TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• UniChip VS Apexi Fc Commander

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#174121  av Andy_Celica

sindrejl skrev:
Andy_Celica skrev:
Stian skrev::roll: Isteden for å lage så mye ball om dette, hvorfor kan dere ikke spørre! :roll:

For det første har jeg en oppgradert Fensport Turbo, for det andre så sitter det ett uni Ship i celicaen, og KN Filter + En IC i front.

Knakk den forje turbo i mr2 fordi det var en ventil til turbo trykk regulatoren som var blitt tett, så turbo picken stoppet på 1,9, ikke
rart Turbo gikk da........
Når jeg snakka med deg på obs i særp sa du ikke noe om at du hadde en oppgradert turbo.

Men uansett lagde ikke denne tråden for å disse noen, bare for å finne ut hva som er den beste løsningen. om det var chip eller datasprut.

For du sa jo at din var bremsa til 348. og min er kun bremsa til 330.og da lurte jeg også på om 01, bar hadde 18 hk å si, og det har vi jo ca kommet frem til.

Så forskjelen på en bil med org kvalifikasjoner, så er jo unichip like god som apexi power fc.
for å si det enkelt.. du kan kanskje få like mye hk ut av unichip, men du kan ikke forandre på noe i etterkant.. samt at motoren er ikke nærheten så driftssikker.. unichip er helt meningsløst kontra ren datasprut.. kan ikke sammenlignes egentlig
Hvor høyt trykk kjører du da?? og har du ct20b?

#174167  av sleeper

han har vel ikke s205 lenger!

men hvorfor skal du absolutt presse ut den siste 0.1kg`n i trykk? det gir deg kansje 18hk mer, men det vil også mest sansynlig over halvere levetiden på motoren din og samtidig gjøre at du er nærvøs for og ødelegge noe hver gang du gasser litt....og da blir det ikke så moro og kjøre bilen!
hvis du ikke er villig til og koste på en del penger til så hold deg til 330hk!
(hvis du ikke har kjørt bilen din med den nye turboen (den ct20b`n du kjøpte så spørr om du kan bytte den i en irx450!)

hvis du absolutt skal ha 350hk så kjøp de delene som trengs for og greie dette uten og være redd for og rase! (ny turbo, kammer (må ikke ha det men du behøver ikke lade så sinnsykt mye for og få samme antall hk!)

foresten: jeg ville satt stor pris på hvis dere legger ut bremsepapirer som støtter disse tallene! (lurer litt på hvor mye det ble målt på hjulene og hva korrigeringsfaktoren var på rulla!) og ikke minst hvor den ble mappet!)

#174169  av Andy_Celica

Du skulle fått bremsepapirene på dette, men har de desverre ikke, dette var kun det han jeg kjøpte bilen av fortalte meg, han hadde vel 280 hester på hjula.(dette skulle tilsvare ca 330 hester i motoren sa han) og etter det han sa var at den var benka i en dynopock benk, og en som kjenner han mente at det ble gjort på bjørnstad bil!

Men den skal mappes og benkes på nytt når den er kjørt inn, så da kan jeg legge ut papirer på dette!

Det jeg har tenkt på foreløbig er kammer. hvis ikke jeg får endel igjen for turboen min da! siden den bare er brukt toppen 1 time!

#174293  av sindrejl

Andy_Celica skrev:
sindrejl skrev:
Andy_Celica skrev: Når jeg snakka med deg på obs i særp sa du ikke noe om at du hadde en oppgradert turbo.

Men uansett lagde ikke denne tråden for å disse noen, bare for å finne ut hva som er den beste løsningen. om det var chip eller datasprut.

For du sa jo at din var bremsa til 348. og min er kun bremsa til 330.og da lurte jeg også på om 01, bar hadde 18 hk å si, og det har vi jo ca kommet frem til.

Så forskjelen på en bil med org kvalifikasjoner, så er jo unichip like god som apexi power fc.
for å si det enkelt.. du kan kanskje få like mye hk ut av unichip, men du kan ikke forandre på noe i etterkant.. samt at motoren er ikke nærheten så driftssikker.. unichip er helt meningsløst kontra ren datasprut.. kan ikke sammenlignes egentlig
på celicaen min kan jeg kjøre 1.3 bar om jeg vil uten datasprut.. Men av sikkerhetsmessige grunner samt for å være snill med eventuell ny eier har jeg ikke prøvd dette på nymotoren. powerfc'en skal i 1.3litern ;)

#174295  av Andy_Celica

sindrejl skrev:
Andy_Celica skrev:
sindrejl skrev: for å si det enkelt.. du kan kanskje få like mye hk ut av unichip, men du kan ikke forandre på noe i etterkant.. samt at motoren er ikke nærheten så driftssikker.. unichip er helt meningsløst kontra ren datasprut.. kan ikke sammenlignes egentlig
på celicaen min kan jeg kjøre 1.3 bar om jeg vil uten datasprut.. Men av sikkerhetsmessige grunner samt for å være snill med eventuell ny eier har jeg ikke prøvd dette på nymotoren. powerfc'en skal i 1.3litern ;)
Hva er spesifikasjoene på motoren din da?? hadde du en ct20b oxo eller?