TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dumpventil?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #181156  av sørlie

Hei! Har en turbo xs RFL i bilen nå, har lyst på en ventil som lager litt mere kvitre lyd. noen som vet om en bra dump som lager en slik lyd?

#181186  av CelicaTurbo

kvitrelyd? Da får du enten stramme opp ventilen din slik at den slipper mindre luft ut, eller fjerne dumpventilen helt.. og, helst bytte motorstyring slik at du kvitter deg med AFM så blir kvitrelyden tydeligere.. (lyden jeg tror du beskriver kommer ikke fra dumpventilen, men dumpventilen motvirker lyden, AFM demper lyden).

#181195  av Larsen

Stjeler tråden litt jeg. Men skulle gjerne vist hva som lagde den litt spesielle dumpventillyden som sitter eclipsen på F&F filmen. Hørte en bil på siste gatebil med sammedumpventilen(Tørr ikke prøve meg på ordlyd...). Noen som vet?
 #181209  av Helmer

sørlie skrev:Hei! Har en turbo xs RFL i bilen nå, har lyst på en ventil som lager litt mere kvitre lyd. noen som vet om en bra dump som lager en slik lyd?
Jeg har samme ventil i bilen min. Den har jeg kimsa opp med alle som fulgte med ventilen + 5-6 femmere... 8) Når jeg slipper gassen ganske rolig får jeg denne kvitrelyden! :wink: Men det er jo ikke alltid like lett, så jeg har hatt mange forskjellige lyder på dumpen min! Hehe...

#181473  av sørlie

Noen som vet hvordan lyden på greddy sin dump er?
Vedlegg
greddy-s-bov-dr_phpwKgoRb.jpg
greddy-s-bov-dr_phpwKgoRb.jpg (8.09 kiB) Vist 330 ganger
 #181607  av jonashogli

Helmer skrev:
sørlie skrev:Hei! Har en turbo xs RFL i bilen nå, har lyst på en ventil som lager litt mere kvitre lyd. noen som vet om en bra dump som lager en slik lyd?
Jeg har samme ventil i bilen min. Den har jeg kimsa opp med alle som fulgte med ventilen + 5-6 femmere... 8) Når jeg slipper gassen ganske rolig får jeg denne kvitrelyden! :wink: Men det er jo ikke alltid like lett, så jeg har hatt mange forskjellige lyder på dumpen min! Hehe...
kjøp deg en HKS ssqv, det er skikkeli bra ventil som tåler opp til over 3 bars trykk og har skikkelig lyd.. antageligvis en av de beste ventilene som er å få kjøpt. :D

#181610  av Larsen

sørlie skrev:Noen som vet hvordan lyden på greddy sin dump er?
Er jo faktisk den ventilen som lager den f&f lyden.

Fant denne siden med litt lydklipp fra forskjelige dumpventiler

http://www.blowoffvalves.com/