Hei;
Motorlampen i min bil begynte å lyse her en dag. Etter å ha hatt den på diagnose, for jeg beskjed om at en av de 4 dysene må byttes. Toyota bytter den ene dysen, men lampen slår seg på igjen, de bytter også maf sensoren. Bilen går mye bedre etter dette men lampen lyser fortsatt. Toyota sier jeg må bytte hele Ecu enheten da det er denne som sender feilsignaler slik at den samme dysen vil bli slitt igjen og igjen og igjen. (det tennes inne i den ene dysen slik at den på sikt blir svidd i stykker)
Dette koster 10.500 kr for ny ecu ink arbeid. 3 års garantien på bilen er jo ikke gyldig lengre, og 5 års kjøpslov gikk jo ut i fjor.
Det er en toyota mr2 2000 modell som er kjørt 75.000
En annen her på forumet har hatt det samme problemet som meg. Etter at han byttet sin ecu lyste fortsatt motorlampen. Toyota byttet da til slutt alle dysene. Da ble bilen helt fin og lampen kom ikke på igjen. Han fikk dekket dette men det var tydeligvis innen for de 5 første årene.
Finnes det noen løsning på dette problemet bortsett fra å bla opp lommeboken?
Er det mulig å få tak i brukt ecu ? Eller billigere fra utlandet?
Trenger hjelp
Motorlampen i min bil begynte å lyse her en dag. Etter å ha hatt den på diagnose, for jeg beskjed om at en av de 4 dysene må byttes. Toyota bytter den ene dysen, men lampen slår seg på igjen, de bytter også maf sensoren. Bilen går mye bedre etter dette men lampen lyser fortsatt. Toyota sier jeg må bytte hele Ecu enheten da det er denne som sender feilsignaler slik at den samme dysen vil bli slitt igjen og igjen og igjen. (det tennes inne i den ene dysen slik at den på sikt blir svidd i stykker)
Dette koster 10.500 kr for ny ecu ink arbeid. 3 års garantien på bilen er jo ikke gyldig lengre, og 5 års kjøpslov gikk jo ut i fjor.
Det er en toyota mr2 2000 modell som er kjørt 75.000
En annen her på forumet har hatt det samme problemet som meg. Etter at han byttet sin ecu lyste fortsatt motorlampen. Toyota byttet da til slutt alle dysene. Da ble bilen helt fin og lampen kom ikke på igjen. Han fikk dekket dette men det var tydeligvis innen for de 5 første årene.
Finnes det noen løsning på dette problemet bortsett fra å bla opp lommeboken?
Er det mulig å få tak i brukt ecu ? Eller billigere fra utlandet?
Trenger hjelp
