TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor fÃ¥r jeg tak i motor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#169982  av BT-GTI

jeg skal selv skifte motoren i bilen min.
den trenger egentlig kun en overhaling, men det koster nesten like mye som en litebrukt "ny" motor fra japan.

altså stempelringer, ny topp paknking, boning, ventilpakninger, reimer, turbo, trykkplate osv derfor kjøper jeg meg motor (3sgte) komplett med girkasse, trykkplate, turbo, ecu, ledningsnett for 11tusen pluss frakt.

syntes ikke det er ille. tipper alt kommer på ca 13 inludert frakt ok moms(bare å få de som sender motoren å sette ned verdien for å minske momsen...)

#169984  av Mr2 Mk2

BT-GTI skrev:jeg skal selv skifte motoren i bilen min.
den trenger egentlig kun en overhaling, men det koster nesten like mye som en litebrukt "ny" motor fra japan.

altså stempelringer, ny topp paknking, boning, ventilpakninger, reimer, turbo, trykkplate osv derfor kjøper jeg meg motor (3sgte) komplett med girkasse, trykkplate, turbo, ecu, ledningsnett for 11tusen pluss frakt.

syntes ikke det er ille. tipper alt kommer på ca 13 inludert frakt ok moms(bare å få de som sender motoren å sette ned verdien for å minske momsen...)
hvor kjøper du fra??

#169993  av BT-GTI

gjennom et firma på ebay.... de holder til i canada. de har tidligere solgt rundt 300 motorer på nettet...

fant en bakdel til mr2 tidligere, så har jeg nå finni 3motorer å velge mellom .
alle komplette motorer fra 1500-til 1700 til-2200dollar

dette firmaet selger masser av motorer fra JDM markedet.

jeg må selv vente på lønning før jeg får kjøpt motoren så vil bare si at Item number: 8060921818 er min.