tacsupra skrev:tresshold???
Når det gjelder singel turbo på en v-motor: Det finnes ingen optimal eksosmanifold til dette, man må lage alt for lange rør for at de skal ha lik lengde som igjen skaper en slappere respons og svakere puls når eksosventilen åpner seg.
og med den respons forskjellen du refererer til 1500-4000 på twin og 4500-7500 på singel.
så har du bomma veldigt med turbo sizing på det singel turbo oppsettet.
med eks. en 62-1 komp. og P trim 0.70a/r tang/div så vil du ha veldigt lite turbo tresshold. 1700-4500 ved 1.6bar og ve på 95% ved 7200rpm effekten vil da være ca 650hk på en supra.
det er det jeg mener v motor = twin.
eksos portene for det ofteste på vær side av motoren=ugunstig manifold konstruksjon.
turbo tresshold = eksosgass du må ha for og drive en gitt turbin
eks.500rpm og flat fjøl tiden du bruker på feks. 0-1bar
turbo lag= responstid når turboen har eksosgassen den trenger
eks.5000rpm klamp gassen i bunn. tiden du bruker på feks. 0-1bar
det er forskjellen på turbo lag/tresshold