hybris skrev:MR2 er sportsbil, supra er sportsbil / GT.kan gå for at celica er en mellomklasse ja. altså "gt".. iallefall de med fwd
Celica vil jeg si strengt tatt er en gt, ikke en sportsbil.
MR2 er vel den mest kompromissløse sportsbilen i toyotas program. Dere som snakker om lav motoreffekt burde kjøpe dere en amerikansk bil - da kan dere more dere med å kjøre fort rett frem, så skal jeg vinke til dere når vi kommer til svingene![]()
Den forrige bilen min var en bil i celica-klassen (vel og merke med drift på korrekt hjulsett) hadde nesten 300hk og kraftig modifisert understell, men på svingete landevei kjører jeg fortere med min mk3 mr2 med 140hk... Stikkordet er god balanse, godt understell og fremfor alt lav vekt.
For mitt vedkommende er det forøvrig et ufravikelig krav at bilen har bakhjulsdrift for å kunne kalles sportsbil. Dermed vil de fleste gti-biler, og også f.eks celica falle bort automatisk.

86' Celica(X), 86' Mr2(X), 96' GT4(X), 94' Supra(X), 97' Mr2(X), 92' Rx7 (ReX), 01' Mx5 (X), 00' S2000 (X), 97' GSR (X), 96' R33 (X), 04' EVO 8 (X), 01' IS200 & 96' Chaser
Tempe Dekkservice AS, www.tempedekk.no
Et hav av felger og dekk til gode priser
Tempe Dekkservice AS, www.tempedekk.no
Et hav av felger og dekk til gode priser