TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla t-sport

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#177023  av Corolla T Sport

Kan tenke meg du gleder deg til det ja! Morro med treff! Et lite spm, den bilen som vi ser interiøret på. Er det en Opel Cab?

#177032  av gnmfr

Corolla T Sport skrev:Kan tenke meg du gleder deg til det ja! Morro med treff! Et lite spm, den bilen som vi ser interiøret på. Er det en Opel Cab?
Stemmer :P Er en opel astra med lambo dører og alt du kan tenke deg :P Og orginal motor da selvfølgelig :lol: Var fin å se på, noen helt syke detaljer på panseret hvor han hadde skjært ut mønster og lagt gitter under :D Å sikkert 100 kilo sparkel for å få bort alle kanter og overganger mellom skjørter og selve bilen :P

Kommer nok en del bilder til helga, da ere stor treff :D

#177050  av Corolla T Sport

gnmfr skrev:
Corolla T Sport skrev:Kan tenke meg du gleder deg til det ja! Morro med treff! Et lite spm, den bilen som vi ser interiøret på. Er det en Opel Cab?
Stemmer :P Er en opel astra med lambo dører og alt du kan tenke deg :P Og orginal motor da selvfølgelig :lol: Var fin å se på, noen helt syke detaljer på panseret hvor han hadde skjært ut mønster og lagt gitter under :D Å sikkert 100 kilo sparkel for å få bort alle kanter og overganger mellom skjørter og selve bilen :P

Kommer nok en del bilder til helga, da ere stor treff :D
Den har vært i Max power hvis ikke jeg husker helt feil. Lagt den litt tid i den ja :lol: Bilen er kul og mange detaljer.. Men feil merke spør du meg!! 8)

#179116  av gnmfr

Fikk bilen tilbake i dag, og var sinsykt fornøyd :D Bulken retta ut++ så nå var det bare å kjøre av gårde, skal tilbake ditt å rote i søpla og finne den gamle fangern også, skal lage no morsomt ut av den :P

Setter meg inn i bilen og starter opp, og tru det eller ei, men av en eller annen grunn har de tydligvis lufta clutshen, så nå er totalt forskjellig, og myyye dårligere... Må godt over halveis inn før du kjenner at den slipper, før var det lissom bare noen centimeter i starten så kunne du gire, bruker en evighet på å gire nå... Å ikke nok med det... Skal valse hjulbuane litt til fredan, og han som skal gjøre det kikka på det... Og når han dro fingern rundt kanten og ned på frontspoilern så løsna den søren meg i det ene festet, og du så at han ikke hadde brukt noen muskler i det hele tatt... Bare datt ut lissom når noen kom innat den... Så nå står den 2-3 mm på utsiden, grusomt irriterans at de ikke kan feste festene ordentlig :? Å på toppen av det hele så er de allerede 5 dager for seint ute med å få den ferdig... Blir dårlig av den servicen jeg får der ute nå :(

Men vasking og polering i løpet av uka så skal det komme masse fine bilder :D Som plaster på såret for at jeg måtte vente så lenge ekstra fikk jeg også låne en avensis med 177 hester og 400nm, var moro å kjøre, og så ikke så ille ut heller ;)
Vedlegg
04062006394.jpg
04062006394.jpg (31.88 kiB) Vist 104 ganger

#179250  av gnmfr

Som om det ikke var nok at fangern er feil montert og clutshen funker helt kake så kom den værste feilen i sta som jeg virkelig håper ikke er sant... Var på kino og stakk til en kamerat etterpå å hjalp han med å senke bilen litt, sto der vel litt over en time eller no sånt før jeg måtte videre... Etter at jeg drar så får jeg telefon "det ligger en svær dam med fersk olje akkurat der du sto" hadde vist ikke stått bil der på et par timer (han kameraten min har jobba der i hele dag så han legger merke til litt lissom :P Og heller ingen etter at jeg hadde dratt... Håper for gudsskyld at det må ha vært en bil som sto der tidligere i dag, men klikker i vinkler hvis det er min :evil: hmm... kanskje det er bremsevæske fra clutshen, kan være grunnen til at den funker så dårlig også... Fint funnemark ligger på samma vei som jeg kjører hjem fra jobben, veit hvor jeg skal stoppe i morra :x

#179396  av Corolla T Sport

gnmfr skrev:Som om det ikke var nok at fangern er feil montert og clutshen funker helt kake så kom den værste feilen i sta som jeg virkelig håper ikke er sant... Var på kino og stakk til en kamerat etterpå å hjalp han med å senke bilen litt, sto der vel litt over en time eller no sånt før jeg måtte videre... Etter at jeg drar så får jeg telefon "det ligger en svær dam med fersk olje akkurat der du sto" hadde vist ikke stått bil der på et par timer (han kameraten min har jobba der i hele dag så han legger merke til litt lissom :P Og heller ingen etter at jeg hadde dratt... Håper for gudsskyld at det må ha vært en bil som sto der tidligere i dag, men klikker i vinkler hvis det er min :evil: hmm... kanskje det er bremsevæske fra clutshen, kan være grunnen til at den funker så dårlig også... Fint funnemark ligger på samma vei som jeg kjører hjem fra jobben, veit hvor jeg skal stoppe i morra :x
Synd at du skulle være så uheldig med bilen din. Er jo ikke noe morro!

Men et annet spørsmål, har du meldt deg på til Rudskogen? Det har jeg, satt meg opp under TS ogn!

#179398  av gnmfr

Corolla T Sport skrev:Synd at du skulle være så uheldig med bilen din. Er jo ikke noe morro!

