TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sommerfugl, Kald Luft Insug og driftstoff ekonomi

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#174023  av Vipern

VELDIG gammel tråd..men fant du ut noe mer om denne butterflygreia? Tar motoren skade av det eller ikke hvis man fjerner den?

#174035  av Goose

Vipern skrev:VELDIG gammel tråd..men fant du ut noe mer om denne butterflygreia? Tar motoren skade av det eller ikke hvis man fjerner den?
Ingen skade av den, motoren får bare mer luft på lave turtall.
Butterflyen åpner seg helt når du gir gass.
Det du må huske er å tette vakum slangen som styrer butterflyen, det er veldig viktig eller så kan du få en feil kode i ECU.

#174052  av Vipern

hold vel me å brette den dobbel på enden og sette en strips over? ser noen satt en skrue i, men synes ikke det hørtes så stabilt ut.

#174053  av Andy_Celica

Vipern skrev:hold vel me å brette den dobbel på enden og sette en strips over? ser noen satt en skrue i, men synes ikke det hørtes så stabilt ut.
Press inn en skru som er litt størren en slangen, og klem godt over den delen som sitter over skruen med en slangeklemme, fungerer supert.

Det har jeg gjort med de ledningene som går til wastegate klokka på turboen min når jeg monterte Greddy Boostcontroller

#174179  av Vipern

DONE!

Brommer litt ekstra 8)

edit: og merkelig nok så ble den utrolig mye kvikkere.. STOR forskjell! Særlig i 4.giret.