TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorbytte: 4age til 4a-gze og annet

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#169139  av doffy

se her ja :D

Håper du er fornøyd, selv om det ble litt mer utlegg enn regnet ;)

#169208  av James

doffy skrev:se her ja :D

Håper du er fornøyd, selv om det ble litt mer utlegg enn regnet ;)
Hehe, ja koster en del mer en jeg hadde reinet med, men angrer ikke et sec.
:wink:

#169210  av James

Slenger også med noen bilder som jeg tok for en stund tilbake under arbeidet... :wink:
Vedlegg
Forran
Forran
Bilde(004).jpg (122.77 kiB) Vist 1512 ganger
Fra siden
Fra siden
Bilde(001).jpg (109.67 kiB) Vist 1515 ganger

#172582  av James

Tenkte jeg skulle gjøre gjort med plasseringen på Intercooleren i MR2en.
Nå står den nesten rett over motoren som dere ser på bilde, noe som ikke er helt optimalt med tanke på kjøling... Vurderer derfor å flytte Intercooleren til venstre nesten rett over batteriet får å få betre kjøling og så få fått på et SC motorlokk også...
Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan få betre kjøling, med tanke på at det ikke vil bli for dyrt?
Vedlegg
......
......
-PG.jpg (25.02 kiB) Vist 2756 ganger
Slik vil jeg ha det...
Slik vil jeg ha det...
hiuo.jpg (11.68 kiB) Vist 2757 ganger
.......
.......
t_bilde_052__191.jpg (36.17 kiB) Vist 2756 ganger
Slik er det nå...
Slik er det nå...
t_bilde_050__870.jpg (30.31 kiB) Vist 2757 ganger

#172644  av Andy_Celica

Når du kjører med presse har du vel oxo et sykt bunndrag? som kjører fra turbomotorer de første meterne.

#172799  av James

Andy_Celica skrev:Når du kjører med presse har du vel oxo et sykt bunndrag? som kjører fra turbomotorer de første meterne.
Joda, den går godt den.. :wink: Veldig bra bunndrag, men hadde sikkert gått enda betre hadde jeg fått betre kjøling til Intercooleren....

#172806  av lexusmann

Hvordan har du gjort/gjør du med myndighetene?tenker på biltilsynet...godkjenning og slikt...

#172807  av James

lexusmann skrev:Hvordan har du gjort/gjør du med myndighetene?tenker på biltilsynet...godkjenning og slikt...
Har har ikke fått gjort noe med godkjenningen enda. Men tenkte jeg skulle sjekke opp i det med Toyota og Biltilsynet i løpet av di neste dagane...
Noen her som foresten vet hvordan det er å godkjenne 4agze i MR2 mk1?
har hørt snakk om bytte til 87+ bremser (har 87+ bremser forran nå) men sikkert noe annet som også må byttes... :? Noen her på forumet som har fått et slikt 4agze motorbytte godkjent?

#174127  av James

Også fått montert tak i Stab stag forran som nå nylig har blitt montert..
Bilde kvaliteten er ikke på topp siden det er tatt med mobilen :?
Vedlegg
Stab staget
Stab staget
Bilde(092).jpg (76.46 kiB) Vist 1511 ganger
...
...
Bilde(090).jpg (56.32 kiB) Vist 1506 ganger

#175442  av lauby_f

dritt tøft!! jeg har lyst til å gjøre det samme med min corolla gt.. hvor mye måtte du ut med for motorene? hver for seg liksom? og hvor mye måtte du betale for montering?- var dette en jobb som ble gjort svart eller fra et firma med kvittering osv??

#175615  av James

lauby_f skrev:dritt tøft!! jeg har lyst til å gjøre det samme med min corolla gt.. hvor mye måtte du ut med for motorene? hver for seg liksom? og hvor mye måtte du betale for montering?- var dette en jobb som ble gjort svart eller fra et firma med kvittering osv??
Takker :wink: Jeg var gaaanske så uheldig som måtte ut med to motorar og to monteringer, men vil si ca.25-30000kr for motor og montering alt etter hvem som monterer motoren for deg! Jeg fekk Toyparts til å montere agze motoren i bilen min...

#175620  av lauby_f

ok.. hva betalte du for motor?

#175622  av James

lauby_f skrev:ok.. hva betalte du for motor?
Alt etter hva motorstørrelse du vil ha. Får agze motorene med 145, 165 og 170hk. Husker ikke helt prisene i hodet, men ta å hør med Egon http://www.motorimport.dk/ eller Toyparts. Di kan fortelle deg prisene på motorane.

#186150  av James

Kommer til å bruke denne posten til alt jeg har gjort og kommer til å gjøre med bilen framover...Har fått gjort mye nytt siden motorbytte både i motorrommet, nytt anlegg i bilen, intreør, og annet div.
Kommer tilbake med mange nye bilder når jeg er hjemme igjen fra Gatebil! :wink:

#186302  av Anders gullstein

Er det orginalt Toyota strut brace du har montert eller?

Så Toyparts tar seg av montering av slik motor altså?