Men et annet spørsmål, har du meldt deg på til Rudskogen? Det har jeg, satt meg opp under TS ogn!
Håper jeg får luka bort de største feila nå ihvertfall ;)

skal melde meg på, men hvordan kan jeg sette meg opp under ts-ogn? Har aldri meldt meg på der før så :P Må jo stå med de fine toyotane 8)

#179412  av Corolla T Sport

gnmfr skrev:
Corolla T Sport skrev:Synd at du skulle være så uheldig med bilen din. Er jo ikke noe morro!

Håper jeg får luka bort de største feila nå ihvertfall ;)

skal melde meg på, men hvordan kan jeg sette meg opp under ts-ogn? Har aldri meldt meg på der før så :P Må jo stå med de fine toyotane 8)
Gå inn på Gatebil.no og registrer deg, da vil du automatisk få opp om du vil stå under en klubb. I denne kolonnen velger du TS ogn (Toyota Sportscar)

Ja vi må stå samlet med bilene våre!!! :lol:

#179522  av sleeper

hadde det vært min bil så hadde de fått hørt det ganske krafig ja.. (var en kammerat av meg som fikk funnmark til og sette sammen sin 3sgte motor der for 2 år siden.. den gikk 1 mnd før ALT i motoren var vrak.. INGEN ting som var montert riktig... (er ikke veldig bra mekanikere der..)

jeg kommer ALDRI til og sette bilen in der for så mye som et oljeskft engang... :evil:

#179546  av gnmfr

sleeper skrev:hadde det vært min bil så hadde de fått hørt det ganske krafig ja.. (var en kammerat av meg som fikk funnmark til og sette sammen sin 3sgte motor der for 2 år siden.. den gikk 1 mnd før ALT i motoren var vrak.. INGEN ting som var montert riktig... (er ikke veldig bra mekanikere der..)

jeg kommer ALDRI til og sette bilen in der for så mye som et oljeskft engang... :evil:
Skjønner deg godt... Toyota er lissom kjent for kvalitet, men blir ikke no kvalitet med de folka der som skrur desverre :( Skal snakke med han jeg kjøpte bilen av i morra (kjennern godt) og snakka en god del med egil funnemark for et par dager siden (han som eier det) og begge har lagt seg temmelig flate... Problemet er at de på verkstedet er like kødder... Når de bytta motoren så presterte de å montere flere ting feil... Bare som det å ikke klare å kappe en slange riktig lenge er jo sykt... Var alt for lang og gikk innat vifta mi, ekstremt dårlig arbeid...

De sier at flekkane under bilen min er kondens fra air condition anlegget... Men har aldri hatt så mye som en dråpe under bilen før, og plutselig nå så må jeg forvente meg en dam under bilen :? rart at det skjedde på akkurat samma tidspunkt som den var på verksted lissom...

Når jeg kjøper en ny bil så bør den funke bra uten å måtte krangle eller stå på verksted hele tiden... Kjører bilen min veldig forsiktig nå og gir aldri på uten at den er god og varm++ etter alle kunstens regler, allikavel så dukker det opp rare lyder++ nå synes jeg søren meg bremsene bak begynner å pipe når jeg kjører også :cry: Bilen til mora mi kjører jeg mye mer, og kjører den ti ganger hardere siden den har så liten motor, aldri et lite problem med den, enda ikke opplevd noe kødd :evil:

Får se hva som skjer i morra eller i løpet av neste uke... Men noe skal skje :roll:

#179635  av gnmfr

Dagens lyspunkt, valsa hjulbuane, nå blei den mye bedre å kjøre med, kan jo ha fart over fartshomplane igjen :D Fått fiksa litt på plastikken foran i hjulbuen også, så håper jeg kan kjøre fort mellom svingane igjen også 8) gjett om den skal testas i kveld :lol:

-----------------------------

Åssen går det med side skjørta maarten? :wink:

#179676  av sleeper

gnmfr skrev:Dagens lyspunkt, valsa hjulbuane, nå blei den mye bedre å kjøre med, kan jo ha fart over fartshomplane igjen :D Fått fiksa litt på plastikken foran i hjulbuen også, så håper jeg kan kjøre fort mellom svingane igjen også 8) gjett om den skal testas i kveld :lol:

-----------------------------

Åssen går det med side skjørta maarten? :wink:
pass på og holde deg på veien da... :wink:

#182683  av Corolla T Sport

Noen som vet hvordan man kan få byttet blink lys pærene uten å demontere hele bilen lissom.... Er forøvrig en Corolla T sport...

#182933  av gnmfr

Corolla T Sport skrev:Noen som vet hvordan man kan få byttet blink lys pærene uten å demontere hele bilen lissom.... Er forøvrig en Corolla T sport...
Jeg har vel snart subba bort hjulbuane så jeg kan sjekke om det går derfra :lol: neida, men kan hende du kan klare det fra baksiden på en eller annen måte... Men jeg veit at du desverre må av med fangern for å få ut lyktene...

Men hvis du får tak i sånne pærer, kan du si meg hvor du har fått tak i disse? :wink: og hvor mye det kom på :P

#183167  av Corolla T Sport

gnmfr skrev:
Corolla T Sport skrev:Noen som vet hvordan man kan få byttet blink lys pærene uten å demontere hele bilen lissom.... Er forøvrig en Corolla T sport...
Jeg har vel snart subba bort hjulbuane så jeg kan sjekke om det går derfra :lol: neida, men kan hende du kan klare det fra baksiden på en eller annen måte... Men jeg veit at du desverre må av med fangern for å få ut lyktene...

Men hvis du får tak i sånne pærer, kan du si meg hvor du har fått tak i disse? :wink: og hvor mye det kom på :P
Skal gi en tilbakemelding på det! Hvis jeg får det til.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16