Hyperion skrev:Jeg har en standard st205, og der har jeg en original plast-dump på siden av luftfilterboksen, har ingen slik som på bildet!kan du ta et bilde av den og sende meg det?
maxgets skrev:Du har et poeng der! hvorfor skulle han koblet på en dump hvis den første er en dump?CelicaTurbo skrev:mye varierende her, men ventilen som er sirklet rundt er orginal dumpventil. Den er montert på alle orginale 3. gen 3S-GTE motorer. Denne kan fjernes om man erstatter den med en annen på et vis, og tetter slangen som går til innsuget om man ikke bruker en resirkulerbar ventil. Rørene på eksosmanifolden er i forbindelse med antilag'en og eksisterer som sakt kun på WRC-modellen. Oppgaven til disse rørene er (ved hjelp av dumpventilmekanismen) å gi oksygen til forbrenningen i eksosmanifolden når antilag aktiveres. Dette kan ikke aktiveres på WRC og er kun montert for syns skyld i forbindelse med rallyreglene. Altså om man fjerner dumpventilen så blind av de rørene slik at de er skikkelig tett, og husk at hva du blinder med bør tåle litt varmeSikker på det?
Vanlig st205 så sitter dumpen rett på luftfilterboksen.
Også hvordan har han koblet på den hks dumpen om den med sirkel er dump også?
Andy_Celica skrev:Er vel greiest å få motoren til å gå først, slik som den var ihvertfall.CelicaTurbo skrev:mye varierende her, men ventilen som er sirklet rundt er orginal dumpventil. Den er montert på alle orginale 3. gen 3S-GTE motorer. Denne kan fjernes om man erstatter den med en annen på et vis, og tetter slangen som går til innsuget om man ikke bruker en resirkulerbar ventil. Rørene på eksosmanifolden er i forbindelse med antilag'en og eksisterer som sakt kun på WRC-modellen. Oppgaven til disse rørene er (ved hjelp av dumpventilmekanismen) å gi oksygen til forbrenningen i eksosmanifolden når antilag aktiveres. Dette kan ikke aktiveres på WRC og er kun montert for syns skyld i forbindelse med rallyreglene. Altså om man fjerner dumpventilen så blind av de rørene slik at de er skikkelig tett, og husk at hva du blinder med bør tåle litt varmeså med andre ord, la den stå der??
Larsen skrev:ja tror nok den kommer til å sta der, og håper jo på at den skal starte da vettu. hvis den ikke starter kommer jeg til å dø!Andy_Celica skrev:Er vel greiest å få motoren til å gå først, slik som den var ihvertfall.CelicaTurbo skrev:mye varierende her, men ventilen som er sirklet rundt er orginal dumpventil. Den er montert på alle orginale 3. gen 3S-GTE motorer. Denne kan fjernes om man erstatter den med en annen på et vis, og tetter slangen som går til innsuget om man ikke bruker en resirkulerbar ventil. Rørene på eksosmanifolden er i forbindelse med antilag'en og eksisterer som sakt kun på WRC-modellen. Oppgaven til disse rørene er (ved hjelp av dumpventilmekanismen) å gi oksygen til forbrenningen i eksosmanifolden når antilag aktiveres. Dette kan ikke aktiveres på WRC og er kun montert for syns skyld i forbindelse med rallyreglene. Altså om man fjerner dumpventilen så blind av de rørene slik at de er skikkelig tett, og husk at hva du blinder med bør tåle litt varmeså med andre ord, la den stå der??
Andy_Celica skrev:Får ikke tatt bilde og lagt ut med det første... skal prøve ved en senere anledning!Hyperion skrev:Jeg har en standard st205, og der har jeg en original plast-dump på siden av luftfilterboksen, har ingen slik som på bildet!kan du ta et bilde av den og sende meg det?