Min post om unntaksregelen var ment som et spørsmål/forslag ja

Jeg er ganske sikker på at så lenge den omtalte Supraen er registrert på ordinært vis i et europeisk land, og bilen fremdeles er standard og umodifisert slik den kom fra fabrikk (altså tilfredsstiller typegodkjenningen som lå til grunn når den ble registrert første gang i europa/usa) da kan den enkelt godkjennes i Norge på unntaksregelen, kun ved å vise vognkortet fra landet hvor den kommer fra, samt informasjon om bilens vekt og effekt (og en salgsbrosjyre er tilstrekkelig dokumentasjon på det). TÜV dokumenter er ikke nødvendig. Det er kun et fåtall trafikkstasjoner som kan godkjenne biler på unntaksregelen, med Drammen som hovedbase. Denne regelen har kun eksistert det siste året eller halvannet så det er relativt nytt.
Sindre: stemmer at flere Skylines har blitt tatt inn fra England og registrert på grunnlag av unntaksregelen. Men Skylines i England er registrert på grunnlag av SVA som er regler som brukes ved f.eks kitcars. En slik test er kun ment å sjekke om bilen er kjørbar for veien og er en ganske simpel test av at hjuloppheng og bremser fungerer, omtrent som eu-kontrollen vår. Det virket ikke som at biltilsynet her til lands var klar over at enkelte biler i England var godkjent på grunnlag av en så simpel test, men de har nå forstått det og så langt jeg har hørt er det nå full stopp på godkjenning av SVA-registrerte biler fra England..