TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hestekreftavgift ved turbokonvertering

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#170628  av cameleon

Skaff dere et verksted som kan se bortifra dette tullet. evt betale de litt ekstra på si for hjelpen :wink:

#170630  av sleeper

må ikke spørre noen i skien! de er helt knekkt i hue!
kan med 99.9% sikkerhet si at det er helt umulig og få godkjent noe som helst der...(har en kammerat som prøvde og førstegangsregistrere en org mr2 turbo der! han ble bare sendt til notoden fordi de ikke gadd og gjøre det!
 #170655  av Xtr mk2 turbo

Ikke for å virke helt lost, men det er jeg altså i og med at jeg ikke vet hvor denne står på bilen i forhold til motoren.... dvs jeg her ikke sett i workshop manualen og jeg har ikke fått bilen enda... Går utifra at den ligger i sammenheng med bensin tanken og ikke motoren... derfor kan jeg tenke meg at dette ikke er gjort..

Hva skal til for at jeg kan dra noen ekstra hester utav den da??

Ladetrykk? Supra turbo? Hva er det lureste å gjøre?

Gi en helfrelst nyforelsket mr2 elsker noen råd her gutta... så skal jeg takke alle på treff... Det var herlig å få seg en mr2 igjen. Var på treffet dere hadde på Hove i forfjor men da hadde jeg en alfa spider.. følte meg ikke med i gjengen.. Men nå er jeg tilbake :lol:

#170657  av sleeper

er jo det vanlige, eksos, høyere trykk, ny DP, fjerne kat,ny IC,filter

det er nok det første steget!
skal du vidre derifra så er det turbo bytte, ny ecu osv!

(pumpa ligger inni tanken!)
 #170666  av Xtr mk2 turbo

Det må gjøres tenker jeg.. tenker meg en supra turbo jeg... har hørt det er bra å hive i... har lyst på rundt 300hk..

#170682  av sleeper

supra mk3 turboen passer rett på!
men det er ikke anbefalt og bruke den! du vil få en del mer lagg og lite ekstra hk...
 #170862  av Xtr mk2 turbo

Jeg hørte det.... snakket med han på toy parts... er det noen som har en turbo liggende som er litt mer guffe i enn den orginale??

#170951  av sleeper

hehe.. da må du nok kjøpe en nye en... (de fleste som har byttet turboen bruker jo den som gir mer hk! :wink: :wink: )

fensport, ats, krb, turboservice osv selger oppgrderingsturboer...

#170987  av Xtr mk2 turbo

sant sant........ turbo er helt nytt for meg så det blir endel rare spm i starten