bilen.
Bilen var en tidligere leasing bil som brukeren skulle slippe og betale så masse penger på når han leverte den tilbake (jo mere km- jo mere må man betale) pluss- den lekasjen det var snakk om, ordnet de selv.
Bilen hadde en morken vinduvspakning, som det kom noen få dråper inn ved spyling av høytrykk.
Noen som de skulle skifte , bare han kom med bilen på verkstedet deres, men han kontaktet heller tv2 dreper deg , og tok saken igjennom de heller.
Det var fin vær under repotasjen som dere husker hvis dere så?
Så teamet bak programmet , tok sakene i egene hender og tommte vann i dørken på bilen og filmet "lekasjen"...
Nei , jeg kjenner ikke sjefen på Tg_bil eller har boe mere og gjøre med de utenom i mitt tilfelle (verksted arbeid og gratise deler)
Men jeg synes ikke de fortjener den dårlige omtanken de har fått når den er ufortjent