TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Styling til Celica T23, noen som har montert noe av dette ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#181015  av Akopley

Akopley skrev:wow :shock: Deleted, du må ta deg en tur til acr engang, så får jeg sjekke ut biln din :D
Deleted skrev:Btw Akopley, hva eller hvor er acr ?
Se litt på forumet under "Treff/møter". Er blant annet bilder fra acr der osv.. :D

#181146  av Deleted

Akopley skrev:Se litt på forumet under "Treff/møter". Er blant annet bilder fra acr der osv.. :D
Har tittet litt på bildene derfra nå, mye bil og motor, lite bilstereo som liksom er min greie :wink:

Mo Irana er liksom et godt stykke unna Oslo området hvor jeg holder til, men en skal aldri si aldri. Uansett bør jeg vel bli ferdig med å bygge bilen\anlegget først. Planen er å bruke resten av året på dette, i verste fall være ferdig til senest våren neste år.
Akopley skrev:wow :shock: Deleted, du må ta deg en tur til acr engang, så får jeg sjekke ut biln din :D
Skulle jeg derimot greie å rote meg og bilen opp dit engang så skal selvfølgelig du og andre som eventuelt er intresert i å titte på bilen gjerne få lov til det, samt få en demo på hva dette bilstereo anlegget kan gjøre.

#181999  av Deleted

Har motatt en del deler til bilen idag.

Headlight Covers, LSD Doors, Speil.
Bilde

Carbon Panser (Pakker ikke dette ut, da jeg skal frakte det videre, bilder kommer senere)
Bilde

Bilde

LSD Doors:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

New Mirrors:
Bilde

Bilde

Bilde

Nå venter jeg bare på Veilside kit'et egentlig, så tenkte jeg det var greit å begynne med tilpassing\test montering.

Noen her tipset meg om at det var greit å gjøre ting i en bestemt rekkefølge. Hvis noen gidder å skrive den ned for meg hadde jeg satt pris på dette.

#182010  av celicat23

Deleted skrev:Har motatt en del deler til bilen idag.

Noen her tipset meg om at det var greit å gjøre ting i en bestemt rekkefølge. Hvis noen gidder å skrive den ned for meg hadde jeg satt pris på dette.
Deler er alltid gøy :)

Hvis det var meg du siktet til, så skrev jeg (hvis du bare gidder å lese innleggene her *kremt*) at for å montere LSD hengslene så må du skru av skjermene forann. For å få av skjermene så må du løsne på de orginale sideskjørtene. Hvis du da allerede har montert veilside stylingen, og da gjerne limt fast sideskjørtene.... Ikke en god ide :)

Senking og felger er også en fin ting å ta helt til slutt. Når du driver å monterer styling så er det gjerne litt turer opp og ned med jekk eller løftebukk. Da er det av praktiske hennsyn greit at bilen ikke er senket helt ned på bakken, så det blir en jobb hver gang du skal få jekken/bukken under bilen.

#182092  av Deleted

celicat23 skrev:Hvis det var meg du siktet til, så skrev jeg (hvis du bare gidder å lese innleggene her *kremt*) at for å montere LSD hengslene så må du skru av skjermene forann. For å få av skjermene så må du løsne på de orginale sideskjørtene. Hvis du da allerede har montert veilside stylingen, og da gjerne limt fast sideskjørtene.... Ikke en god ide :)
Hehe, det fikk jeg med meg :lol: Tenkte kanskje litt mer på de andre tingene, bør jeg feks ta panseret før fendere eller etter osv ?

Tenkte kanskje på en liste fra 1-10 om du skjønner hva jeg mener. Hvordan høres dette planen ut.

1. LSD Kit
2. Carbon Panser
3. Fendere
4. Headlight Covers
5. Speil
6. Nye baklykter
7. Xenon Kit
8. Veilside Kit
celicat23 skrev:Senking og felger er også en fin ting å ta helt til slutt. Når du driver å monterer styling så er det gjerne litt turer opp og ned med jekk eller løftebukk. Da er det av praktiske hennsyn greit at bilen ikke er senket helt ned på bakken, så det blir en jobb hver gang du skal få jekken/bukken under bilen.
Det du sier med dempere\senkesett virker smart, however tenke jeg at jeg skulle montere senkesett\dempere først og få godkjent bilen med disse FØR jeg monterer LSD dører og styling kit. Senkesettet er justerbart, og på høyeste innstilling blir vel bilen omtrent i samme høyde som den er nå.

Uansett takker jeg så meget for tipset, det virker på meg som du har gjort sånt som dette her mange ganger før og helt klart vet hva du snakker om.

#182097  av celicat23

Deleted skrev:Tenkte kanskje på en liste fra 1-10 om du skjønner hva jeg mener. Hvordan høres dette planen ut.

1. LSD Kit
2. Carbon Panser
3. Fendere
4. Headlight Covers
5. Speil
6. Nye baklykter
7. Xenon Kit
8. Veilside Kit
Siden du først må skru av skjermene for å montere dørhengslene, hva med å montere de nye skjermene samtidig?

Og siden skjermene ikke er orginal vare, så ville jeg montert de før panseret. Kjedelig å justere panseret etter orginal skjermene, og så viser det seg at glippe mellom de nye skjermene og panseret blir anderledes. Så må du justere panseret på nytt. Men å justere panseret er en lett (men kjedelig) jobb. Så akkurat denne biten er litt "fritt frem".

Pass på at du henger på veilside sideskjørtene når du justerer LSD dørhengslene (de må fin justeres etter hvor langt ned/til siden døra skal sitte). Kjedelig å finne ut at døra subber ned i sideskjørtene når du monterer disse, for jeg TROR du må av med skjermene igjen for å komme til justeringen av hengslene. Greit å ha gjort dette på forhånd.

Vet ikke helt hvordan slike xenon kit er, men ser for meg at det er en mye enklere jobb å montere hvis du skrur av frontlysa dine. God ide å ta dette enten når du driver med LSD hengslene, eller når du skal montere veilside fronten (støtfangeren må av for å kunne skru av lyktene)

Bak lykter / speil / lykte lister spiller det ingen rolle når i prosessen du monterer.
Deleted skrev: Det du sier med dempere\senkesett virker smart, however tenke jeg at jeg skulle montere senkesett\dempere først og få godkjent bilen med disse FØR jeg monterer LSD dører og styling kit. Senkesettet er justerbart, og på høyeste innstilling blir vel bilen omtrent i samme høyde som den er nå.

Uansett takker jeg så meget for tipset, det virker på meg som du har gjort sånt som dette her mange ganger før og helt klart vet hva du snakker om.
LSD hengslene dine er TUV godkjent, og det skal følge med TUV godkjennings papirer. Dra og godkjenn senkesett og dører samtidig, så slipper du en eller annen sytete fyr på teknisk kontroll senere som klager på hengslene dine.

Hm...Tror det var alt. Nå må jeg jobbe litt her :-)