TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bilen uten viskere! :D

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#16895  av chris

Haha, stilig da :D

På en av de bilene faren min hadde før, en '86 Mitsu Galant, var det sånn system at når man slo av viskerne, så gikk de ned, og så la de seg automatisk under panseret på en måte. Der også forsvant de helt fra vinduet (og synsfeltet). Fancy, lurer på hvorfor de tok bort det.

#16900  av kennethx

tipper det har ganske mye med drift sikkerhet. Tenk deg en kald vintermorgen....prøver å ta opp viskerene med frossne alt mulig. Det tok i allefall knekken på de på Buiek'en. Men det er klart, det er uansett flere komponenter som kan feile. Tror ikke de tok det bort forde det ikke var likt, for det er sjef spørr du meg :)

#16902  av chris

kennethx skrev:tipper det har ganske mye med drift sikkerhet. Tenk deg en kald vintermorgen....prøver å ta opp viskerene med frossne alt mulig. Det tok i allefall knekken på de på Buiek'en. Men det er klart, det er uansett flere komponenter som kan feile. Tror ikke de tok det bort forde det ikke var likt, for det er sjef spørr du meg :)
Ja, men det var et sånt snedig system.. man kunne slå av at de skulle gå helt ned, til vinterbruk. da ble de liggende på ruta på vanlig måte. genialt !!