TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica Familiebil?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#176407  av VeilSide

I mine øyne så er poenget med første tråden å igjen trekke negative linjer mellom TS-OGN og TSCN. Les selv og se hva du har skrevet da. Samt du må huske at bruken av ! er ett vanlig utrykk for en kraftig setning. Og du skriver litt mere enn bare Celica og sportsbil ...
og det ser ut som om det er VeilSide som har startet det hele!
Den linjen tar jeg personlig som om du misliker mine poster!

#176434  av Vipern

Back on topic:

Celica familiebil? Kanskje til en familie på to :lol:

Min har veffal mye bagasjeplass, men familiebil? nah! Sportscoupe hvis man skal være riktig.

#176455  av CelicaTurbo

nå er vel ikke celica og familiebil emnet her selv om det står i emneteksten :lol:

Men men, god oppklarende post fra Veilside der. Den gamle krangelen med ts-ogns medlemmer i Trondheim vs tscns bruk av bilder er vi egentlig ferdig med men det er en del av historien og er bakgrunn for noe av holdningene mot tscn. At ts-ogn skal bli sett på som bråkmakere av den grunn er å snu det hele på hodet. Den episoden hadde ikke utgangspunkt i noen form for opprør eller motstand fra ts-ogn, det var et resultat av eiere som følte seg misbrukt av tscn, man må få lov til å reagere da ;)

Det ser ut til at diskusjonen fra tscns side har roet seg ned og folk her utrykker seg også mer fornuftig igjen. Det er lett å la seg rive med når gammel strid graves opp. Personlig føler jeg meg ikke noe spesiellt nærmere noen løsning med tscn etter dette og så lenge tscn ikke annerkjenner ts-ogn som en klubb så vil det heller ikke skje. Vi har alltid vært en klubb til tross for navnet "eiergruppe", med den forskjell at vi ikke er en klubb med et registrert og valgt styre, og ts-ogn tar ikke kontigent fra sine medlemmer. Valget ved å kalle dette en "eiergruppe" var for å synliggjøre det manglende sentrale styret og økonomi, men vi fungerer allikvel som en klubb i aller høyeste grad. Jeg tør si at vi i ts-ogn har fått til flere landstreff, lokaltreff og aktiviteter både på og utenfor bane enn hva tscn har fått til, til tross for at vi ikke har et sentralstyre med den oppgave, og å da kalle oss for ingenting annet enn et forum på internet slik tscn fremstiller oss er nedlatende for ts-ogn som klubb. Der ligger første steg på veien, vi må bli annerkjent som noe annet enn et diskusjonsforum proppet med fjortiser av bilforumet.net-kaliber. Jeg har fremdeles epostene fra Pål Leraand angående hans ønske om å starte tscn, der fremgår det tydelig at mr2-ogn allerede var omprofilert til ts-ogn et halvt år tidligere og at det var denne retningen ts-ogn tok med nytt navn. Diskusjonen omhandler også at jeg ikke ønsker å ta betalt fra medlemmer og etablere et klubbstyre pga at jeg mener at miljøet mangler ildsjeler som var klar for å legge sin tid i dette over tid, og jeg mente at vi kunne gi et bra tilbud som gratis klubb. Alt for mange klubber flopper pga at ledelsen går lei eller mangler motivasjon, og tilogmed at klubben mangler økonomisk styring eller liten synlighet ovenfor medlemmer hva pengene blir brukt til. For å unngå enhver til om slikt sa jeg meg ikke interessert i å starte en klubb med styre og kontigent. På det grunnlaget gikk Pål Leraand hen og startet en klubb, og siden har tscns holdning vært at mr2-ogn ble omprofilert til ts-ogn alene for å konkurere med og ta medlemmer fra tscn. Det er nå tre år siden og har tscn som klubb oppnådd mer enn ts-ogn som klubb? Har en policy med medlemskontigent og styre oppnådd noe mer enn hva enkeltpersoner samlet har gjort i ts-ogn? Pål skriver på forumet at vi må stå samlet for å ha politisk påvirkningskraft ovenfor Toyota, for å påvirke delepriser og påvirke gjenopptatt produksjon av deler for eldre modeller. Har tscn en aktiv dialog med Toyota sentralt for å få til dette og har de klart å gjennomføre noe i det hele tatt? Trenger våre medlemmer å betale kontigent for at vi som klubb skal bli tatt alvorlig utad? Det er min mening at vi i antall og seriøsitet har påvirkningskraft, det koster ikke penger å vise at man er sterk. Så, kanskje klubbene en gang kan gå sammen om en felles paraplyorganisasjon. Hittil er amcar-klubben den eneste som har klart noe lignende med suksess og vi alle samlet er ikke en brøkdel av deres medlemsmasse, derfor mener jeg at vi ikke er klar for slikt enda. De to klubbene ts-ogn og tscn har lenge vist en splittelse i miljøet siden vi dekker samme interesseområde, men vi har hatt noe forskjellig målgruppe siden tscn har rettet seg mer mot det tradisjonelle klubbmiljøet med vafler og kaffekanne osv. For tre år siden tok Pål steget ut og splittet miljøet med dannelsen av tscn til tross for at ts-ogn eksisterte som mer enn en MR2-klubb. I sin epostveksling med meg før skapelsen av tscn var han godt klar over ts-ogns fremtidige retning men var tydelighvis ikke enig i meg om at vi ikke trenger klubbkontigent og styre for å få til noe bra for våre medlemmer. Etter tre år kan jeg ikke se at jeg har tatt feil på det området.

Det er mitt syn på saken, og skal tscn og ts-ogn komme til noen samling har de siste dagers diskusjon vist at det er virkelig mye som gjenstår før tscns medlemmer kjenner historien som den er, og ser på ts-ogn som en seriøs klubb som ikke er en yngre oppkomling av en forumkonkurent.