Larsen skrev:Ettersom du ikke har brukt turboen så gjelder jo reklamasjonsretten. Vil jo si at hvis du må ut med turboen en tredje gang så burde det være mulig å få en ny en.
Det er en overhalt turbo. Når jeg byttet til ny motor så sendte jeg inn turboen jeg hadde til overhaling fordi jeg ville at alt skulle være optimalt.
kort tid Etter at jeg fikk den igjen begynte det å komme puff med blårøyk av og til. Etter mye feilsøking ble det bred enighet om at det var turboen. Så jeg brukte en hel kveld på å demontere den og sendte den så inn til overhaling en gang til, denne gangen gikk det på garantien.
Fikk tilbake igjen turboen etter litt over en uke, og monterte den igjen. Startet bilen, og det så bra ut. Kjørte dermed bilen utenfor verkstedet og lot den stå å gå på tomgang i 10 min for å la det hele gå seg til før jeg begynte å kjøre med den igjen.
Etter ca 3-4 minutter på tomgang så begynner det å regelrett FOSSE ut med røyk! TYKK hvit/grå røyk til å begynne med. Skjønte ikke hva som foregikk. Etter 5 minutter gikk det over til å bli grå røyk med et blålig skjær.
Tenkte at det kanskje bare var olje som lå i eksos anlegget, men det gikk ikke vekk heller. Forsøkte å kjøre et lite stykke for å se. Når bilen var i fart så forsvant røyken. Med en gang vi slakket ned og lot den gå på tomgang så kom det tilbake igjen.
Dermed ble det å demontere turboen enda en gang. Og nå lagde vi som sagt den eksos-plata til eksos huset på turboen for å utelukke motoren. Og når den ble startet nå så kom det ikke noe blårøyk i det hele tatt.... luktet ikke noe olje i eksosen heller slik det gjorde når turboen stod i.
Så neimen om jeg skjønner dette her...
Blir vel å få bilen fraktet ned så de får se på den tenker jeg. Om jeg ikke da bare går for en ny turbo da.